MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 4:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 11:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Obrazek

To są ściągacze do Mc Phersonów. Używam takich w serwisie. całkiem fajna sprawa ale gdyby jeszcze były ze stali a nie z chińskiego plastiku to by były gicior [zlosnik] ( mamy drugi porządny jakiś niemiecki jest genialny)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 9:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Waciak pisze:
Kupiłem takie za 38 PLN i o dziwo działają [zlosnik]

Obrazek


Wiesz co sprezyna od MB robi z takim sciagaczem :D odpowiedz masz kilka postow wyzej

Waciak pisze:
Ale najlepsze moim zdaniem są takie lub podobne do tych;

Obrazek

Łączę się w bólu ;)


tyle ze to jest sciagasz do kolum Mc Pherson i przy MB a takze starszych BMW jest dosc nieporeczny, tu powinien byc sziagacz z centralna sruba tak jak ten Mackuza tylko zupelnie inaczej wykonany.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 11:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
roadrunner pisze:
tyle ze to jest sciagasz do kolum Mc Pherson i przy MB a takze starszych BMW jest dosc nieporeczny, tu powinien byc sziagacz z centralna sruba tak jak ten Mackuza tylko zupelnie inaczej wykonany.


Dokładnie to miałem na myśli. Powiem tak. Ja sprężyny w beczce wkładałem za pomocą ściągacza od Pf 125p. Dałem ojcu do dorobienia talarek bo od fiaciora nie pasował. Reszta podpasiła idealnie. nic sie nie zginało nie trzeszczało.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 11:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No to obie sprężyny są w PUZONIE :)

Opracowałem metodę i mogę teraz zakładać i zdejmować przednie sprężyny w W123 lub w W116 na czas :D

Potrzebne są dwa dobre lub poślednie ściągacze takie boczne zwykłe + jeden ściągacz centralny niby dedykowany do MB :D

Poniżej obrazek poglądowy.

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach są zapięte 3 ściągacze ale to tylko dla spokoju ducha :)

Procedura jest banalna a podpowiedział mi ją Rad.ek (dzięki) po co męczyć te biedne ściągacze boczne jak można spiąć sprężynę inną metodą a je tylko potem założyć. Rad.ek spinał swoje autem :) ja wolałem jednak zastosować ściągacz centralny.

Centralnym ściągaczem spinam sprężynę potem zapinam ściągacze boczne i wykręcam centralny ściągacz i do wozu.

Plus tego jest taki że można spiętą sprężynę ściągaczem centralnym przyłożyć do wozu i dokładnie ustawić pozycje ściągaczy bocznych tak aby nie kolidowały z wahaczem oraz ustalić dokładne położenie sprężyny.

I znowu sukces - to staje sie nudne :)

ps.

ściągacz który jest na fotce wcześniej ten w czerwonym ładnym pudełku jest do DUPY a nie do MB talerzyk nie pasuje do sprężyny i potrafi sobie wyskoczyć :( .

Jednak zostawię sobie go z zrobie na jego bazie 'wyczynowego sprzęta'

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 10:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MacKuz pisze:
Jednak zostawię sobie go z zrobie na jego bazie 'wyczynowego sprzęta'


jakos tego nie widze - ta sroba jest zle skonstuowana wic nic fantastycznego z niego nie bedzie. Odeslij go lepiej i kup za te kase opony. A nastepnym razem nie spiesz sie tak bo nie wyszlo nic z oszczednosci czasu ani pieniedzy - trzeba bylo poczekac na termin i mialbys to zrobione w 1 dzien taniej i juz dawno bys jezdzil autkiem [zlosnik] a ja bym mial przy okazji stronke zrobiona.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 10:17 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
roadrunner pisze:
rzeba bylo poczekac na termin i mialbys to zrobione w 1 dzien taniej i juz dawno bys jezdzil autkiem


ale satysfakcji bym nie miał a tak mam i trochę sie poruszałem samo zdrowie.

Lubie te zabawy.

A co do strony to spoko znajdą sie inne okazje :)

Dzisiaj PUZON został złożony do końca - czas na podsumowanie:

1. dostał nowe (z dawcy) obie przednie sprężyny bo obie były pęknięte - trochę wysoko stoi ale chyba sie uleżą
2. nowe tarcze hamulcowe - to Bartek (struś) wymacał że stare były patentowane pewnie od 123 = za głębokie.
3. nową zwrotnice od strony pasażera - bo była jakaś dziwna wymiarów nie trzymała :D
4. dolny przedni wahacz od strony pasażera
5. w końcu jest da sie ustawić geometrię sam już ustawiłem przy pomocy poziomicy kąt pochylenia koła (to tak na razie oczywiście trzeba jechać na geometrię)

za jakiś czas fotoreportaż z wymiany tylnych wahaczy :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 11:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz gratuluję samozaparcia i ducha walki oraz tego, że pokazujesz innym (niedowiarkom) że jak się mocno chce to się da! :) [ok]

MacKuz pisze:
ale satysfakcji bym nie miał a tak mam


Tak, ta satysfakcja jak się zrobi coś samemu to niesamowita rzecz. Tak radosne uczucie, że człowiek nie wie co ma ze sobą zrobić. Najchętniej wsiąść do MB i jeździć do upadłego [zlosnik] , znaczy jak coś innego zacznie wnerwiać w aucie [hehe3] .

MacKuz pisze:
i trochę sie poruszałem samo zdrowie.


Ciekawe ile osuszyłeś smardzy przy tej robocie? [zlosnik] ;)


MacKuz pisze:
nowe tarcze hamulcowe - to Bartek (struś) wymacał że stare były patentowane pewnie od 123 = za głębokie.


:o Myślałem, że tarcze tylne W 114/115, W 116, W 123 i W 126 mają takie same :-? .

MacKuz pisze:
za jakiś czas fotoreportaż z wymiany tylnych wahaczy :)


Na to czekam z niecierpliwością! [ok]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
MacKuz pisze:
Potrzebne są dwa dobre lub poślednie ściągacze takie boczne zwykłe + jeden ściągacz centralny niby dedykowany do MB :D

Poniżej obrazek poglądowy.



Obrazek

Na zdjęciach są zapięte 3 ściągacze ale to tylko dla spokoju ducha :)

Procedura jest banalna a podpowiedział mi ją Rad.ek (dzięki) po co męczyć te biedne ściągacze boczne jak można spiąć sprężynę inną metodą a je tylko potem założyć. Rad.ek spinał swoje autem :) ja wolałem jednak zastosować ściągacz centralny.

Centralnym ściągaczem spinam sprężynę potem zapinam ściągacze boczne i wykręcam centralny ściągacz i do wozu.

(...)
ps.

ściągacz który jest na fotce wcześniej ten w czerwonym ładnym pudełku jest do DUPY a nie do MB talerzyk nie pasuje do sprężyny i potrafi sobie wyskoczyć :( .

Jednak zostawię sobie go z zrobie na jego bazie 'wyczynowego sprzęta'





Swego czasu jak zdejmowalem sprezyny w W116, to centralny sciagacz spisal sie na medal - sciagacz byl domowej produkcji!!
Plytki tego sciagacza zaklada sie nie na konce sprezym, tylko na 2 lub 3 zwoj, tak aby tylko tym sciagaczem sobie poradzic bez dodatkowych zewnetrznych pomocnikow.

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 10:13 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
klucha116 pisze:
tylko na 2 lub 3 zwoj, tak aby tylko tym sciagaczem sobie poradzic bez dodatkowych zewnetrznych pomocnikow.


wszystko fajnie pod warynkiem że płytka me chociaż troche podobny kształt co zwój sprężyny i grybość umożliwiającą wsadzenie tej płytki pomiedzy zwoje :D.

W tym przyadku wsadzenie płytki pomiedzy zwoje kończyło się jej wyskoczeniem - zły profil :D.

Generalnie metod na sprężyny jest tyle ilu mechaników i każdy bedzie swoją chwalił :D.

Grunt że sie udało.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
MacKuz pisze:
(...)

Grunt że sie udało.


Jasne ;)

gratulacje!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 6:28 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
MacKuz pisze:
1. dostał nowe (z dawcy) obie przednie sprężyny bo obie były pęknięte - trochę wysoko stoi ale chyba sie uleżą
2. nowe tarcze hamulcowe - to Bartek (struś) wymacał że stare były patentowane pewnie od 123 = za głębokie.
3. nową zwrotnice od strony pasażera - bo była jakaś dziwna wymiarów nie trzymała
4. dolny przedni wahacz od strony pasażera
5. w końcu jest da sie ustawić geometrię sam już ustawiłem przy pomocy poziomicy kąt pochylenia koła (to tak na razie oczywiście trzeba jechać na geometrię)


należy dołożyć jeszcze:

6. Wymiana górnego wahacza po stronie kierowcy
7. Wymiana dolnego sworznia zwrotnicy po stronie kierowcy

obie czynności wykonał zakład RR Auto [zlosnik] ja już miałem dość na jakiś czas :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl