MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 5:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 26, 2007 1:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 06, 2007 4:46 pm
Posty: 20
Lokalizacja: rzeszów
witam mam problem z moja beczuszka jest to 2.3 benzyna na wtrysku i pali mi ok 35 litrow gazu a 30 bezyny co mam robic jak nie mam za bardzo funduszu na mechanika ????????? moze ktos mial taki problem i wie co i jak sie ustawia w tych autkach pozdrowianka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 3:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
znajdz dobrego diagnoste i zaplac mu 50zl za regulacje
wyjdzie taniej niz jazda przez tydzien
moge polecic we Wrocku goscia od LPG
goscia od Pb zabrali do wojska i teraz nie ma opcji kontaktu [zlosnik]

a sam na poczatek sprawdz czystosc filtrow (powietrza i lpg), stan swiec i czy nie ma dziury w baku [zlosnik]
4 swiece BERU to jakies 36zl
filtr powietrza Filtron to tez jakies 30zl
filtr gazu to 10zl

poczytaj na forum o srubach do regulacji wolnych i wysokich obrotow na lpg oraz skladu mieszanki na Pb

w skrocie:
Pb - sklad mieszanki przez otworek w pokrywie filtra pow. (gleboko jest tam mala sruba.)
wolne obr. - duza sruba miedzy pokrywa zaworow, a obudowa filtra pow.

LPG - daj fachowcom
duza sruba na wezu miedzy parownikiem a mixerem to wysokie obroty, a pokretlo na parowniku to sklad mieszanki/wolne obr.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 5:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 06, 2007 4:46 pm
Posty: 20
Lokalizacja: rzeszów
dzieki bardzo lysy 2 jutro zaczne obczajac co i jak jak sie nie uda to do mechanika zawioze pozdro

_________________
w123 1982 2.0d
w123 1978 2.0d sprzedany
w123 coupe 1977 2.3 b -sprzedany
w123 1978 2.4d-sprzedany
w124 1989 2.0b-sprzedany
w123 1983 3.0 d dawca
w123 1983 2.8b dawca


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A kto ma i może mi wkleić zdjęcie naklejki z pasa przedniego dotyczącej ustawienia zaworów i składu mieszanki i tej reszty do silnika M102 własnie z W123. Proszę bo moja naklejka jest niekompletna.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
poszukaj na forum lub na stronie klubowej
Idzik wrzucał, ja wrzucałem i ktoś inny też :)
z tego co pamietam to jest:
15 i 30 ponizej 60'C
20 i 35 powyzej 60'C
jak nie zapomne i zajrze dzis pod maske to powiem dokladnie :) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> dulek - uzupelnij w profilu skad jestes i opis auta
to bedzie wiadomo o czym mowimy

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 8:48 am przez lysy2, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:45 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 10:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lysy2 pisze:
15 i 30 ponizej 60'C
20 i 35 powyzej 60'C


Co ciekawe u mnie jest lewa strona naklejki z danymi do ustawienia zaworów, a ta część z zapłonem i mieszanką jest ładnie wycięta, nie wiedzieć czemu. :roll: Ale jak widać wyżej wszystko stało się jasne, dzieki!
Zastanawia mnie jeszcze inna sprawa, rodzaj paliwa, a ustawienie zapłonu, kiedyś nie było paliwa 95 tylko 91 o ile się nie mylę, czy przy ustawianiu zapłonu nie powinno sie ciut go przyśpieszyć/opóźnić?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 11:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc :)
ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb
a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt.
raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat :)
dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 3:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jak sie bezie zachowywał ten silnik na 98?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 8:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
normalnie :)
bedzie mial mniejsze spalanie stukowe
jak wyprzedzisz zaplon, to spalanie stukowe wzrosnie, chyba ze dasz dobrej benzyny - wtedy ok
a samo wyprzedzenie zapl. sprawi ze autko bedzie mialo ciut lepsze parametry :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 2:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lysy2 pisze:
im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc :)
ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb
a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt.
raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat :)
dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam :)


Kolejna pomiary i wnioski:

Więc mam takie pytanie dodatkowe, ustawilismy CO w granicach 0,5 i wyregulowałem obroty na jakies 750, ale przy obrotach 2000-3000 CO jest na poziomie 4,5-6 i to chyba jest za dużo, co proponujecie, sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop? :roll:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 4:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
georem pisze:
sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop?

zaworki i przerwy na świeczkach też [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 4:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wojtyla pisze:
Witam
georem pisze:
sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop?

zaworki i przerwy na świeczkach też [zlosnik]
pozdro


Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza? Bo w serwisie powiedzieli że mi nie zrobią bo nie mają klucza do regulacji.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 1:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
georem pisze:
Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza?

U mnie wystarczy wkrętak krzyżowy ale dobry, z utwardzoną końcówką, klucz nie pamiętam 11-13, szczelinomierz, a świeczki, że są nowe, to nie oznacza, że mają dobrą przerwę. Zaweźmij szczelinomierz i sprawdź, ewentualnie doreguluj.

georem pisze:
bo nie mają klucza do regulacji.

Do silników wysokoprężnuych potrzebują 2ch 14ek powyginanych, z czego jedna musi być dłuższa (część przy rozwarciu) niż druga (ja mam pocięte i pospawane), klucz do talerzyków nie pamiętam, bo już nie zwracam na niego uwagi (śmiesznie wycięty coś koło ~28) i dużą cierpliwość [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 3:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
A kolega dulek zapoznał sie z regulaminem (avatar)?

Sorry za OT ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl