MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 7:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 27, 2003 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Prośba do kolegów posiadających takie autka, o podzielenie się spostrzeżeniami dotyczącymi paliwo, oraz gazożerności 116 w cyklu miejskim - chodzi mi o realne zużycie.
Drugie pytanie dotyczy sprawowania się gazu w silnikach 2.8: gaźnik, wtrysk (występują jakieś wahania obrotów, rąbie się ssanie, strzela itd?).
Z góry dzięki.

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 10:57 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Moja W116 pali w granicach 9 - 11 litrów

oleju napedowego :D :D :D

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt cze 27, 2003 11:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Sobiecha pisze:
Prośba do kolegów posiadających takie autka, o podzielenie się spostrzeżeniami dotyczącymi paliwo, oraz gazożerności 116 w cyklu miejskim - chodzi mi o realne zużycie.
Drugie pytanie dotyczy sprawowania się gazu w silnikach 2.8: gaźnik, wtrysk (występują jakieś wahania obrotów, rąbie się ssanie, strzela itd?).
Z góry dzięki.


280SE, manual
W miescie: Przecietnie, przy spokojnej jezdzie 12,5-13l/100km, ale jak ostatnio mialem dosc nerwowe pare dni i jezdzilem dosc agresywnieto, to skoczylo co najmniej do 18l/100km.
W trasie: 11,0-11,5 (trasa w-wa - lodz, srednio 110-120km/h, na katowickiej nie przekraczajac 140km/h)

Gaz: IMHO to porazka w tym silniku. Poszukaj w archiwum.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 12:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
MacKuz sam wkładałeś diesla? Masz 300D czy TD? Dużo przeróbek: mechanicznych i elektrycznych? Słyszałem że nadwozia i zawieszenia w dieslach były "mocniejsze i sztywniejsze" od nadwozi z silnikiem benzynowym. Podobno po pewnym czasie zaczynają sie niemiłe wibracje i dziwne dzwięki... Prawda to?

_________________
Pozdrawiam

Sobiecha

MB W201 2.0D 86r.



Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 1:35 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sobiecha pisze:
MacKuz sam wkładałeś diesla? Masz 300D czy TD?

mam 300D
Cytuj:
Dużo przeróbek: mechanicznych i elektrycznych?

Czy ja wiem, czy dużo tak sobie u mnie było więcej bo wymieniana bła równiez skrzynia z automatu na manuala = lewarek + pedał sprzegła
ale generalnie w tą strone jest łatwiej niż w drugą mniej zabawy z elektryką.
Co do zmian to nowe łapy silnika bo trzeba go troche cofnąć i kombinacje z pedałem sprzegła i to tyle. Instalacja zostaje ta sama dodajesz tylko układ grzania świec u mnie za kontrolke grzania świec robi ostatnia lamka po prawej stronie. A guzik gdzie jest to wszyscy wiedza bo już legędy krążą o mojej katapulcie :D

Cytuj:
Słyszałem że nadwozia i zawieszenia w dieslach były "mocniejsze i sztywniejsze" od nadwozi z silnikiem benzynowym. Podobno po pewnym czasie zaczynają sie niemiłe wibracje i dziwne dzwięki... Prawda to?


O innych nadwoziach to nic nie wiem i watpie aby to była prawda podobnie o zawieszeniach w sumie spręzyny z przodu mogą być troche inne bo waga tych silników jest różna.

A co do wibracji to sie zgodze, że są troszke podwyższone ale zalezy to od jakości wykonania przekładki ja np nie mam tych małych tłumików drgań silnika i to może jest powodem że ni troche wibruje auto ale to tylko na wolnych obrotach ale to nic w porównaniu do wibracji jakie ma kumpel w swoim 'hloksvagenie' z dieslem tam to trzeba uwazac na zęby :D.

Generalnie uwazam, że W116 w 300D sprawuje sie całkiem nieźle. nie jest tak miodny jak w M110 ale za to ekonomiczny i do miasta sie nadaje.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 1:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Roznice sa w liczbie zgrzewow, np kielichow do nadowia. W dieslu jest ich podobno wiecej, a w wersji Taxi jeszcze wiecej. Tak przynajmniej mowil znajomy blacharz, ktory naprawial troche aut z przeszczepionymi silnikami diesla w miejsce benzyniakow. Ale u Ciebie bedzie lepiej, miejmy nadzieje.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 1:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 01, 2003 8:53 pm
Posty: 339
Lokalizacja: legnicka prowincja
ja natomiast zmienilem z 300SD na 280E, zostaly mi czesci z nadwozia starego... czyli tego gdzie byl diesel.
i potwierdzam fakt, ze spalanie w moim bylo 10 litrow ON/100km + 1 litr oleju silnikowego, taki byl wymeczony silnik.
w benzynie silnik gaznikowy 2,8 pali ok. 13 litrow srednio, z wtryskiem mechanicznym o 0,5 litra mniej

_________________
róbta co chceta


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 2:23 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
laudan pisze:
Roznice sa w liczbie zgrzewow, np kielichow do nadowia. W dieslu jest ich podobno wiecej, a w wersji Taxi jeszcze wiecej. Tak przynajmniej mowil znajomy blacharz, ktory naprawial troche aut z przeszczepionymi silnikami diesla w miejsce benzyniakow. Ale u Ciebie bedzie lepiej, miejmy nadzieje.


Myslisz, że chłopakom w MB chciał sie robic specjalna linie produkcyjną na te kilka W116 w dieslu które szły na USA naprawde wątpie ale może któż to wie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: pt cze 27, 2003 9:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ile palą hmmm ??? !!! ???

A wiec tak 300SD pali jakieś 8 na tarsie 9 po mieście ON
A 450SEL 6.9 hmm czy wypada o tym pisać
18.5 l na trasie
a po mieście max spalił 34
Ale staramy sie nie liczyć i mu nie wypominać [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2003 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 01, 2003 8:53 pm
Posty: 339
Lokalizacja: legnicka prowincja
hehehe... ale pytanie dotyczylo gazu... wiec wedlug mojej orientacji
to nawet do 20 litrow gazu na 100 km, takie jest srednie zuzycie przy silniku 2,8...
Strzelanie w gaznik jest spowodowane albo zla instalacja gazowa, tzn. zle zainstalowana (maly mixer, waskie przewody czy cos takiego), przewody wysokiego napiecia tez maja swoj wplyw czyli ogolnie "kicha"
moze ktos inny cos powie w tej kwestii?

_________________
róbta co chceta


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2003 12:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Nilo pisze:
hehehe... ale pytanie dotyczylo gazu... wiec wedlug mojej orientacji
to nawet do 20 litrow gazu na 100 km


Pamietam, jak kiedys na mercmanii jeden gosc skarzyl sie, ze mu pali 28 :lol: Ale to chyba nie bylo normalne.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2003 1:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
Myslisz, że chłopakom w MB chciał sie robic specjalna linie produkcyjną na te kilka W116 w dieslu które szły na USA naprawde wątpie ale może któż to wie.


To co pisalem dotyczylo w123, ale w sumie po co 2 linia, zamiast np 10 zgrzewow co 3 cm, Helmut robil 20 co 1.5 cm [zlosnik] W sumie raz na tydzien w jakim miesiacu i jest tyle ile trzeba [cool]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2003 7:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 06, 2002 9:33 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Będzin
A mnie tam pożera zwykle koło 18 LPG ale mam ciężką noge jak się postaram to spada do 14 :lol:

_________________
116 280S '78 - niestety rozbita
Alfa Romeo Alfasud Sprint 84'


Na górę
Post: sob cze 28, 2003 10:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba było pisać że chodzi o M110
To ten motorek w W123 pali
trasa 12-17 gazu
miasto 15-18 gazu

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Post: pn cze 30, 2003 10:52 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
AMG pisze:
A 450SEL 6.9 hmm czy wypada o tym pisać
18.5 l na trasie
a po mieście max spalił 34
Ale staramy sie nie liczyć i mu nie wypominać [zlosnik]


Ekonomiczny, nie ma co. A gazu nie założysz - butli nie starczy aby dojechać od stacji do stacji [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . Swoją drogą takie auto warte jest grzechu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl