MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 06, 2007 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam w nowym temacie :)
Opisze problem:
silnik zapalał "na dotyk" bez nogi na gazie, wszystko pieknie, aż do poniedziałku... podgrzewam, ciągne za bata z pewnością że zachuśta a tu rozrusznik kręci a auto nie pali, podgrzałem drugi raz i tym razem z nogą na gazie do podłogi i jakoś się rozchuśtał ale cieżko bardzo, wytrząsł się przy tym jak wariat...
pomyślalem że świeca któraś padła, nie bawiąc się w szczegóły wstawiłem mu oryginalne wszystkie świece BERU, używane ale sprawdzone z poprzedniego motoru które działają na 100% i nadal bez zmian, próbowałem podpompować pompke paliwową ale jest dobra, czułem duży opór wciskając ten mechanizm w pompce do srodka, więc jest ok, nie wiem co może być przyczyną...
później jak jest ciepły to niby zapala ale też to nie jest to co było, on poprostu zapalał tak że ledwo rozrusznik ruszył a on chodził, a teraz to takie wymuszone troche. Najbardziej mnie zastanawia przyczyna ponieważ to się stało z dnia na dzień.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...
W115 200D 76r - sprzedałem
W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115
W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 10:14 am przez grigorius, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 10:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
a jak chodzi na wolnych obrotach ? nie czujesz utraty mocy?
może masz zapowietrzony układ paliwowy

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 10:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
nie, jak już zapali to chodzi jak zwykle, zimno troche słabszy, rozgrzeje się to rakieta :lol: na wolnych też chodzi normalnie jak już oczywiście go rozpale z noga na gazie w podłodze, wcześniej palił bez dotykania gazu na dotknięcie rozrusznika. Jak sprawdzić ten układ, podpompowałem pomke paliwowa to trzyma ciśnienie i to bardzo duże aż sie zdziwiłem. wycieków ropy też zadnych nie widze ani z pompy, przewodów, wtrysków, czy filtra paliwa... silnik jak zapali to chodzi równo i ładnie , nic nie buja.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 10:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
oby to nie był koniec pompy wtryskowej .....kolega Kiełbik najbardziej obcykany w tych sprawach , może ci pomorze.... [zlosnik]

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 10:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
hehe, kolega kielbik wszystkich bardzo lubi, nie wiem czy nie kocha :lol: więc jest nadzieja 8)
a tak zupełnie poważnie to czy w przpadku gdy na pompie siedzi któraś sekcja tłocząca nie chodził by po zapaleniu i wczasie jazdy gorzej?

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 11:21 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zacząłbym jednak od rzeczy najprostszych.


Piszesz, że nie bawiąć się w szczegóły zamontowałeś dobre świece. Na 100% są dobre, czy na 100% wiesz, że grzeją?

Jak zapalałeś zeszłej zimy? Temp. w nocy spadła z dnia na dzień w niektórych rejonach Polski < 10 st.

Czy nie zauważyłeś, że rozrusznik chodzi mniej żwawo? Jaki masz prąd w akumulatorze?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 11:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
więc tak:
świece zamontowałem z drugiej 115stki którą jeździłem całą zeszłą zime i nie było z nimi problemu, jako ciekawostke podam że po wkręceniu tych świec które podejrzewałem że padły do 115 co jeździłem w zeszłą zime to zapalił motor na nich bez problemu, czyli wynika z tego że niepotrzebnie je zmieniłem. - pomyślałem że może mi tych świec nie podgrzewa, sprawdziłęm metodą żarowki, która zapalała sie przy kazdej świecy...
Te auto co teraz mam problem z rozruchem mam krótko, kilka tygodni, paliło na dotyk, a nagle z dnia na dzień taka zmiana...
Rozrusznik kręci jak wariat, akumulator też bardzo dobry na kontrolce zielony kolor jest, aku jest o mocy 80.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 12:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
grigorius pisze:
Rozrusznik kręci jak wariat, akumulator też bardzo dobry na kontrolce zielony kolor jest, aku jest o mocy 80.


80 to poj. akumulatora, ale przy takiej wartości prąd rozruchowy będzie wystarczający, więc bez znaczenia.


Jeśli wykluczyłeś braki: grzania, wystarczającego prądu i czystego paliwa, to niepokojące staje się to:

grigorius pisze:
Te auto co teraz mam problem z rozruchem mam krótko, kilka tygodni, paliło na dotyk, a nagle z dnia na dzień taka zmiana...


Kupiłeś auto w połowie ciepłego sierpnia? Nie masz pewnie ostatniego wydruku z pomiaru kompresji? Teraz zacząłbym od tego zrobionego koniecznie na zimno.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 12:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
no z tymi świecami to raczej bym wykluczył chyba że istnieje możliwość zeby jakimś sposobem nie podgrzewały sie do końca?
zdaje sobie sprawę ze auto kupione w ciepłe dni, ale... nadal nie jest zimno, auto poprzedni tydzień w który też nie było super ciepło w nocy paliło na dotyk i nagle taki numer, a temperatura nie spadła nawet do 0, gwałtownego skoku temperatury nie zauwazyłem, ile tam spadło z 10stopni na 6, także sam nie wiem...

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 7:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
(me: how): chyba twoje przypuszczenia się sprawdziły...
wczoraj po pracy było ocieplenie 20stopni chyba, auto zapaliło normalnie, bez nogi na gaz od jednego strzała, dziś z nocy juz musiałem zakręcić i gaz w podłoge, czyli remonciku się domaga...
A dziwne, bo tak równo pracuje, nie buja silnikiem, cisnienie oleju po ostrym przegonieniu nie spada poniżej 2bar, i oleju po zrobieniu prawie 1000km też niezauważyłem wielkiego ubytku na bagnecie...

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 2:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Spokojnie, spokojnie, jest jeszcze kilka rzeczy, zanim remoncik.

Najpierw luz zaworowy. Mało kto o tym pamięta. Jesli to właśnie zawory, gwarantuję, że zapalisz przy minusie, jeśli je wyregulujesz.

Następnie pomiar ciśnienia i będziesz wiedział, czy warto szukac dalej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 07, 2007 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
ok, dzięki za wskazówki, sprawdze zawory w najbliższym czasie

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam, zaworów jeszcze nie dawałem do regulacji, auto do jazdy mi potrzebne a mechanikowi trzeba zostawić bo to na zimnym silniku musi, w najbliższym czasie zrobie, ale wczoraj omal nie skasowałęm silnika:
spadł mi przewód z pompy, który idzie do wskaźnika ciśnienia oleju, wywaliło mi 5litrów oleju, jechałem na mieście w tym czasie, obroty spokojne, nawet nie spojrzałem na desce na wskaźnik ciśnienia który był na zero co oczywiste, dopiero usłyszałem dziwny dzwięk silnika i go zgasiłem, ile chodził bez tego oleju nie mam pojęcia..., zarobiłem przewód, wlałem 5 litrów oleju i chodzi, i moje pytanie brzmi:
czy jeżeli coś mu zrobiłem to wyjdzie w najbliższym czasie czy jest szansa ze obędzie się bez "echa" :-?

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 10:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No to już wiesz, że ten wskaźnik jest ważniejszy niż predkościomierz, widoki za oknem, czy nogi pasażerki.

W 115tce wywaliło mi kiedyś olej miską podczas jazdy w mieście i też "dotarło" to do mnie uszami. Było to dobrych kilkanaście sekund zanim zareagowałem w jedynie słuszny sposób i zgasiłem silnik w cholerę na sporym skrzyżowaniu. Nie stało się nic zauważalnego. Podejrzewam, że panewki zaczyna być słychać sporo wcześniej, niż przy absolutnym braku oleju i masz duże szanse, że będzie ok, jeśli to rzeczywiście była tylko chwila.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
no właśnie cięzko mi ocenić ile czasu pracował bez oleju, jak już usłyszałem to zaczoł bardzo dziwnie chodzić, więc troche pochodził bez tego oleju, niby narazie chodzi i nic nie zauważyłem, ciśnienie oleju trzyma , ale zrobięłm dopiero 6km

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl