MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 10:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
imo moim zdaniem in my opinion

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 1:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

A IMHO moim skromnym zdaniem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 5:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 12, 2007 6:38 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
a może zna kto siakiegoś ogarniętego forumowicza z Warszawy który mogłby coś poradzić po wcześniejszej jeździe lub jakiegoś godnego uwagi mechanika??

_________________
Mercedes 190 D 84' 430 000 km i wciąż rośnie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 6:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
http://w114-115.org.pl/forum/viewforum.php?f=37


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 6:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
ŻELUŚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

A co do bujania nasza 124 kombi z nivo buja jak cholera ale tylko na koleinach i na wyjściu z zakrętu lubi bujnąć.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 9:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 12, 2007 6:38 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
a może jakiś klubowisz z kanałem z Wawy -- hm moze za dużo wymagam :( :oops:

_________________
Mercedes 190 D 84' 430 000 km i wciąż rośnie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 2:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Buja dalej? a sprawdzone łączniki stabilizatora na tyle? a moze już stabilizator szlag trafił?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 5:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 12, 2007 6:38 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
wymieniłem kocówki drążków stabiliaztora (zamienniki)

niestety buka nadal ale zauważyłem że coś mi się nie równo zużywają opony a w sumie są w miarę nowe...ścina od zewnątrz, wiec zbieżność hmm ale czy to może być przyczyną dziwnych skakań samochodu na dziurach ?? Dzisiaj jak wracałem z pracy padał deszcze ---> straaaaasznie go woziło w sumie tak jest zawsze gdy lekko popada....

_________________
Mercedes 190 D 84' 430 000 km i wciąż rośnie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 10:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

Przyłączę się.
Moim autem też buja bardzo mocno - już przy prędkościach 60-70km/h.
Auto jest mocno nerwowe i nieprzewidywalne. Niebezpieczne więc.
Przed naprawą auto z tyłu skrzypiało mocno - po wymianie cisza.

Poczytałem trochę na forum i wymieniłem tuleje metalowo -gumowe drążków stabilizacyjnych 4 szt z wypustem naprowadzającym 8 szt standardowych.
Gumy stabilizatora wymienione.

Wciąż buja aż strach jeździć.

Co powinienem sprawdzić aby zdiagnozować przyczynę.

Dodam Amortyzatory na 60% wszystkie, EDIT: Wspornik układu kierowniczego wymieniony.
Jak sprawdzić poduszki ławy czy są ok, łączniki drążka stabilizacji inne elementy zawieszenia tyłu?

PS. Dla pewności wymieniłem też gumy stabilizatora z przodu (ale nie pomogło)
Które to elementy z rysunków poniżyszych
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11657 ... lnezaw.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1180285511_tul.jpg

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 6:13 am przez Krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2008 9:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zawieszenie tylne sprawdzisz na szarpaku. Taka operacja kosztuje 20-30zł i będzie dokładnie widać gdzie jest luz. Ręką tego zbadać się nie da.
Poduszki przednie widać czy wyrwane są po podlewarowaniu auta, reszta tulejek na oko musi być cała. Jednak szarpak potrafi zawieszenie tylne sprawdzić dokładnie.
Nerwowe zachowanie auta na drodze to luzy w układzie kierowniczym (wspornik, przekładnia), padnięty amortyzator układu. Luzy z tyłu i niewłaściwa geometria z przodu i/lub z tyłu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 6:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
A Szarpak to: może jest jakaś nazwa bardziejsza?
Gdzie mam szukać takiej maszynerii?

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 8:45 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Krzysztof pisze:
Gdzie mam szukać takiej maszynerii?

Zacznij robić legalny przegląd, to zobaczysz jak kolo szarpie przodem dla sprawdzenia układu kierowniczego [zlosnik] wjedź tyłem i niech szarpie [szalone]
Począwszy od 190 gwiazda zastosowała wielowahaczowe zawieszenie i zamontowała tylną zwrotnicę więc zbieżność w tym przypadku jest równie istotna jak z przodu
Krzysztof pisze:
Wciąż buja aż strach jeździć.

zrób zbieżność skoro wszystko wymienione
Kazde przestawienie tulejki w wahaczu powoduje zmianę geometrii tylnego zawieszenia
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 7:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
No cóż kolego -Ja ZAWSZE robie legalny przegląd - dla swojego spokoju i bezpiecznej jazdy swojego dziecka.
Nie jestem kamikadze :).

W styczniu był przegląd i wszystko było ok.
Powiem szczerze zmiana była raczej gwałtowna a nie długotrwałe pogarszanie się.

Może moje dojazdy do pracy - baaardzo kiepska droga i jazda w 5 osób dobiły Mesia :)

Swoją drogą podjadę do diagnostyki aby zobaczyli co muszę wymienić.

Dam znać o rezultatach.

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 9:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Krzysztof pisze:
No cóż kolego -Ja ZAWSZE robie legalny przegląd

Nawet przez myśl mi nie przemknęło by było inaczej [zlosnik] , w każdym moim pojeździe nawet jak był "ulgowy", to z naciskiem sprawdzałem układ kierowniczy i hamulców zasadniczych, doszło teraz do tego, że jak jadę powyżej W 123 to zabieram ze sobą brechę do sprawdzania sworzni wahaczy przednich (bo szarpaki h...ja pokażą a auto trzeba odciążyć w górę) masz 124 czy pan na przeglądzie Ci zafundował taką zabawę właśnie na szarpakach po sprawdzeniu drążków? Ja tak robię właśnie ze wzglądu na
Krzysztof pisze:
bezpiecznej jazdy swojego dziecka
bo młodemu nie powiem "uwaga idzie twarde z przodu" bo i tak nie zajarzy [szalone]
Co z tulejami pływającą i wahacza wymienione?
Na tych tulejkach auto jeździło i tylko czasami coś zabujało :o ale je zdemontowałem, i powiem tak, że w niektórych przypadkach prasa 5t jast słaba do wyciśnięcia tulejek
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ulejki.jpg
ta całkiem roz.....na pokazywała delikatny luz - prawie niewyczuwalny [szalone] bez obrazy i nerwów
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 07, 2008 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

Znalazłem trochę czasu aby pogrzebać w aucie.
Pojechałem na diagnostykę i auto sprawne ( tak przeszło przegląd na 100% pozytywnie). A autem przy 70km/h rzuca na całego, a Mesio to nie kuter rybacki na morzu.
Amorki OK około 55przód i 65 tył.
W układzie kierowniczym luźna 1szt końcówki drążka ukł. kierowniczego.
Więc wymienię 2szt aby symetrycznie poszła wymiana i będzie zbieżność wykonana.
Końcówka drążka nie rozwiąże problemu bujania.

Podobno z prawej strony przód wahacz się porusza razem z podłużnicą.
Więc na kanał i załatałem ogromy otwór RUDY wzmocniłem pospawałem.
Niestety nie pomogło.

Zastanawiam się wy wymiana poduszek/gum tylnego wózka coś zmieni.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... jbelki.jpg
Gość z diagnostyki mówił że delikatnie się poruszają.

A jeśli wymienię te gumy to co pozostanie do wymiany????

Co to jest -> gdzie to jest zamontowane - tego nie wymieniałem
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... wajaca.jpg

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl