MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 7:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 12:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
(me: how) pisze:
Stefan, ale co ty chcesz przejmować? Mercedesa? Mercedes ze swoimi akcjami wartymi tyle ile dziś mógłby przejąć połowę kraju w którym mieszkasz.

Straszny z Ciebie bufon i ignorant niemalze jak managment z MB akcje warte sa tyle ile chce ktos za nie zaplacic, a nie tyle ile wylicza ksiegowi ( jesli grasz na gieldzie to powinienes wiedziec, a pewnie nie grasz, bo bzdury piszesz ).A tak nawiasem mowiac to chcialbym wiedziec ile akcji ma MB i jaka jest wartosc ksiegowa, a takze rynkowa - skoro wiesz to napisz!
- ze zrozumieniem tekstu tez masz problemy:
Inwestor, który w momencie objęcia prezesury przez Reutera w 1987 r. ulokował 10 tys. euro w akcjach Daimlera, miał w tych papierach pod koniec kadencji Schremppa w2005 r. 8,8 tys. euro. Tymczasem inwestycja w akcje BMW dawała prawie 40 tys. euro

Wytlumacze Ci bo pewnie nie wiesz o co chodzi inwestujac 10 tysiakow 20 lat temu tracisz 12% ale uwzgledniajac inflacje i sile nabywcza eur ( adokladniej marki) w 1987 roku to jest 80% w plecy na inwestycji w MB porownaniu do bmw. Wiec twoj tekst Mercedes ze swoimi akcjami wartymi tyle ile dziś mógłby przejąć połowę kraju w którym mieszkasz. swiadczy o tym, ze nie masz pojecia o czym piszesz bo w 87r nie uwzgledniajac tego o czym pisalem wyzej byl wart 12 % wiecej(choc w latach 80 to pewnie MB moglby kupic ze 2 wojewodztwa [zlosnik] )

(me: how) pisze:
A jednak podradomska fabryka napatykowych lodów.

Zobacz sobie liste najbogatszych Polakow 2006 i poczytaj od czego zaczynali, w pierwszej 5 poza Solorzem ( ktory mial plecy w sluzbach i Guzowatym - starym komunistycznym aparatczykiem) 3 zaczynalo od 0 :
Sowołow - latanie chlodnic
Karkosi - skup butelek i zlomu
Czarnecki- osuszanie budynkow
Wiec nie badz nadety jak jakis Anglik, ktoremu ktos 20 czy 30 lat temu powiedzial ze ich "arystokratyczne" marki JAG, RR czy Bentley beda nalezaly do forda ( producenta ciezarowek i ciagnikow dla amerykanskich farmerow i US Army) i VW ( samochody dla ludu)
PS nie mam nic do fordow czy tez VW [cool] .
Czasy sie zmieniaja i jesli wszyscy mowia, ze cos jest niemozliwe to trzeba znalezc czlowieka ktory o tym nie slyszal i on to zrobi.

class pisze:
No bez jaj... Toyota? Nic nie mam do tej firmy, ale mercedes musi pozostać niemiecki.
Od tego się praktycznie wszystko zaczęło, cała historia (ze wzlotami i upadkami).
Wszystko zależy jak zarząd pokieruje firmą i czy nie popełnią więcej błędów wymienionych w w/w artykule.

Z resztą koncern Daimler'a nadal zbyt mocno stoi na nogach, aby mówić o jakichkolwiek przejęciach, plajtach itp.
Z drugiej strony, gdyby nie potęga samej marki jaką jest mercedes, to już dawno by się rozsypało, poczynając od bezsensownej inwestycji w AEG na początku lat '80.

Class ja bym sie nie zdziwil jesli by sie okazalo, ze MB juz jest nieoficjalnie przejety, bo arabki i ruskie maja duzo petrodolarkow, z ktroymi nie maja co robc.
Zeby przejac firme niekiedy wystarczy 20% akcji i nikt nie musi o tym wiedziec, bo podstawiasz szwagra lub kilku ( a jak wiadomo binladeny maja spore rodzinki [zlosnikz] ), ktory kupuje 4,99 % wszystkich akcji ( jesli przepisy sa takie same ja w Polsce ) i nie musi sie ujawniac z ich posiadaniem. Problem pojwaia sie jesli chcesz zwiekszyc zaangazowanie po przekroczeniu pewnego progu posziadania musisz skladac wezwanie i takie inne bzdety [cool].

Sam jestem fanem marki ( przynajmniej za takiego sie uwazam) i powiem szczerze nie przeszkadza mi kto bedzie wlascicielem, jesli bedzie produkowal dobre i niezawodne samochody z gwiazda na masce, nie mowie tu o wozidlach dla handlowcow, lecz samochodach klasy wyzszej i luksusowej, a takze jakies fajne suwy i terenowki jakl niesmiertelnu unimog i G klasa.

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 9:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Koordian pisze:
Straszny z Ciebie bufon i ignorant (...)


Czy ja mam także napisać kto ty jesteś? Czy mogę spokojnie dopić pierwszą kawę? :lol:

Koordian pisze:
akcje warte sa tyle ile chce ktos za nie zaplacic


Drugi frazes. Trzecim kończysz wypowiedź.

Stefan, ale co mnie obchodzi, ile ktoś stracił i to jeszcze w porównaniu do BMW? Nie inwestowałem ani w jedno ani w drugie. Bez różnicy jest też, czy osiem województw, czy tylko dwa.

W poprzedniej wypowiedzi moim zdaniem ostro popuściłeś. Wodze fantazji i prawie sprzedałeś Mercedesa japończykom. Dalej twierdzę, że się zagalopowałeś, bo koń, z którego spada się mając taką pozycję jest co prawda wysoki, ale księciuniu ląduje zazwyczaj miękko. Twoje teorie przypominają mi kłapanie, że Niemcy jako kraj robią także wielką plajtę i niedługo będzie można wynająć Reichstag na urodzinowe przyjęcie, ale minus ileś od bardzo dużo, to zawsze więcej niż 5,5 PKB od poziomu Kambodży i warto o tym pamiętać wymachując szabelką.

A jeśli nasłuchałeś się rządowej propagandy i uwierzyłeś, że już jest tak pięknie, że wszystko można i dalej chcesz przejmować Mercedesa za pomocą Japończyków i podstawionego szwagra, to wszyscy macie moje błogosławieństwo.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 10:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Heh, Koordian a może ty już sam przejmujesz całą firmę? :lol:
Ta demagogia na temat "upadku" Daimlera nie ma większego sensu, więc po co bić pianę?

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 10:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
na koniec 2005 roku wartosc DeimlerChrysler to 43 mld euro.

http://www.daimlerchrysler.com/Projects/c2c/channel/documents/829809_DC_GB05_D_gesamt_comp.pdf

str 39. jesli nie ma wczesniej, z niemieckim u mnie nie za dobrze.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 11:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
(me: how) pisze:
A jeśli nasłuchałeś się rządowej propagandy i uwierzyłeś, że już jest tak pięknie, że wszystko można i dalej chcesz przejmować Mercedesa za pomocą Japończyków i podstawionego szwagra, to wszyscy macie moje błogosławieństwo.


a na co im(nam) twoje błogosławieństwo??

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 11:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Koordian pisze:
Wytlumacze Ci bo pewnie nie wiesz o co chodzi inwestujac 10 tysiakow 20 lat temu tracisz 12% ale uwzgledniajac inflacje i sile nabywcza eur ( adokladniej marki) w 1987 roku to jest 80% w plecy na inwestycji w MB porownaniu do bmw.


Zakładam ,że akcjonariusze bmw nie są z Księżyca , więc tak samo dotyczy ich inflacja jak akcjonariuszy mb.

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 11:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 35323.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
me: how nie bede z Toba dyskutowal, bo nie podajesz zadnych merytorycznych faktow tylko piszesz o koniach, ksieciach itp. czyli ludowe porzekadła, a ja sie na tym nie znam, wiem tylko, ze bankowcy nie beda sie rozczulali nad tym, ze to MB i trzeba sie zlitowac jesli mialby klopoty ( pisze w czasie przyszlym, zeby niektorzy nie wmawiali mi czegos czego nie napisalem jak w poprzednich postach).
Jakos nikt z was nie podnosi tematu angielskich marek wiec dodam jescze przyklad IBM lub Compaqa ( niew pamietam, ktorego to dotyczy)
tak wlasnie te ikony przemyslu komputerowego zostaly przejete przez Chnczykow i nie pomogly nieudolne proby zablokowania fuzji przez Amerykanow - po prostu nie stac ich bylo, bo Chiny maja kilkadziesiat bilionow dolarow nadwyzki (po czesci z pracy niewolniczej wieźniow ale to temat na innna dyskusje) i wiedza takze, ze musza ulokowac ten kapital w solidnych firmach, bo u nich jest wzrost po 10% rocznie ale az pare lat moze byc zjazd o 20% w dol.

W poprzedniej wypowiedzi moim zdaniem ostro popuściłeś. Wodze fantazji i prawie sprzedałeś Mercedesa japończykom

Tak? to co powiesz na info, ktore wkleil TReneR silniki Fiata w MB, narazie tylko w ciezarowkach, ale pisza, ze potem takze w innych segmentach! i to nie jest juz maoja fantazja tylko fakty :( No ale jak dla was lepszy fiat od toyoty? mmmhh kazdy ma swoje zadanie, choc designerami z Alfy to nawet MB by pewnie nie pogradzil)

Potem piszesz:
A jeśli nasłuchałeś się rządowej propagandy i uwierzyłeś, że już jest tak pięknie, że wszystko można i dalej chcesz przejmować Mercedesa za pomocą Japończyków i podstawionego szwagra, to wszyscy macie moje błogosławieństwo

Tak napisz jeszcze, ze jestem burak, moher i sympatyk samoobrony!
W ogóle co ma do rzeczy rzad, pis i koalicja z kondycja finansowa MB <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Wika pisze:
Koordian pisze:
Wytlumacze Ci bo pewnie nie wiesz o co chodzi inwestujac 10 tysiakow 20 lat temu tracisz 12% ale uwzgledniajac inflacje i sile nabywcza eur ( adokladniej marki) w 1987 roku to jest 80% w plecy na inwestycji w MB porownaniu do bmw.


Zakładam ,że akcjonariusze bmw nie są z Księżyca , więc tak samo dotyczy ich inflacja jak akcjonariuszy mb.


Fakt zle to napisalem moj blad wiec sprostuje akcjonariusze MB sa 80% w plecy w porownaniu do BMW.
Ktos tam jescze pisal dlaczego porownuje do bmw, a do czego mam porownac do hyundaja, przeciez BMW to najwiekszy konkurent i segment bardzo podobny.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 1:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Koledzy tak straszliwie oponujacy przciw mozliwości przejęcia lub fuzji (M&A) DB przez np. Toyote chyba nie maja o tym pojecia. Nie chce was urazic ale nie wiecie na czym to polega. Ani przejecie ani fuzja nie oznacza plajty czy innej porażki, czasem nie oznacza nawet tego ze firma źle sie miala. Oczywiscie temat M&A to temat na osobne studia i chyba kazdy przyklad jest całkowicie inny i straszliwie skomplikowany (czynniki to choćby prawa lokalne, prawo miedzynarodowe, kondycja spółek lub struktura własnosciowa obu spółek). Niemniej jednak fuzja tudzież przejęcie DB przez kogo innego moglo by oznaczac najnormalniej w swiecie połączenie sił.

A co do potegi niemieckiego przemyslu motoryzxacyjnego to akurat cos o tym wiem bo analizowalłem ostatnio i VAG i BMW AG.
MB - tak naprawde to bardzo mały gracz na rynku. Posiadaja tylko 3 marki Mercedes, Smart i Maybach przy czym Maybach sie prawdopodobnie nie liczy i pewnie nie przynosi dużych zysków (nie chce mi sie analizowac raportu finansowego)
BMW AG - Maja tylko BMW, RR i Mini czyli tez są tak naprawde pionkami. W sumie to struktura ich rynku jest taka jak w MB.
VAG - Jedynie VAG mozna uznac za koncern z prawdziwego zdarzenia i znajdujacy sie w czołówce. Co wiecej od 2-3 lat z tego co pamietam wykazuja calkiem spory wzrost przychodów.

Tak że nie gadajcie tu o wielkosci Niemieckiego przymysłu motoryzacyjnego bo to swiadczy o neiznajomosci rzeczy ;-) Przy Japońskim, Amerykańskim a pewnie nawet i Koreańskim to jest nic. Jeżeli koncern chce w dzisiejszych czasach istniec w przmysle motoryzacyjnym to musi produkowac cały zakres aut skierowanych do wszystkch segmantów. Od Skody Fabii do RR a po drodze cieżarówki i motocykle.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 1:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nikt nie sprzeciwia się fuzji, bo nikt nie ma nic do gadania i nie ma żadnej fuzji, a jak widać na załączonym obrazku jedna już bokiem wyszła. Jest za to rozwód. Kolega był uprzejmy napisać, że wielce prawdopodobne jest przejęcie np przez Toyotę, co mnie najzwyczajniej rozbawiło. Ot co.

A czy lepiej jest mieć auto od "pionka", z "prawdziwego koncernu", a może od giganta z Korei, to już każdy musi sam zdecydować. [zlosnik]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 2:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
(me: how) pisze:
Nikt nie sprzeciwia się fuzji, bo nikt nie ma nic do gadania i nie ma żadnej fuzji, a jak widać na załączonym obrazku jedna już bokiem wyszła. Jest za to rozwód. Kolega był uprzejmy napisać, że wielce prawdopodobne jest przejęcie np przez Toyotę, co mnie najzwyczajniej rozbawiło. Ot co.

A czy lepiej jest mieć auto od "pionka", z "prawdziwego koncernu", a może od giganta z Korei, to już każdy musi sam zdecydować. [zlosnik]

Mialem z Toba nie dyskutowac ale:
- gdzie ja napisalem, ze Toyota bedzie przejmowala MB? Przejac nie musi wcale firma z branzy moze to bzc jakies konsorcjum finansowe, fundusz inwestycyjny lub bogaty szejk z Arabii. Napisalem, ze jezeli dojdzie do przejecia (co wg mniejest prawdopodobne i o tym mozemy dyskutowac) to dla mnie toyota bylby najlepszym partnerem dla MB.

Co do tego "pionka" to jankesi blokuja go jak moga clami, a i tak Amerykanie coraz czesciej wybieraja japonskie "wozidla". Zreszta zobacz na udzial w rynku i wzrost sprzedayy w Polsce.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 2:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
mozeby zamknac post? [zlosnik]

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Nilovitz pisze:
mozeby zamknac post? [zlosnik]

A dlaczego?
Ja bym rozwinal dyskusje dalej np. co bedzie za 10 lat z koncernem i czy wspolpraca z fiatem w celu montowania fitowskich silnikow w MB to dobry pomysl?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 3:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
dzieje sie tak, aby zmniejszyc koszta produkcji, wiele popularnych silnikow uzywanych jets w innych markach, to samo tyczy podwozia, saab mial, ma silniki opla, renaulta silniki sa w mitsubishi, volvo (rowniez silniki VW i wlasne), i innych francuzach, silniki isuzu sa w oplach, etc. poczekajmy az zaczna produkowac statki kosmiczne ;)

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 19, 2007 3:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
No ja bym wolal aby to silniki MB byly w fiatach, a nie na odwrot.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl