MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 9:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Centralny zamek
Post: ndz sie 12, 2007 12:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Witam serdecznie!
W moim nowo nabytym MB 123 240D sedan w ogóle nie mam centralnego zamka, ani śladów po nim.
W poprzednim miałem pneumatyczny i wiem, ile sił i środków musiałbym włożyć, aby go zainstalować.
Dlatego tez chyba zasięgnę rady u Kolegów Forumowiczów - jak się zabrać do instalacji elektrycznego centralnego zamka?
Co należy kupić? Jakie siłowniki?
Z góry dziękuję za każdą dobra radę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 12, 2007 4:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
Hej,
ja mam pneumatyczny..aczkolwiek z tego względu iż nie działa..a koszt naprawy..samej robocizny w ASO ..przewidują na 2tys..PLN'a...a nikt inny u kogo byłem w okolicy Trójmiasta, nie chce się tego podjąć to też zamierzam wrzucić eletryczny..
...zatem również czekam tych porad:) jak i ewentulnie jakichś ciekawostek apropos centralnego pneumatyka:)
Damien.

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 12, 2007 10:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jezeli chodzi o instalacje centralnego od zera to forumowi znawcy proponuja faktycznie montzaz elektrycznego. Jezeli jednak central juz byl to warto pokusic sie o naprawe. Nie jest to, wbrew pozorom, tak trudne. Wystarczy tylko zrozumec jak ten uklad dziala. Od wiedzy na temat jednego i drugiego na forum az kipi - jezeli sami nie macie ochoty na korzystanie z wyszukiwarki to Zelus napewno cos znajdzie (o ile akurat nie jest na wakacjach) [zlosnik].

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt sie 14, 2007 7:50 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
W moim 200D też nie było żadnego centralnego i postanowiłem sobie taki sprawić.
Robiłem to już w innych samochodach, więc nabyłem na Allegro zestaw: centralny + autoalarm i do roboty. Nie jest to specjalnie skomplikowane, wszędzie jest dużo miejsca, kabelki łatwo poprzeciągać, siłowniki w przednich drzwiach bez problemu da się przykręcić.
Duża jazda zaczyna się przy tylnych drzwiach. Tam po prostu niema gdzie wpasować siłownika, a naprawdę kupiłem nieduże. Dobre dwie godziny kombinowałem jak to zrobić, ale się udało. Siłownik trzeba zamontować POZIOMO tuż pod miejscem gdzie chowa się szyba. Jest tam otwór prostokątny przez który wyprowadza się cięgno siłownika i mocuje go się do cięgna blokady drzwi.
Wiem że może to zagmatwanie wygląda, ale jeśli chcecie to mogę zrobić zdjęcia.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 12:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
A mi sie udało zamontować wszystkie 4 siłowniki PIONOWO bez kombinacji, podczepiając je pod cięgna wciskanych rygielków [zlosnikz]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 1:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ZORTOX pisze:
4 siłowniki PIONOWO bez kombinacji

I tak powinno być [zlosnik] filozofia żadna ale za to lenistwo później rośnie [zlosnik], no i trzeba dokupić dodatkowy na zamek bagażnika [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 1:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
No wiesz Zortox, może u Ciebie było jak zamontować pionowo, ale u mnie nie dało się. Nie ma tam miejsca na siłownik i już. Jak będę coś robił przy drzwiach to zrobię kilka zdjęć i zobaczysz.
A wogóle w którym montowałeś zamek? Bo może faktycznie w późniejszych jest lepiej. W moim z 1977 roku chyba nie przewidzieli, albo oryginalnie jest jakoś dziwnie.
Rygielki tuż pod górną krawędzią tapicerki mają dźwigienki w kształcie L i cięgno idzie poziomo do zamka do tyłu, niżej jest zawias, mechanizm opuszczania szyby, drugi zawias i koniec drzwi.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...
No dobra niech będzie
MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 12:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Piotrek,
Szczerze mówiąc we wszystkich seriach W123 drzwi wyglądają w środku tak samo [zlosnik] i rocznik nie ma tu nic do gadania...Centralnego montowałem w 300D i zajęło mi to może 2 godzinki??
Według mnie po prostu podpinasz się pod cięgna siłowników pneumatycznych...i po sprawie, jeżeli masz pneumatyka. Jeżeli takowego nie posiadałeś to nie wiem jak rozwiązany jest mechanizm rygielków i wtedy prawdopodobnie wypadało by zamontować silownik ekektryczny w poziomie....
oto fotka moich prawych tylnich drzwi [oczko]

Obrazek

Pozdrawiam Ari Zortox

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 8:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ZORTOX pisze:
Jeżeli takowego nie posiadałeś to nie wiem jak rozwiązany jest mechanizm rygielków i wtedy prawdopodobnie wypadało by zamontować silownik ekektryczny w poziomie....

tak samo, tylko brak cięgła i sprzęgiełka z centrala [zlosnik] ale wystarczy, do kawałka drutu dospawać podkładkę jako zamiennik sprzęgiełka i/lub zakupić takowe w specjalistycznym składzie (ASO/recykling) i zamontować elektryczny tak, jak na focie wyżej.ZORTOX dlaczego wyciepałeś pneumata? Ja u siebie byłem na tyle bezczelny, że elektrykę zamontowałem obok pneumatyki, tylko cięgna z siłowników musiałem wypiąć i odłożyć na bok [zlosnik]. Może mi się kiedyś zachce by jednak chodził pneumatyczny zamiast elektrycznego, bo to niezły bajer jak się wrota otwierają jedne, po drugich, a nie jak w platykach wszystkie na raz [zlosnik] .
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 10:50 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
No tak teraz widzę. Ja nie miałem takiego dłuuuugiego drutu pod ręką, żeby zrobić gięgno do samego dołu drzwi.... Na Twoim zdjęciu zaznaczyłem którędy wyprowadziłem "wektor działania" siłownika.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/056 ... e3410.html

Działa znakomicie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 11:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Wojtyła wyciepałem pneumata bo gdzieś była nieszczelność :-? wszystkie 4 siłowniki były ok ale ktoś poprzednio narobił kwasika z wężykami, szczególnie w bagażniku i klapce wlewu paliwa, jakieś po upalane końcówki, śruby na zakończeniach wężyków i po prostu to działać w ogóle nie chciało. Trzeba zaznaczyć ,że był to mój pierwszy MB i nie miałem wtedy zielonego pojęcia jak to naprawić. Z biegiem lat zebrałem doświadczenie i teraz naprawa pneumata /wymiana/przekładka to pikuś [zlosnik]

Raczej nie będę już powracał do oryginału bo elektryka sprawuje się zacnie...a żeby nacieszyć się widokiem wyskakujących rygielków w kompletnej ciszy, mam do tego 280TE gdzie podciśnienie trzyma 5 dni i to chyba jest dobry wynik?? [oczko] [zlosnik]

Piotrek w zestawie z elekrt. siłownikami powinny być dołączone dość długie cięgna wyglądem przypominające rowerową szprychę...i kostki zwane łącznikami oraz szyny montażowe (płaskownik z otworami). Ja wykorzystałem cięgna od pneumata i po odcięciu części dolnej mogłem je połączyć za pomocą kostki z cięgnem z zestawu...ale Twój sposób też nie jest najgorszy [oczko]

Pozdrawiam Arti

P.S.
jeszcze lewy tył...

Obrazek

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 5:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
No takich długich nie było. Były druty, kostki, płaskowniki, wszystko co powinno być, ale ten drut do cięgna nie był aż tak długi. Ale może to i dobrze bo jestem do dziś z siebie dumny za taki patent...

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...

No dobra niech będzie

MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 2:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
I już prawie wszystko wiem.
Powiedzcie mi jeszcze Panowie - proszę - jakiego rodzaju(typ, model, itp...)siłowniki polecacie....
Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 19, 2007 5:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Takie na które jest jak najdłuższa gwarancja i najniższa cena ;-) No i żeby nie były za słabe, IMHO 3kg uciągu to będzie OK.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...

No dobra niech będzie

MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 19, 2007 6:43 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
damien pisze:
Hej,
ja mam pneumatyczny...aczkolwiek z tego względu iż nie działa..a koszt naprawy..samej robocizny w ASO ..przewidują na 2tys..PLN'a...a nikt inny u kogo byłem w okolicy Trójmiasta, nie chce się tego podjąć to też zamierzam wrzucić eletryczny..
...zatem również czekam tych porad:) jak i ewentulnie jakichś ciekawostek apropos centralnego pneumatyka:)
Damien.


Jak wymontujesz pneumata i będzie Ci zalegał to daj znać, oczywiście wszystkie elementy. Jestem chętny na coś takiego.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl