Witam,
Czas nadszedl by sie wrescie odezwac. Sledzilem to forum od dosc dawna i wrescie utwierdzilem sie w decyzji ze nalezy kupic Mercedesa. Tak wiec miesiac temu zakupilem od Wojmil'a z forum mb.org.pl Mercedesa 300D W124 rocznik '88 (w tym roku zdawal mature

automat. Przebieg wg licznika 340kkm, sam na razie nim 1300km zrobilem.
Vin: WDB1241301A628028
Jak widac brak 'fajnego' wyposazenia dodatkowego, ale nie ma co narzekac.
Zdjecia sprzed zakupu:
Wymaga nieco milosci, troche lakieru tu i tam, pare nowych plastikow, ale bedzie dobrze.
A teraz moje pytanie olejowe. Od wymiany oleju minelo juz prawie 9kkm, wiec czas juz rozejrzec sie za nowym. Do tej pory jezdzil na Castrolu 15W-40. Przeczytalem ten przyklejony artykul o olejach, dosc rewolucyjny, ale ja nie mam taz takiej odwagi zalac go syntetykiem wiec mysle o polsyntetyku, tak akurat na zime. Znalazlem w supermarkecie liqui moly 10W-40 do diesli (zlota butelka, czerwona etykieta) w baniakach 5l z puszka 300ml plynu do plukania silnika w zestawie za 109 zl. Czy taki olej sie nada? Nic sie nie zniszczy jak przeplucze silnik tym dodatkowym specyfikiem? Cisnienie oleju na zimnym pokazuje 3, na rozgrzanym po trasie 1.4 a jak postalem godzinke w korku w samo poludnie to nawet kolo 1.2 mial. Silnik wyglada na w miare suchy, co do ubytkow oleju nie moge sie wypowiedziec bo za krotki dystans przejechalem. Wiec jak? Probowac plukac i zalewac?
Pytanie dobiegowe, czy takie mercedesy kradna? Bo mi dzis w nocy ktos chcial sie wlamac, rozwalil zamek od strony kierowcy ale nie otworzyl. Ja tez nie moglem otworzyc. W ASO nowy zamek, dorabiany pod VIN lub nie, kolo 350zl !!! Bedzie trzeba naprawiac w roznych klinikach zamkow lub ze szrota wyciagac. W samochodzie bylo radio ale bez panelu, warte tyle ile nowy zamek, wklady lusterek nie ruszone. Czy sa jakies oryginalne drewniane elementy do zakrycia radia?
Z gory dzieki za odpowiedzi.