MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 10:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to zaprezentuj swoje ogniwo i pochwal sie spalanie z nim i bez niego itp...

ps. juz chyba bardziej podobal mi sie watek ze spawaniem na zimno z uzyciel LSD i baterii pradu zmiennego ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
czyli usytuowanie tego w aucie nie ma znaczenia. Też bez znaczenia jest orientacja względem pionu. Może być ustawione horyzontalnie i vertikalnie też ;)

A jak z mocą? Czy wielkość ma znaczenie? Gdzieświdziałem kiedyś film o ogniwie, jak człowiek napuszczał ten gaz w balon, po czym podgrzał ów balonik zapalniczką i nastąpił wybóch tegoż "gazu" orgonu... Jeśli to skonstruuję i na fakcie ten gaz będzie płonął to będzie ok.

ps. Dużo informacji o tym ogniwie, jak np to że nie trzeba tego podłączać do kolektora, np to że silnik jest zimny itp itd mogą pochodzić od osób, których zadaniem jest wprowadzić zament i dezorientację w temacie. Teoria spisku 8)

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Nie ma bata ,na wode to my sobie nie pojezdzimy ...
Ale fajnie sie czyta.
Proponuje nie drazyc dluzej tematu , bo nam rzad akcyze na wode wprowadzi [zlosnikz] Ale napewno sa systemy ktore zwiekszaja sprawnosc silnika spalinowego (np. silnik Otto 4 suwowy sprawnosc tylko ok.14 % !) Najwieksza sprawnosc maja silniki okretowe (do 40%)
Np. odzyskiwanie ciepła ze spalin zwiększa sprawność silnika (poczatek watku )
Generalnie i tak idzie ku lepszemu jesli chodzi o spalanie (nowoczesne turbo diesle 4//100km przy zachowaniu niezlych osiagow , w erze "ekonomicznych" 200D nie do pomyslenia :lol: )

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 7:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Ludzie, po jakiego grzyba wytwarzac jakąś mitologie wokół tego zjawiska. To zwykła elektroliza. Ten gaz co bombelkuje to cząsteczki wodoru i tlenu. Wodór zbiera sie przy katodzie, a tlen przy anodzie. Faktycznie mozna tym zasilić silnik, ale aby ocenić opłacalność tej jazdy trzeba by zrobić bilans energrtyczny międzi energią włorzoną na elektrolize wody a energią otrzymaną w wyniku spalenia wodoru. Jak mówicie, wody nie ubywa, pozornie, ona ubywa ale bardzo wolno. Woda też sie grzeje w trakcie elektrolizy, ale temperatura zalezy od natężenia prądu i czasu procesu.

polecam:

http://www.chemart.org/readarticle.php?article_id=57
http://www.dami.pl/~chemia/liceum/liceu ... hemia6.htm
http://www.elektroda.pl/rtvforum/05-maj ... 93334.html

polecam takrze wpisać w YouTube JoeCell i electrolysis of water. Co do pierwszego hasła to nie słuchajcie co mówią amerykanie bo oni są ciemni (ci co uwarzają że to nadludzka, świeta, super ekstra, wyrabana w kosmos energia). Radze uwarzać z eksperymentami, bo jak wiadomo wodór ma tendencje do robienia dóżego bum, dlatego nie przesadzajcie z wielkością ogniwa i radze dawać jakiś zawór zwrotny na ujściu z ogniwa gdy podłączacie go do samochodu. Zastanawiam sie jednak jak to wpływa na spalanie stukowe, oraz czy efektywniej było by wykorzystać możliwość zbierania osobno wodoru i tlenu niz całej mieszaniny gazów na raz (2 ujścia z ogniwa).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 14, 2007 11:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiscie, ze energia wlozona na rozlozenie czastecki H20 jest rowna energii pozyskanej z polaczenia H2 i O. Jezeli do rownania dodasz sprawnosc silnika spalinowego, sprawnosc alternatora i sprawnosc procesu elektrolizy .... sam sobie dopowiedz :-D

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 1:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 12, 2007 2:16 pm
Posty: 10
Ale przyznasz że jest to dobry sposób na magazynowanie energii ze żrudeł odnawialnych. Walisz ogniwko na dach i pare zbiorników do bagażnika i masz samo ładujace sie Turbo :evil:

Po 2min30s ładowania prądem 30A (czyli na chwile obciążasz akumulator) lub po 1godz.15min ładowania prądem 1A (ładowanie ogniwem) masz litr wodoru(czystego, nie mieszaniny) który dodany do silnika w ciagu 1s daje 10,8kW=14,68 KM o ile silnik to wytrzyma :evil:


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 11:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jak zmagazynujesz wodor? Wodor jest moim zdaniem jednym z gorszych nosnikow energii - ze wzgledu na praktycznie niemozliwosc magazynowania. Juz lepiej ta energie z paneli zmagazynowac z akumulatorach i uzyc silnikow elektrycznych - dostaniesz o niebo wieksza sprawnosc systemu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 15, 2007 11:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 12, 2007 11:15 pm
Posty: 8
witam

po powyższych wypowiedziach uważam temat ogniwa za zamknięty [szalone]

pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl