MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 30, 2003 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam, problem jest taki ze jak stoje w korku i klima pracuje to temperaturka dosc szybko idzie do gory. W trasie mozna pomykac, ale nie przesadzac z predkosciami i mocniejszym przyciskaniem na gaz(do 130km/h). Przy wylaczonej klimie mozna godzinami stac w upale i temperatura utrzymuje sie na poziomie (miedzy 80 a 120 jest taka kreska bez temperatury) kolo 90 0C. Z tego co widze problem jest w tym ze przed chlodnica plynu chlodzacego jest chlodnica klimy ktora podczas pracy klimy grzeje sie i oddaje cieplo i przy okazji (podgrzewa) dodatkowo powietrze na chlodnice plynu chlodzacego. Do klimy jest jeszcze wentylator elektryczny, ale on nie pracuje bezprzerwy tylko czasami sie wlacza. Myslalem juz o tym zeby przy zalaczaniu klimy pracowal caly czas, ale nnie wiem czy wytrzyma trase np 300 km, czy nie wydymi sie przed czasem. Nie wiem co moze byc przczyna takiego zachowania?????? Wszelakie sugestie mile widziane,
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 11:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 30, 2002 10:56 am
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
miałem ten sam promlem. Wentylator załacza sie pod wpływem czujnika i spotkałem dwa rodzje czujnik ciśnienia substancji roboczej wiadomo ciepło podnośi ciśnienie w zamkniętym układzie i wiatrak chodzi do uzyzkania temp właściwej. Drugi rodzj to czujnik temp a tu sprawa jest prosta. Mnie prześladował ten pierwszy typ miałem go wymieniać ale pomyślałem że przebadam go dokładniej i okazałosie że ma kabelek który z niego wychodzi zrobił kaput. W miedzy czsie podpiołem wiatrak na któtko ale tylko w mieście bo w trasie to tak naprawdę nigdy się nie włączy bo i poco tylko by przeszkadzł pedowi powietrza. W moim przypadku czujnik znajduje się po lewej stronie zaraz za swiatelm taka aluminiowa puszka do której dochodzę przewody z chłodnicy klimy.
Czujnik załącza przy temp. 95*C a kreska między 80 a 120 pokazuje 100*C goście w warsztacie twierdzą że w mądrych książkach po niemiecku przecztyali iż temp bezpieczna to 110*C i w lecie w korku z klimą to norma. Ale nie bardzo im wierze bo na takich co znają niemiecki nie wyglądają.W moim motorku w ekstremalnych warunkach czli miasto lato kilima temp pokazuje coś koło 85*C ale pewnia dla tego że padła mi viskoza i spiołem na stałe.

_________________
126 380 SE 86r + LPG

srebrny z elementami rdzy

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
No to juz cos, ja najprawdopodobniej ma czujnik cisnieniowy w chłodnicy klimy i zastanawiam sie nad dodatkowym przyciskiem w kabinie załaczajacym ten wentylator na stale. Troche mi to dokucza bo ostatnio z trasy wracałem i było chłodno i przyjemnie do momentu kiedy przyszło stac w korku i temp wlasnie podskoczyła chyba do około 110 stC i wyłaczyłem klime zeby temp spadła. No i spadła w silniku ale podniosła sie w samochodzie i jazda 10 km bardziej mnie zmeczyła niz 300 km w trasie z klima. I postanowiłem cos zrobic, najchetniej sam bo klimatyzatorzy starsznie zdzieraja, a przykładem moze byc to ze padło mi lozysko na klimie i zaspiewali mi chyba koło 300zł no niestety miesiac był chudy wiec postanowiłem to zrobic samemu i ku zaskoczeniu mojemu zrobiłem to w 15 minut. Robota prosta jak drut a łożysko kupiłem nowe za 80 zł. Tak wiec nie bede jechał do nich z tym wentylatore tylko sam cos pokombinuje. Tak wiec jak to mozliwe to prosze o jaknajwiecej szczegółow.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2003 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Tu poczytaj ,o moich zmzganiach z klima w brata 124 E320.Załączyłem tam schematy klimy.Żeby włączać samemu wentylator od klimy ,wystarczy zewrzeć przewody do czujnka ciśnieniowego .
http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... =7&fpart=1

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2003 7:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Oki troche mi to rozjasniło, tylko ze ja wnioskuje za mam uszkodzony R15-rezystor, bo mam tylko jedne obroty(nie wiem czy niskie czy wysokie, lub jeden z przekazników K9 lub K10 chyba. No to niezle, juz wiem gdzie szukac, wielkie dzieki

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl