MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1219 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 10:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
georem pisze:
Niestety meczyć sie muszę A8 bo auto kosztujące mnie 40kpln jest warte na rynku jakies 17kpln.


gdzieś w TV albo w radiu słyszałem reklamę że zapłacą za auto tyle ile jest warte dla Ciebie a nie ile wynosi cena rynkowa [zlosnik]

a tak ogólnie jeszcze do wątku to jak wiadomo od reguł są wyjątki więc można trafić na bardzo awaryjnego W140 a także na bezawaryjne A8 czy tam BMW 7 ale jaka jest prawda to pokazują statystyki i myśle że raczej tym trzeba się kierować a nie nadzieją że uda się kupić bezawaryjne A8...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 12:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 10, 2007 8:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Dziki Wschód
Witam,

Może dorzucę od siebie dwa grosze, bo tak się składa, że już od 6 lat w140 350TD z 96r jest w mojej rodzinie ;) Na początku za sterem zasiadał ojciec, a od 3 lat ja.

Co mogę o powiedzieć? Chyba nic złego. A najlepszym tego dowodem jest fakt, że auto jest w rodzinie już tyle lat. I nie jest to kwestia miłości czy przywiązania, bo ten samochód służy do codziennej pracy i w tej roli po prostu świetnie się sprawdza. Mimo mojego młodego wieku nie potrzeba mi samochodu rajdowego, tak więc 150 KM w zupełności wystarcza, choć czasem chciałoby się więcej. Wg. mnie W140 jest idealnie stworzony na polskie drogi. Pomimo ich fatalnej jakości autko po prostu płynie, a przejechanie w ciągu dnia na polskich drogach 500 czy 700 km nadal sprawia dużą przyjemność.

Koszty naprawy mimo, iż mogą wydawać się wysokie, wcale nie odchudzają znacząco portfela, bo po prostu auto nie psuje się często.
Poważniejszych napraw nie miałem, poza tymi które robi się w każdym aucie - np. elementy zawieszenia (zdecydowanie rzadziej niż w A8 )
Poza tym padła mi pompka do dociągania drzwi i od dłuższego czasu mam problem z temperatura silnika, co mnie już trochę wkurza. Objawy identyczne jak zawsze - problem poruszany na forum już niejednokrotnie. Prawdziwy odczyt temperatury dodatkowo jest utrudniony przez wariującą wskaźnik na desce.
Poza w/w detalami samochód sprawuje się super. Szkoda, że już takich nie robią.

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 12:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Radek jesli zastosujesz sie do moich rad to tem bedzie tylko 80C [cool] Pierwsza sprawa -musisz wyjac chlodnice cieczy i klimy.Chł klimy trzeba wyjac z tej głupiej obudowy i wywalic 3 kilo piachu lisci itp.Obydwie wymyc karcherem z syfu.Wymienic wisco.Cieszyc sie temp 80 niezaleznie od warunkow [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 7:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
MERCEDES 4 EVER pisze:
Obydwie wymyc karcherem z syfu

Ja bym radzil ostroznie z takimi polaczeniami, ale przy odrobinie ostroznosci i nie wysokim cisnieniu da sie to zrobic elegancko
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 7:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 10, 2007 8:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Dziki Wschód
monster18.09 pisze:
Ja bym radzil ostroznie z takimi polaczeniami, ale przy odrobinie ostroznosci i nie wysokim cisnieniu da sie to zrobic elegancko
Pozdrawiam



A jakie jest ryzyko takiej operacji?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
radek57 pisze:
A jakie jest ryzyko takiej operacji?


Zbyt wysokie cisnienie Karchera moze uszkodzic/pogiac delikatne aluminiowe blaszki chlodnicy.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 8:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Potwierdzam słowa MB4Ever . Dzięki jego radom udało się mi skutecznie zwalczyć zbyt wysoką temperaturę wody .
Wyczyściłem obie chłodnice z tą różnicą,że nie wyjmowałem chłodnicy klimy i wody a tylko wody .
Zmieniłem też visko . Nie myślałem , że jest popsute a jednak było .
Teraz powyżej 80 jest tylko w ekstremalnie wysokich temperaturach lub kiedy zgaszę auto i po chwili znów zapalę .
Cieszę się jazdą i jest okay .

P.S. Rozmawiałem z kilkoma osobami na temat sprzedaży mojej s-ki 350 i zakupu młodszej S300 TD i ... temat chyba upadnie ,bo ... dojrzewa myśl o zakupie ... S500 z '98 .
Co o tym myślicie ?

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Dzisiaj siedziałem w W140 z jedynym właściwym silnikiem dla niego (czyli V12 z odłączanymi 4 garkami). Autko stoi w komisie we Wrocławiu na Armii Krajowej. VINu nie spisałem - rok '95 cena około 26 000 zł. Na liczniku jakieś 280 000 km, skórka jasna nie zniszczona. Ogólnie auto w stanie średnim + (w środku ciutkę nie posprzątane, tapicerka w stanie znośnym, kierownica nosi ślady zużycia w granicach 250 000 - 350 000 km). Z zewnątrz - robiona była pewnie blacharka z przodu (szczeliny są nierówne - zwłaszcza te między drzwiami i błotnikiem i słupkiem przednim z prawej strony), reflektory dość mocno zaparowane.

Auto bardzo miłe, duże i wygodne - słowem fajna fura (a z silnikiem V12 to moje marzenie z dzieciństwa)

Jakbym miał wolne 35 000 - 40 000 zł, to pewnie bym sobie takiego z niemcowa w dobrym stanie zciągnął. Postawiłem obok moją W124 - wyglądała jak babybenz [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wika pisze:
bo ... dojrzewa myśl o zakupie ... S500 z '98 .
Co o tym myślicie ?


W140? Dla mnie bomba, tylko zwróć uwagę, że tych aut jest jak na receptę w ofercie i to raczej w okolicy 15kE. Ale ja bym dał.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
witek-sec pisze:
radek57 pisze:
A jakie jest ryzyko takiej operacji?


Zbyt wysokie cisnienie Karchera moze uszkodzic/pogiac delikatne aluminiowe blaszki chlodnicy.



nieuszkodzi sie chłodnica jak strumien wody bedzie idealnie prostopadle do blaszek!!!! no i cisnienie żedu 100-130 bar jest absolutnie zbyteczne,w granicach rozsadku i bedzie ok.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 10:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tylko W140 wchodzi w grę z roku '97 - '98 .Następca W140 jest już ( ponoć ) dużo bardziej awaryjne a pierwsze modele niedopracowane .

Jedyny minus jaki widzę w S500 to spalanie . W porównaniu do S350 TD 1000 przejechanych km będzie kosztował jakieś 300-350 zł więcej .
Za to miałbym nowsze , lepiej wyposażone auto ( np.obecnie 2xair bag , w S500 jest ich już 6 ) , z dwa razy większą ilością koni pod maską , co jeśli chodzi o dynamikę i osiągi robi kolosalną różnicę .

Z ogłoszeń wnioskuję , iż S500 kupię taniej niż S300 TD .
Narazie jednak zastanawiam się i zbieram opinie ,bo chodzi też o to , by te plusy nie przysłoniły mi minusów :)

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 11:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Wika pisze:
W porównaniu do S350 TD 1000 przejechanych km będzie kosztował jakieś 300-350 zł więcej .


Może niekoniecznie? Ile S500 spali na dobrej instalacji gazowej w porównaniu z S350 TD ?

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 7:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ertee pisze:
Może niekoniecznie? Ile S500 spali na dobrej instalacji gazowej w porównaniu z S350 TD ?


Wiem że CL420 '97 na prinsie potrafi w trasie zejść do 9 LPG, i nie przekroczy 15l w mieście, pewnie 500 z 1-2 literki więcej wciągnie. Zakładając, że w dieslu żeby jeździć dynamicznie (i tak będzie to jakieś 30-40% możliwości 500) to wychodzi PB+LPG taniej stanowczo.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 9:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Panowie - mówimy o W140, 2 tonowym kolosie z 5 litrowym silnikiem. W normalnym ruchu miejskim (światła, korki) przy spokojnej jeździe to auto spali co najmniej 20 litrów/100 km. Są tacy, którym silnik 6 litrowy palił ...

Cytuj:
Mnie S600 SEL paliło 30-40 w mieście. Wytrzymałem 7 miesięcy. Warto było.


Pięćsetce zdecydowanie bliżej będzie do sześćsetki - niż do np W124 E220 (taki mam - w mieście spalanie przy normalnej jeździe do PB 13,8l/100km - oczywiście zdarza się, że spalanie w mieście zejdzie mi do 11,5 - ale są takie 2 miesiące w roku: wakacje i brak korków).

Znajomego złotówy W124 E280 zagazowana Princem w mieście pali do 18 litrów/100km.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Żeby nie było - nie zakładam LPG , nie przewiduje tego i nie uwzględniam w swoich kalkulacjach .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1219 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl