MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 12:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Garść pytań.
Post: śr lip 11, 2007 7:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Witam
od niespełna tygodnia, jestem posiadaczem w123 200D (tanie wozidełko po mieście miało być) i w tej roli, jak na razie, sprawuje się bardzo dobrze. Do poprawek blacharskich, jednak auto zgodne z VINem (WDB12312010200688) i super stan silnika.

Oczywiście nie pozbawione jest kilku mankamentów:
1. nie gaśnie - wyłącza się dopiero po ok 30 sek. - byłbym 100 procent pewny pompy podciśnienia ale: hamulce są ok, czasami ciężko chodzi wspomaganie.. Ucieka powietrze z układu podciśnienia? jak to sprawdzić?
2. guzik od grzania świec - ktoś zamontował taki wynalazek. po przekręceniu kluczyka, należy włączyć guzik by świece grzały (policzyć do 3 i wyłączyć), kabelki od tego pstryczka idą od takiej czarnej kostki pod kierownicą - potrzebuję jakiś opis, schemat jak powinny przebiegać kabelki oraz jak sprawdzić czy grzeją świece, czy się wyłączają itd...
3. podłoga- była 5 lat temu robiona, na spawach jest zdrowa jednak gdzieniegdzie pojawia się rudy (sądzę że powierzchniowo), jak szybko i tanio zabezpieczyć.
4. wygłuszenie- podłoga, drzwi itd.. tak by było cicho i przyjemnie ;) ???
ktoś na forum wspominał coś o macie uszczelniającej do kominów. Ktoś ma taki patent, jak to się sprawuje? może coś lepszego i taniego?
5. straszny muł- i to chyba nie jedynie kwestia przesiadki z 300CE, jak sprawdzić poszczególne elementy, pompa, wtryski i całą resztę mogącą mieć wpływ na straszne mulenie??

Nie jestem mechanikiem, proszę w miarę przystępnym językiem...

Dzięki i pozdrawiam.
PS: może ma ktoś na zbyciu 3 kołpaki? 8)

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 7:50 am przez SoYeR, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 7:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
200D to muł sam w sobie, temu autu pewnie nic nie pomoze, aczkolwiek warto chociazby skontrolowac czy zaciski nie trzymaja ;)
Ja sobie wreszcie porzadek z tym zrobilem i auto sie stacza po zatrzymaniu nawet na minimalnym pochyleniu ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
SoYeR pisze:
1. nie gaśnie - wyłącza się dopiero po ok 30 sek. - byłbym 100 procent pewny pompy podciśnienia ale: hamulce są ok, czasami ciężko chodzi wspomaganie.. Ucieka powietrze z układu podciśnienia? jak to sprawdzić?


Sprawdź stacyjkę czy przepuszcza podciśnienie, zaworki zwrotne, może pozostałosci po centralnym zamku. Podłącz wężyk do pompy i na chodzącym silniku zassaj powietrze jeśli zgaśnie odrazu to znaczy, że pozostały ukł. jest nieszczelny!
Wspomaganie kierownicy nie ma nic wspólnego z podciśnieniem.

SoYeR pisze:
czasami ciężko chodzi wspomaganie

Najprosciej wymienić olej i filterek w pompie i sprawdzić czy jest poprawa.
Czynność prosta i przyjemna - odręcasz korek na przekładni delikatnie ruszając kierownicą spuszczasz olej, czyścisz, zakręcasz i zalewasz.



SoYeR pisze:
[b]4. wygłuszenie- podłoga, drzwi itd.. tak by było cicho i przyjemnie ???
ktoś na forum wspominał coś o macie uszczelniającej do kominów. Ktoś ma taki patent, jak to się sprawuje? może coś lepszego i taniego?


Na przykład:
http://www.allegro.pl/item211727677_app ... szawa.html



SoYeR pisze:
5. straszny muł- i to chyba nie jedynie kwestia przesiadki z 300CE, jak sprawdzić poszczególne elementy, pompa, wtryski i całą resztę mogącą mieć wpływ na straszne mulenie??


Trzeba sprawdzić wszystko ale i tak nie zrobisz z niego rakiety, a przesiadka z 300E potęguje to w takim wymiarze że o Jezu....

Sam jestem w takiej sytuacji: 200D vs 280E

Pzdr.

paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 13, 2007 7:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Monter pisze:

tyle, że cena jest zabójcza... ;( podjadę dziś do OBI i porozglądam się.. ;)
Monter pisze:
Trzeba sprawdzić wszystko ale i tak nie zrobisz z niego rakiety, a przesiadka z 300E potęguje to w takim wymiarze że o Jezu....

Jednak po przeczytaniu wątku kol. Montera LINK
upewniłem się że coś jest nie tak.. ;(

Monter pisze:
Sprawdź stacyjkę czy przepuszcza podciśnienie,

W weekend na działce będę grzebał.. ;) chciałem się jednak przygotować na każdą ewentualność by rozwiązać problem (denerwujące jest: rozkręcić, nie naprawić i skręcić).. :evil:

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl