MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 31, 2007 12:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Chciałbym kupić buty narciarskie dla jeźdźca średnio-zaawansowanego, nie zupełnie amatorskie, ale też nie super-wyczynowe.
Czy za 500 PLN kupię coś dobrego?
Chciałbym nabyć coś teraz, bo jak podpowiada mi mój rozum, ceny powinny być niższe niż na jesieni lub w zimę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 12:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nordica np. nie sa chyba zbyt drogie a dobre, ja wprawdzie mykam na desce, ale rodzice maja wlasnie te buciory i sobie chwala bardzo ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
1. Nie kupuj sprzetu w markecie, w makro itp tam gdzie nie bedziesz mial mozliwosci zwrotu buta po 2-3 dniach od zakupu.
2. Nie sugeruj sie marka, opiniami znajomych a tylko i wylacznie tym jak dany but lezy ci na nodze.
3. Pamietaj ze im bardziej zaawansowany but tym bardziej twardy, co zwykle znaczy but mniej wygodny.
4. But miekki jest wygodny ale powoduje ze gorzej prowadzi sie narte (wszystko co wkladasz powoduje zgiecie buta a nie zmiane w polozeniu narty)
Pkt 3 i 4 troche jak z rozmiarami felg w aucie ;) [zlosnik]
5. Wg mnie najlepiej brac buty dosc twarde, ktore jedak zapewniaja odrobine komfortu (czyli buty nie srednio, ale dosc zaawansowane - czyli twardosc cos kolo 80-85)
6. I jeszcze raz to co jest najwazniejsze - czyli to jak but lezy na nodze! Pamietaj abys mogl poruszac palcami dosc swobodnie, a pieta nie moze sie poruszyc w gore (ja mam fobie na tym punkcie).
Po zalozeniu buta nie zapinaj go jakos szczegolnie mocno (wrecz tak zeby tylko trzymal noge), jesli nie mozesz ruszyc palcami za maly,jak mozesz poruszyc palcami staraj sie stanac w tym bucie na palcach, jak pieta zacznie wychodzic, tak jakbys mial wyskoczyc z buta to znaczy ze cie nie trzyma, wtedy probuj inny model/inna marke.

Pare lat temu (yy to juz z 6-7 lat) kupowalem buty, poszedlem do sklepu okreslilem pułap cenowy i zaczolem mierzyc top-brandy, zaden nie pasowal, szedlem powyzej zalozonych cen i to samo, az facet przyniosl mi but w mojej cenie wtedy kompletnie nie znanej marki Dalbello....jezdze w tym bucie do dzis i zeden inny nie jest mi wstanie utrzymac kostki, od tamtej pory uwazam ze nie liczy sie marka, design, kolor a tylko i wylacznie tyrzmanie kostki/piety na miejscu (zauwazysz to przy jezdzie na krawedzi przy zmianie obciazenia/krawedzi).
Jesli masz okragle podbicie to polecam buty Dalbello z serii (teraz to jest Reflex, kiedys CRX) z srodkowa klamra pod katem zamontowana...jak dla mnie geniale rozwiaznie dzieki ktoremu wlasnie moja pieta jest tam gdzie byc powinna...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 1:13 pm przez zebda, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 1:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Jarzyn pisze:
Chciałbym kupić buty narciarskie dla jeźdźca średnio-zaawansowanego

Proponuję te http://www.allegro.pl/item219198380_sal ... azja_.html

Kupując buty patrz na Flex czym bliżej do 10 lub 100 to but twardszy, więcej wymagający, ale także pozwalający na szybsze szusowanie.

Ty potrzebujesz coś pomiędzy 6 - 8 lub 60 - 80.

Myślę, że byłyby dla Ciebie OK.

Oczywiście buty należy przed zakupem przymierzyć.
Najczęstszym błędem przy kupowaniu butów narciarskich jest ich przymierzanie bez zapinania. Bierzemy but, wkładamy nogę i mówimy, że za ciasny, bierzemy numer większy niż półbuty noszone na co dzień i jest OK.
Następnie jedziemy na stok zakładamy buciki, zapinamy i po pół godzinie jazdy stwierdzamy, że są za duże i noga nam w nich lata i przyjemność z jazdy = 0.

Jak kupić ?
Należy wziąć buty o rozmiarze takim jak buty codziennego użytku, dobrze jest zabrać ze sobą na zakupy skarpetkę, w której się będzie jeździć. Musimy także pamiętać, że w butach mamy wykładziny, które z czasem trochę się "uleżą".

Zakładamy but na nogę i zapinamy go tak, aby jeszcze krążenie krwi się odbywało :);, a następnie staramy się uklęknąć, czyli przybrać pozycję właściwą dla zjazdu. W takiej pozycji pieta cofa się do końca buta a w palcach robi się luźno. Jeśli nic nas nie uwiera, a zarazem czujemy cały but od wewnątrz na nodze to jesteśmy już blisko.

Pamiętać musisz również o tym, że dobre buty mają rozdzielenie na damskie i męskie, popatrz na etykiety, czy mierzysz męskie.
Następna spraw to wysokość podcięcia na łydkę, za wysokie może doprowadzić do skurczy łydek. Są buty z regulacją tej wysokości.

Zanim jednak zdecydujesz się na jakieś, przymierz buty różnych producentów, one nie są takie same i nie każda noga czuje się w danej marce tak samo dobrze.

Wybierz najwygodniejsze odpowiedniej wielkości i twardości, a na stoku będziesz tylko myślał jaką trasą pojechać, a nie szukał miejsca, aby te "drewniaki" zdjąć i odpocząć.

Moje nogi czują się najlepiej w Salomonach, ale mam kumpli, których one uwierają. Co firma to inny krój i inne formy, dlatego przymierzać i przymierzać.

I jeszcze jedno, buty narciarskie są do jeżdżenia, a nie do chodzenia, dlatego nie daj sobie wcisnąć takich z przełącznikiem na chodzenie i jeżdżenie, jak chcesz pochodzić w butach narciarskich to otwierasz dwie górne klamry i sobie chodzisz.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 1:17 pm przez kali, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 1:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Aha spedz w sklepie w bucie tyle czasu ile jest to tylko mozliwe (ja siedzialem po 20 minut w butach (obu!!!))...a potem w domu ponownie potestuj, pamietaj ze na stoku jestes po 6-8 godzin czesto...wazne zebys kupil w sklepie w ktorym mozliwy jest zwrot po takim tesowaniu w domu (zakladasz i chodzisz po mieszaniu w bucie, stajesz, siadasz i tak z godzine, dwie, w tym czasie wychodza wszystkie bolace miejsca)....

...ja po kupnie tych moich butow wlasnie potestowalem i wymienilem na pol numeru wieksze! <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Cytuj:
kali
stopa w narciarstwie jeszcze ma takie dziwne zachowanie ze w raz z czasem spedzonym na stoku zmniejsza sie, a nie jak to jest normalnie przy chodzeniu zwieksza sie...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 1:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Chciałbym, żeby buty dobrze prowadziły narty. Nie chce pływać na zakrętach.
Buty muszą być czarne [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 31, 2007 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Buty powinny być przynajmniej dwa rozmiary większe niż te , które nosisz na codzień .
Najważniejsze by były wygodne , luźne w palcach .
Lepiej ciut za duże niż za małe .
Pamiętaj by buty przymierzyć i spędzić w nich choć pół godzinki .
Teraz buty są lepsze niż dawniej , bo mają regulację w wielu płaszczyznach .
Ważne by miały mikro-regulacje na zapięciach - ułatwia to dobranie optymalnego ustawienia .
Wybierz też buty , które umożliwiają szybkie przejście w "normalny tryb" . Chodzi o to , że jak pozapinasz buty , to masz jakby wymuszoną pozycję narciarską - ugięte nogi w kolanach .
Wiele butów ma z tyłu zapięcie / przełącznik , który umożliwia odchylenie tylnej części buta i wtedy możesz normalnie chodzić ( przydatne w barze lub w kolejce do wyciągu ) .
Dla osób , które mieszkają blisko zachodniej granicy polecam :

http://www.ski-shop-charlottenburg.de/h ... ategorie=5

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 9:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja mam buty Dolomite, twardosc 12 z dosciskaniem piety, rewelacyjna kontrola ale po kazdym zjezdzie trzeba odpinac :-D. Najlepiej jakbys sobie zafundowal buty z wtryskiem... wygoda i precyzja w jednym

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 8:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Wika pisze:
Buty powinny być przynajmniej dwa rozmiary większe niż te , które nosisz na codzień .
Najważniejsze by były wygodne , luźne w palcach .
Lepiej ciut za duże niż za małe .
Pamiętaj by buty przymierzyć i spędzić w nich choć pół godzinki .
Teraz buty są lepsze niż dawniej , bo mają regulację w wielu płaszczyznach .
Ważne by miały mikro-regulacje na zapięciach - ułatwia to dobranie optymalnego ustawienia .
Wybierz też buty , które umożliwiają szybkie przejście w "normalny tryb" . Chodzi o to , że jak pozapinasz buty , to masz jakby wymuszoną pozycję narciarską - ugięte nogi w kolanach .
Wiele butów ma z tyłu zapięcie / przełącznik , który umożliwia odchylenie tylnej części buta i wtedy możesz normalnie chodzić ( przydatne w barze lub w kolejce do wyciągu ) .
Dla osób , które mieszkają blisko zachodniej granicy polecam :

http://www.ski-shop-charlottenburg.de/h ... ategorie=5


Nie wiem czy sie ze mna zgodzicie ale uwazam ze przelacznik Walk/Ski to bajer dla...amatorow......kazdy mocarny but nie ma tego "bajeru", a pozatym uwazam go za totalnie nie przydatny, jak jestem w barze i chce zeby mi noga odpoczela to zawsze rozpinam but - zapiecie to 30 sekund....

...Jarzyn duza ilosc regulacji jest wygodna ale i tak zobaczysz ze ustawisz najlepsze polozenie raz w zyciu i potem pobawisz sie tylko klamrami jak Cie stok wybutuje, albo jak sie luzniej po kilku godzinach jazdy zrobi...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 3:26 pm przez zebda, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 2:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Masz rację . Ja jeżdżę dopiero 3.sezon i śmiało mogę nazwać się amatorem i doradzam z tego poziomu.Narty traktuję bardziej jako rekreację niż wyczyn .
Zjeżdżam normalnie po czerwonych ale na czarne się nie pcham .
Mimo to uważam , że przełącznik jest okay ,bo jeśli trzeba stać w kolejkach ( w tym roku np. na Chopoku były baaardzo długie kolejki ) to najszybciej i najłatwiej jest właśnie przestawić przełącznik ( choć klamry też się odpina / luzuje ) .
Na górze czasem może wiać i jest mało czasu na dopinanie butów .
A jeśli jeszcze trochę sypie śnieg , to na pewno przyznasz rację,że czasem ciężko wtedy pozapinać klamry .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 3:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Wika ja niezaleznie od pogody jesli czuje ze stopa jest zmeczona to rozpinam buty, moj przelacznik ma bardzo maly przebieg (przestawien), a zreszta kazdy robi jak mu jest wygodnie (ja mam tak wyregulowanego buta, ze wymusza na mnie bardzo opieranie sie piszczelami na jezykach (swietne w czasie jazdy, doskonale wymusza pozycje i ulatwia wejscie na krawedz przy mniejszej predkosci - przy narcie gigantowej ma to niebagatelne znaczenie, ale malo komfortowe w czasie postoju/czekania, przez co jedynym ratunkiem staje sie odpiecie buta)...najwazniejsze porady Jarzyn chyba dostal...teraz powodzenia w poszukiwaniach!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Mam buty LOWA ,są wygodne i świetnie mi się w nich jeździ ale nie mógłbym stać w nich 20 minut do kolejki na ugiętych kolanach ,bo bym się wkurzał . Dlatego ten bajer ( ski/walk )choć może faktycznie jest dla amatorów, to jest użytecznym bajerem,bo ułatwia mi życie,gdy trzeba .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 2:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No przyznaje - bez przelacznika nie da sie praktycznie jezdzic na orczykach (szczegolnie ze moje buty maja podniesiona piete), w kolejkach wystarczy odpiac klamry.No ale cos za cos - albo pelna kontola albo wygoda!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl