MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 15, 2007 4:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
Z góry przepraszam za jakość fotek.. ale w chwili obecnej nie mam aparatu - pozyczyla sobie go siostra ode mnie na wyjazd :/
Troszkę o aucie
W126 82 rok
informacja z VIN
Kod:
VIN    WDB12602212075366
Model    280 SE
Chassis    12602212075366
Engine    110989 12 028053
Transmission    722300 02 284862
Order    0 2 219 04162
Approx. year    1982
Lights    BOSCH
Cab    15344
Dealer    Hamburg branch (219)
Interior    leather "nappa" two-color anthracite+anthracite (251)
Paint
877    blue green metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1990, с 1994)
Options
406    single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)

410    electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
420    automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
452    two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
466    central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
470    anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
504    outside rear view mirror, right, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 29.02.1986)
outside rear view mirror, right, electrically adjustable (l.h.d.)
taxi version, f.r.g, and outside rear view mirror on the right
536    interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)
563    front seats, left and right, reinforced (с 01.04.1970)
570    folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
590    heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600    headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611    courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
640    aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
656    Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
673    high-capacity battery (с 01.01.1964)
682    fire extinguisher (с 01.04.1970)
856    Unknown code


ma troszkę bugów miedzy innymi delikatne oznaki korozji w okolicach tylnej klapy troszkę na słupkach - ogólnie nie ma tragedii - to się da zrobić
trzeba posprawdzać bo jeszcze nie miałem zbytnio czasu zawieszenie coś puka z prawej strony jak się jedzie..
no i rzecz najważniejsza silnik... gaśnie zimny po dodaniu gazu,ale po wrzuceniu biegu normalnie bez gazu można jechać, po minucie jest wszystko ok.. przy 80 stopniach pojawia sie kolejny problem przy wrzuceniu biegu gaśnie następnie ciężko go odpalić,a powyżej 90 w ogóle się nie odpala ;(:/ nie mam pojęcia od czego zacząć - przewody wymienione, filtr powietrza.. przeczyszczone wszystkie styki na bezpiecznikach przekaźnikach itd. wkleję troszkę zdjęć to oceńcie i pomóżcie w razie możliwości.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu
BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania
Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania
Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"
Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 5:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Gratulacje, te silniki potrzebują kilku sprawnych elementów żeby dobrze działać, ja bym zaczynał cokolwiek od zatkania wlotu do filtra, jeżeli silnik nie zgasnie to już masz pierwszy problem - lewe powietrze. Jeżeli nie będzie lewego powietrza (zakładam że chodzi na wszystkie cylindry) to sprawdź zapłon. Jeżeli to juz będzie GIT to pozostają czujniki i regulatory do sprawdzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 9:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
dzięki za informację. Jutro rozpoczynam sprawdzanie ;P zacznę od zatkania filtra ;P chyba najszybsze co można zrobić - bynajmniej dziękuje za informacje.. bo kompletnie zielonego pojęcia nie mam o W126 ;) jeśli chodzi o W123 jakieś tam pojęcie już mam od 3 lat W123 240D i od roku W123 300TD :> tak że dzięki wielkie :P

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
a ile ten twój nowy nabytek kosztował jeśli mozna wiedzieć?

I czy auto od dawna w polsce czy dopiero przyjechalo?

Pozdrawiam

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 10:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
Autko od 7 lat w Polsce - 3lata stało na trawniku i 2 lata u mechanika, który ponoć więcej popsuł niż naprawił :D ja kupiłem po tym trawnikowaniu - na chwilę obecną nie jest jeszcze zapłacony - poprzedni właściciel kupuje mi części które muszę wymienić i po kolei autko jest rozbierane i naprawiane

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 7:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:54 am
Posty: 482
Lokalizacja: Ruda Śląska/Katowice
gratuluję zakupu bardzo niespotykany kolor

_________________
www.mbfans.pl
W123 450TE "beżuch"
R129 500SL "Czarnuch"
W114 280C 73 "Miami Blue"
W126 300SE "koksik"
W123 230CE"kaleson"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 9:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
A co do za kombiaczek tam stoi [zlosnik]? Pokaż lepiej tą S123, a nie plastika.
A tak na serio, dosc ładnie sie prezentuje ta "eSka"

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 9:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
hyhy ;> tak czułem, że tak będzie .. kiedyś wystawiałem BMW E21 z 78 to tez kilka osób w tle wypatrzyło W123 ;) zaraz spróbuje dorzucić fotki ;>

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 10:08 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 14, 2007 1:19 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Inowrocław
Ogólnie super to wygląda :) Podobają mi się takie trochę starsze auta :) Zwłaszcza Mercedesy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
georem pisze:
Gratulacje, te silniki potrzebują kilku sprawnych elementów żeby dobrze działać, ja bym zaczynał cokolwiek od zatkania wlotu do filtra, jeżeli silnik nie zgasnie to już masz pierwszy problem - lewe powietrze. Jeżeli nie będzie lewego powietrza (zakładam że chodzi na wszystkie cylindry) to sprawdź zapłon. Jeżeli to juz będzie GIT to pozostają czujniki i regulatory do sprawdzenia.


zacząłem sprawdzać - lewego powietrza nie ma.. ale odkręciłem świece i 1,3,5 w kolejnosci patrząc od strony chłodnicy ... zarzygane olejem... nie jest dobrze więc.. jutro sie sprawdzi ciśnienie , ogólnie przestaje mi się to wszystko podobać ;/

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 10:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Egon pisze:
jutro sie sprawdzi ciśnienie , ogólnie przestaje mi się to wszystko podobać ;/


Sprawdź, będziemy dumać dalej.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 12:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ja tez witam :) i od razu gratuluje S-ki [smiech] jezeli wszystko bedzie Ci gralo bedziesz wniebowziety :)
a teraz te mniej przyjemne sprawy ... mialem to samo u siebie .. na zimnym palil...ale czym bardziej nagrzany tym gorzej ... jezeli nie pomoze Ci regulacja to niestety bedzie wina slabej komprechy lub ogolnie objaw slabego motoru....... byc moze sie mysle ale mam w tym pewne skromne doswiadczenie :P:P hehe
Sprawdz jeszcze jak wyglada pucha filtra powietrza w srodku czy nie masz zawalonej olejem i czy po zdjeciu odmy z gory pokrywy filtra powietrza nie bedzie Ci tamtedy zapirniczal dym w trakcie krecenia lub pracy silnika :) tyle odemnie sorki ze tak czarno na dzien dobry ale dorwac auto z silnikiem M110 w dobrym stanie to u nas coraz wieksza sztuka... i obym sie mylil co do Twojego motoru:)

w wolnej chwili poczytaj tutaj ... poza mnostwem pustego gadania jest tam kilka dobrych rad i kilka opisow ktore moga Ci pomoc w ogarnieciu tematu :)
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... zpierducha



pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 8:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
kruszyn pisze:
Sprawdz jeszcze jak wyglada pucha filtra powietrza w srodku czy nie masz zawalonej olejem i czy po zdjeciu odmy z gory pokrywy filtra powietrza nie bedzie Ci tamtedy zapirniczal dym w trakcie krecenia lub pracy silnika :) tyle odemnie sorki ze tak czarno na dzien dobry ale dorwac auto z silnikiem M110 w dobrym stanie to u nas coraz wieksza sztuka... i obym sie mylil co do Twojego motoru:)
pozdrawiam

Witam
jeśli chodzi o filtr powietrza to czyściutko 0 oleju z odmy nie kopci..
dzisiaj z samego rana robiłem testy silnik zaczyna gasnąć po rozgrzaniu się dopiero w chwili gdy odpalę światła :o jeździłem od godziny 6-7 silnik nagrzał się do temperatury 90 stopni i wszystko było OK do chwili gdy włączyłem światła w aucie... hampel D i ..... zgasł ... (nie załapałem o co chodzi) drugi raz i to samo... zaczął mnie szlag trafiać bo na 8'ma do pracy 60 Km trzeba dojechać a przecież Merca na środku drogi nie zostawię ... w końcu wysiadałem z auta żeby looknąć pod machę czy coś się tam złego nie dzieje i wyłączyłem światła... pooglądałem nic cisza... myślę no to ładnie znowu gaśnie na gorącym.. :( ale wsiadłem odpaliłem i w chwili gdy chciałem włączyć światła dostałem olśnienia ... dałem sobie z nimi spokój i pojechałem do domu bez świateł ;/ co to ....... może być? :/
tak czy siak to jedna sprawa a druga to ta skrzynia ... startuje na D ,2,3 bez gazu .. czy to normalne? miałem kiedyś Mazdę mx3 w automacie i ona ruszała dopiero w chwili gdy chociaż minimalnie dodałem gazu a tu zdejmuje powoli nogę z hamulca i zaczyna przeciągać hamulec i ostatecznie rusza skokowo :roll:

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 9:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
wiesz co u mnie tez auto ,,samo,, startowalo na D dosyc mocno... ( mialem podciagniete troche obroty do 1000-1200 na ,,wolnych,,) Dobrze by bylo zebys podjechal do eletryka jakiegos i do dobrego mechanika od MB ( moze chlopaki kogos poleca w Twojej okilicy... ) w tym silniku jest w cholere podcisnien i troche regulacji ... i jak raz a porzadnie tego nie zrobisz to bedziesz sie wkurw.... az CI sie odechce 126 jak mi :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 11:17 am przez kruszyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 9:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
kruszyn pisze:
wiesz co u mnie tez auto ,,samo,, startowalo na D dosyc mocno... ( mialem podciagniete troche obroty do 1000-1200 na ,,wolnych,,) ale nie az tak zeby przeskakiwaly mi biegi na 2-3 .....

Nie zupełnie dobrze mnie zrozumiałeś no ale mniej więcej ;) nie zmienia mi biegów na 2-3... może inaczej... na R, D, 2, 3 mam taki sam efekt ;> z tym szarpaniem obroty na P mam na 1000 jak wrzucę D bez swiateł to jakieś 800 a ze światłami to 500 i w dół ;>

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl