MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 22, 2007 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Witam.
Noszę się z zamiarem wymiany silnika w MB W123 z 240D na 300D. Nigdy tego nie robiłem, a chciałbym to zrobić sam. Proszę o wszelkie informacje, na co powinienem zwrócić uwagę, czego się wystrzegać, co muszę zmienić, a co tylko powinienem? Nadmienię tylko, że jestem laikiem w dziedzinie mechaniki samochodowej. A! I przy okazji: Na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika?

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 22, 2007 10:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Wypadaloby zmienic komplet silnik+skrzynia+most i najlepiej licznik to nie bedzie przeklaman ;)

Musisz zwrocic uwage na to ze 300D ma chlodnice oleju, Ty jej pewnie nie masz ;)

300D mozliwe ze ma tez wieksza chlodnice cieczy ;)

Nie wiem czy sterownik do swiec jest ten sam ;)

Po nastepne, jesli masz I seryjne 240D z mokrym filtrem to sie mozesz zdziwic i czeka Cie ladna rzezba z polaczeniem gazu ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 22, 2007 10:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ale .. cholera przeciez było z 300 takich samych tematów :) zapraszam do działu klasyki :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 12:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Witam, 300 ma już 5 garów więc wydatki na wszystko będą większe [zlosnik] ropa, świeczki, wtryskiwacze itd ;)

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
ALPAq pisze:
było z 300 takich samych tematów
Szukałem, naprawdę. Kilka strzępków znalazłem, ale nic, gdzie miałbym jakieś dokładniejsze informacje - same strzępki :(



Xytras pisze:
Wypadaloby zmienic komplet silnik+skrzynia+most i najlepiej licznik to nie bedzie przeklaman

Ale jeżeli nie zmienię skrzyni i mostu, to nie będzie przekłamań. no i poza tym, że zwiększy się moc, a nie prędkość, dzięki czemu motor z i tak już dużym zapasem mocy będzie miał jej jeszcze więcej, czyli dłużej przeżyje, czy dobrze kombinuję?


/8 pisze:
Witam, 300 ma już 5 garów więc wydatki na wszystko będą większe ropa, świeczki, wtryskiwacze itd

Sugerujesz, że to nieopłacalna sprawa? Lepiej pozostać przy 2,4?

Panie i Panowie, proszę napiszcie mi coś więcej niż tylko o chłodnicy (oleju i cieczy) i o co chodzi z tym mokrym filtrem - jak to wygląda i na czym polega? Jak to sprawdzić czy mam mokry filtr?

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 12:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mokry filtr jest za prawym reflektorem, mocowany do nadkola, taki walec i gumowym wezem leci powietrze do kolektora, suchy jest bezposrednio na kolekttorze mocowany, wystarczy zreszta otworzyc i zobaczyc jaki jest filtr, mokry bedzie caly w oleju.
Prosciej byloby spytac jaki masz silnik, 72 czy 65 koni ?

Ja mam 240D z mostem od 200D i moc jest owszem, ale VMAX jest do bani, przy 120 juz ma wyskoczyc spod maski, do ciagania przyczepy sprawuje sie wysmienicie, ale na trasie do bani, to nie to...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Ok. Dzięki za wskazówki. Na dzisiejszym spocie w Warszawie dokładnie mi wytłumaczono co to jest ten mokry filtr. Mam zwykły :) Prędkość - nie jeżdżę szybko, a lubię mieć spory zapas mocy, więc mi by to odpowiadało ;)

Czy jest jeszcze coś, na co powinienem zwrócić uwagę?

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
bartekmw pisze:
Prędkość - nie jeżdżę szybko, a lubię mieć spory zapas mocy


Chcesy miec spory zapas mocy, to wstaw tam benzyniaka..

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Rybaczenkow pisze:
Chcesy miec spory zapas mocy, to wstaw tam benzyniaka..

To nie jest przyczyną zmiany motoru, To jest powód, dla którego mogę pozostać przy starych: skrzyni i moście.
Napiszcie proszę co jeszcze mnie czeka przy zmianie silnika. Narazie wiem tylko o chłodnicy cieczy i oleju. Co dalej?

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 6:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Najlepiej to kup sobie 300D w dobrym stanie (całe auto :)) i nie będziesz musiał nic zmieniać, a jak się upierasz przy zmianie to według mnie najlepiej kupić kompletne auto dawcę 300D i wtedy będziesz wiedzieć co tam jest inaczej, przynajmniej będziesz miał wszystko widoczne i nie trzeba będzie rzeźbić. Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 7:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Czyli źle robię licytując w tej aukcji?
http://allegro.pl/item244420599_silnik_ ... kazja.html

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Ostatnio zmieniony pn wrz 24, 2007 8:28 am przez bartekmw, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 11:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dziś miałem okazję przejechać pół kraju 220D z wstawionym 300D.
Most był od 200, to chyba taki sam jak w 240D.
Przyspieszenie od zera dość dobre,ale od 60km\h do 120 juz mnie zadziwił.
Silnik wył już przy 120.V-max do bani, przyspieszenie dobre.
Jak na miasto to mógłby sie nadawać, ale w trase padaka.
Stan techniczny nie pozwalał na więcej niż w porywach do 120km\h,ale wydaję mi się ,że więcej niż 130 km\h nie pojedzie,a prędkośc nie wysilająca silnika to 90km\h,powyżej już wyraźnie słychać.
Licznik na oponach uwaga 175\65\14 oszukiwał o równe 20 kilometrów :)

Co do kupna i wymiany z 200 na 300.
Kup albo inną beczkę do jazdy,albo zwłoki z dobrym silnikiem.
W tym którym jechałem nie było chłodnicy oleju,cieczy od 220D, przy stałej 100km\h , grzał się do końca skali.Brak przekaźnika świec, jakiś patent domowej roboty.W nim właśnie była 220 z mokrym filtrem,cięgła tak przerobione ,że silnik gaszony na biegu.
Wracałem nim A4, i kiedy coś zaczyna dziwnie stukać jakby z przodu po lewej to jest szansa ,że to sprzęgło gumowe na wale.
Przez rzeźbę z przekaźnikiem i gaszenie na biegu, sprzęgło zaczęło stukać.
Po wyciągnięciu jakiegoś vw z rowu, zerwało się akurat na torach, i akurat mijając sie z radiowozem :):):)

Po urwaniu sprzęgła hol seatem tera, poj.900cm sama przyjemnosć :):)
Nawet zgasić go nie mogłem,nie działało ręczne gaszenie,a z przewodami paliwowymi takie instalacje,że udało się przeciąć właściwy po 10 minutach.

Oczywiście nie życzę autorowi wątku aż takiego rzeźbienia,ale może się to tak skończyć.
Aha właściciel wymienił silnik bo tamten był za słaby , a 300 kupił bez auta, wyszło mu to tragicznie,całość sprzedał za 1\3 tego co dał za silnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 23, 2007 11:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
/8 pisze:
Witam, 300 ma już 5 garów więc wydatki na wszystko będą większe ropa, świeczki, wtryskiwacze itd

eee, warto!

tzn nie warto wymieniać silnika, lepiej kupić 300D i sprzedać obecne auto

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 8:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Czy 400 zł za dobry (mam nadzieję) silnik nie jest wystarczającym powodem do pokuszenia się o taką zmianę? Filtr powietrza mam zwykły, więc tu nie będzie kombinowania. Poztaram się zakupić wraz z silnikiem również chłodnice (cieczy i oleju), więc też nie powinno być kłopotów.
Co do jazdy w traach - teraz mój V MAX to 70 km/h, bo przy większej prędkości robi mi się wir w zbiorniku - z olejem silnikowym [zlosnik] (przy prędkości 120 km/h zeżarł mi cały litr oleju na odległości 34 km. Jak nie przekraczam 70, to litr dolewam co 200 km)

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 8:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Może się tak okazać że 400zł to dopiero początek ;), trzeba by było doliczyć robociznę, jeżeli sam nie dasz rady, wspomnianą chłodnicę jeżeli nie kupisz w zestawie, cięgła, przekaźnik grzania świec (no chyba że będizesz odpalać na 4 garach:)) i pewnie wiele innych rzeczy, a co najważniejsze NERWY PODCZAS RZEŹBIENIA, więc zastanów się poważnie czy nie lepiej kupić dawcę i ewentualnie wtedy przekładać, owszem może i będzie to jezdzić tylko jak?

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl