MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 02, 2007 9:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Mam takie pytanie poniewaz nie bardzo moge sobie wyobrazić we czym tzw. zamienniki w przypadku tłoków sa gorsze od orginałów Mahle. Moze mi ktos przybliżyć kwestie? Przecież tłok to tłok, jak ma odp. wymiary i nie rozleci sie na kawalki to przeciez to jeden pies czy go wyprodukował Pan Kazio czy Mahle. Mam racje?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Jakie zamienniki? Określ się. Bo jeśli mówisz o fajnych tureckich tłokach to nie masz racji. Zdecydowanie.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
Zasadnico to chodzi o materialy z jakich zostaly wykonane

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Przedewszystkim chodzi o material z jakiego zostal wykonany oraz technologie wykonania. Material musi byc jednorodny - odlew cisnieniowy. inaczej tloki beda sie nierownomiernie rozszerzac i szybko zuzywac, silnik bedzie sie przegrzewal i tracil moc. Wazna tez jest dokladnosc wykonania przy wadze tloka zedu 700g -1000g (tak srednio) roznica miedzy tlokami w silniku powinna byc minimalna (dla silnikow wysokoobrotowych 10g to juz duzo - dla sportu stosuje sie tloki o roznicy wagi 1-2g) inaczej silnik bedzie nierowno pracowal. jak kupujesz komplet tlokow to musisz je odpowiednio dobrac (ewentualnie samemu wyrownowazyc - wiem ze niewiele warsztatow to robi bo niby i po co , istna strata czasu jednak jest zdecydowana roznica jesli uklad korbowo tlokowy jest dobrze wywazony). jako ciekawostka - tloki w fabryce sa dobierane wagowo wraz z korbowodami co nie jest do konca prawidlowe (jak maja za lekki tlok to daja do niego ciezszy korbowod itd) bo tlok jest w ruchu posowisto zwrotnym natomiast korbowod czesciowo takze w obrotowym wiec jak chcesz to zrobic dobrze to odzielnie wywaza sie korbowody i oddzielnie tloki ze swozniami (to wazne bo swoznie tez potrafia miec roznice w wadze i to znaczna).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
and6412 mogłeś nie pytać żył byś w błogiej nieświadomości bogatszy o sporo $$$$ [zlosnik] ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Takie pytanie mi sie nasuwa ,turcy maja jakis bardzo rozbudowany przemysł produkcji gównianych części?Czy to tak juz przysłowiowo sie mówi ??

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
turcy maja jakis bardzo rozbudowany przemysł produkcji gównianych części?Czy to tak juz przysłowiowo sie mówi ??


Standardy jakosci jesli chodzi o np. Boscha maja niby takie same (sprzet w fabrykach zapewne tez), ale czemu taka turecka swieca zarowa wytrzymuje przykladowo rok, a niemiecka sporo dluzej, to juz chyba tylko Ci na "gorze" potrafia wytlumaczyc :roll: Jak dla mnie nie powinno byc roznicy w jakosci, jesli robi to ta sama firma, tylko fabryka jest w innym panstwie. Ale to nie temat na rozprawke dla zwyklych szarych ludzikow.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 11:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
damian pisze:
Jakie zamienniki? Określ się. Bo jeśli mówisz o fajnych tureckich tłokach to nie masz racji. Zdecydowanie.


Żadna konkretna. A konkretnie to taka która produkuje zamienniki do mojego silnika [zlosnik] (znasz moze jakąś???) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
roadrunner pisze:
(ewentualnie samemu wyrownowazyc - wiem ze niewiele warsztatow to robi bo niby i po co , istna strata czasu jednak jest zdecydowana roznica jesli uklad korbowo tlokowy jest dobrze wywazony

Czy ja dobrze rozumiem, czy polecasz abym wzial je w domu na jakas precyzyjna wage i podpilowal np. od dołu te cięższe?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 9:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Czy ja dobrze rozumiem, czy polecasz abym wzial je w domu na jakas precyzyjna wage i podpilowal np. od dołu te cięższe?


od dolu to raczej nie bo plaszcza nie nalezt ryszac (bedzie sie w tym miejscu szybciej nagrzewal i puchl. Wybierac nalezy wszelkie nadlewy czyli okolice piast i denko tlika (oczywiscie od wewnatrz). O ile roznice miedzy tlokami tej samej firmy sa niewielki i latwo to dosc zrobic to jak masz tloki roznych producentow to czasem masz do zebrania nawet do 50g (a moze i wiecej ja najwiecej sie spotkalem 45g) co w aluminium jest ogromna iloscia materialu i raczej ciezko tyle wybrac bez straty dla wytrzymalosci tloka. Przy wiekszych roznicach obrabia sie juz sworzen tloka ale i tu uzyskac 50g jest dosc ciezko dlatego nie polecalbym zabawy z tlokami o tak duzych roznicach wagi.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Post: pt sie 03, 2007 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Mam takie pytanie poniewaz nie bardzo moge sobie wyobrazić we czym tzw. zamienniki w przypadku tłoków sa gorsze od orginałów Mahle. Moze mi ktos przybliżyć kwestie? Przecież tłok to tłok, jak ma odp. wymiary i nie rozleci sie na kawalki to przeciez to jeden pies czy go wyprodukował Pan Kazio czy Mahle. Mam racje?


Widzę w Twoim pytaniu fundamentalne niezrozumienie dla kwestii jakości wykonania produktu, precyzji, rodzaju użytych materiałów, narzędzi i technologii, know-how, itd itd. Czy uważasz, że wyroby mechaniki precyzyjnej może robić każdy gdzie chce i jak chce i efekt finalny będzie taki sam?

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Czasami lepszy efekt uzyskasz robiac tutejownie pod stare oryginalne tloki niz szlif pod jakies zamienniki. Niestety/stety kompromis dobrze i tanio nie sprawdza sie tak samo przy czesciach mechanicznych, jak i w blacharskich, uszczelkach gumowych itd.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 4:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
beet pisze:
THC pisze:
Jak dla mnie nie powinno byc roznicy w jakosci, jesli robi to ta sama firma, tylko fabryka jest w innym panstwie. Ale to nie temat na rozprawke dla zwyklych szarych ludzikow.


A moim zdaniem zawsze będzie różnica a wpływ na to ma wiele czynników .
Przykładowo firma Benders produkuje dachówki cementowe. Ma fabryki w Szwecji , Niemczech , Grecji .
Do produkcji dachówek używa pigmentu , piasku , cementu itd.
Ale czy piasek w Szwecji jest taki sam jak w Niemczech ?
Oczywiście , że nie .
Inaczej też do swoich obowiązków podchodzi pracownik tej firmy w Szwecji ,inaczej w Niemczech a inaczej w Grecji .
W Niemczech pracownik kontroluje proces produkcji dajmy na to na 95 % a w Grecji już nie i np. dachówki , które przebywają w suszarni będą w niej 15 minut dłużej lub krócej niż powinny .
To wszystko ma wpływ na jakość .
Podobnie jest w motoryzacji . Inna jest jakość aut składanych w USA a inna w Europie .
Usługi to samo : inaczej obsłużą nas w ASO MB w Niemczech a inaczej w Polsce .
Przykłady można mnożyć .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 3:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Stomek pisze:
Czasami lepszy efekt uzyskasz robiac tutejownie pod stare oryginalne tloki niz szlif pod jakies zamienniki.

Problem w tym że prawdopodobnie (jeszcze nei byly mierzone) moje stare tloki są zużyte.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: sob sie 04, 2007 4:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
and6412 pisze:
...Przecież tłok to tłok, jak ma odp. wymiary i nie rozleci sie na kawalki to przeciez to jeden pies czy go wyprodukował Pan Kazio czy Mahle. Mam racje?


To po co kupiles MB skoro mogles rownie dobrze starego fiata. To i to samochod. Mozna ciagnac dalej, czy opona Michelin, czy stara debica 124 to i tak jest to opona. Roznice w nich wyczujesz po 1 jezdzie. Tloki sa troche glebiej schowane i o bezsposrednie wrazenia troche trudniej, moze stad te pytanie [oczko]
BTW. majac auto w takim wieku i ze sporym przebiegiem (skoro podejrzewasz tloki o ponad wymiarowe zuzycie to przebieg musi byc duzy), to w takim aucie lepiej duzo nie mierzyc, nie sprawdzac i nie poprawiac. Dawno zostalo udowodnione, ze lepiej kupic na prawde dobra sztuke, chocby miala 2x wiecej kosztowac. BTW2. jak duzo nie jezdzis to moza odpuscic. Szczegolnie, ze jak spieprzysz remont to bedzie gorzej niz jest teraz.

Mi kiedys przy robieniu zaworow w 240D mechanik pomierzyl tlok (wyszedl 3x luz dopuszczalny, ale gosc pozniej sie przyznal ze mierzyl tlok i cylinder w najmniej korzystnych miejscach, sredni luz wychodzil sporo lepszy), reszty silnika nie mierzyl, bo wszystkie elementy wykazywaly zuzycie wieksze od dopuszczalnego (przebieg ocenil na 650-700tkm). Poskladal silnik ze starymi elementami, przeszlifowujac 1 zawor, auto od tamtej pory zrobilo 60tkm i nadal jezdzi. Opowiesci o igle, zrob to bedziesz wiedzial co masz itd mnie nie wzruszaja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 2:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
roadrunner pisze:
Material musi byc jednorodny - odlew cisnieniowy. inaczej tloki beda sie nierownomiernie rozszerzac i szybko zuzywac, silnik bedzie sie przegrzewal i tracil moc

dokładnie tak, o ile dobrze pamiętam to podlegały też sezonowaniu. Niemniej tego nie da się sprawdzić po kupnie, a może to być przyczyną tego że taki tłok po krótkim czasie pęknie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl