MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 01, 2003 9:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.


Na górę
Post: wt lip 01, 2003 11:55 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.


A ja słyszałem, że można przerobić diesla na gaz tylko że jest to absolutnie nieopłacalne... Ile w tym prawdy to nie wiem...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 12:49 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej!
A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 2:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 20, 2002 11:40 am
Posty: 322
Numer GG: 1202652
Lokalizacja: grodzisk wlkp
Ocet pisze:
Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej!
A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika?


Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy i naprawde to jest holernie drogi sport nieopłacalny jak dla nas

_________________
MB W123 200D AUTOMAT sprzedany
W126 2,8 SE AUTOMAT 84r
W202 250TD kombi 97r
609886857


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 12:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
barto pisze:
(...)Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????


Albo coś na wzór Webasto (potocznie: dewasto [zlosnik] :o ). Rzeczywiście słyszałem o autobusach (miejskich) na gaz zamiast ropy. Przy tych przebiegach chyba warto zainwestować.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lip 02, 2003 6:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 27, 2003 5:10 pm
Posty: 69
Lokalizacja: zamość
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.
Hej :evil: :evil: ja tak tylko zapytałem ale i ja słyszałem ze dilel chodzi na daz tylko jest to kosztowne bardzo. więc wybaczcie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
witam jestem miłosnikiem mercedesów ,kocham je.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 6:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
shampoo pisze:

Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy


I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita
Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
 Tytuł: Gaz
Post: śr lip 02, 2003 6:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Ghoozer pisze:
shampoo pisze:

Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy


I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem

Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 7:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 27, 2003 5:10 pm
Posty: 69
Lokalizacja: zamość
barto pisze:
pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????
hmmmm a poco jest podgrzewać gaz ja mam auto na gaz i sam zakładam gaz do aut i parownik jest podgrzewany razem z grzaniem się silnika a podpinasz obieg wody i jest oki by nie zamarzał więc ??? pozdrawiam

_________________
witam jestem miłosnikiem mercedesów ,kocham je.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 7:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
dlatego, ze przy -20 auto odpalasz na benzynie a dopiero po jakims czasie przelacza sie na gaz..... A jak odpalisz na ropie przerobionego diesla na lpg?

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł: Re: Gaz
Post: śr lip 02, 2003 9:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
Marcin Nieszkowiecki pisze:
Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę.


Ja poprostu z takimi sie akurat spodkałem

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita

Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2003 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Witam :)
Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami:
1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka.
2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem :)

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2003 9:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kowal pisze:
Witam :)
Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami:
1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka.
2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem :)


Od razu czuć fachowca :lol: [zlosnikok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2003 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
W Krakowie było kilka autobusów Ikarus Diesel przerobionych na gaz i jak sie okazało mimo przebiegów nie opłacało się to. Różnica była taka, że gaz był ziemny a nie propan butan. (!!) Była do tego stacja tankowania, nie znam niestety szczegułów technicznych...

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl