MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 7:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 14, 2003 6:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Dziś zrobiłem sobie taki mały przegląd tego co dzieje się w okolicach
i w zawieszeniu mojej MB. Generalnie wszystko jest w porządku tylko bardzo zdziwiła mnie jedna rzecz.
Otóż z prawej strony z przodu górny sworzeń prawdopodobnie pamięta jeszcze fabrykę!!
Wywnioskowałem to po tym iż oryginalnie sworznie były nitowane do wahacza a przy wymianie po prostu zakłada się śruby. Nie wierzę w to aby komuś chciało się wyciągać cały wahacz po to aby zanitować sworzeń....
Co sądzicie na ten temat?


A jeszcze jedno: staruszek sworzeń trzyma sie idealnie, nie wyczułem żadnego luzu [oczko]

_________________
ex/8 74'


Na górę
Post: sob cze 14, 2003 7:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A w w123 nie ma juz tak dobrze, bo gorny sworzen trzeba wymieniac z gornym wahaczem i w tamtym roku wymienilem obydwa:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Mnie się nie chciało wierzyć, że amory w W123 przez 20 lat nie były wymieniane. Nawet jeśli to warsztat i mieli profesjonalne narzędzia, to i tak zostałby jakiś drobny ślad, a tu nic...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Laudan, a ile kosztuje taka przyjemność, bo coś u mnie tam sobie stuka na naszych ślicznych dziurach [usmiech]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Rad.ek pisze:
Laudan, a ile kosztuje taka przyjemność, bo coś u mnie tam sobie stuka na naszych ślicznych dziurach [usmiech]


Też to przerabiałem więc napisze z czym się spotkałem, a wybór jest dość duży:
regenerowane po 70 zł / szt + silenblock od 10 zł za polski do 50 zł za solidny (np Febi)
Włoskie 120 zł /szt
TRW FM (zdaje się były w orginale) 200zł /szt ale można nieco taniej
No i pewnie jeszcze się coś znajdzie.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
TRW FM (zdaje się były w orginale) 200zł /szt ale można nieco taniej
No i pewnie jeszcze się coś znajdzie.[/quote]

znaczy sie - amortyzatory? bo ja tez jestem na etapie wyborow


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:51 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
szable pisze:

znaczy sie - amortyzatory? bo ja tez jestem na etapie wyborow


A nie o wachacze tu chodzi...? :oops:

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: sob cze 14, 2003 9:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
A w w123 nie ma juz tak dobrze, bo gorny sworzen trzeba wymieniac z gornym wahaczem i w tamtym roku wymienilem obydwa:)

Rad.ek pisze:
Laudan, a ile kosztuje taka przyjemność, bo coś u mnie tam sobie stuka na naszych ślicznych dziurach

Maniek pisze:
Też to przerabiałem więc napisze z czym się spotkałem, a wybór jest dość duży:
regenerowane po 70 zł / szt + silenblock od 10 zł za polski do 50 zł za solidny (np Febi)
Włoskie 120 zł /szt
TRW FM (zdaje się były w orginale) 200zł /szt ale można nieco taniej
No i pewnie jeszcze się coś znajdzie

Ja to zrozumiałem tak jw [zlosnik] Co prawda Laudan nie jestem ale pozwoliłem sobie zabrać głos w dyskusji [zlosnik]
Więc chodzi mi o górne wahacze tzw. przez swój wygląd "kości psa"

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 9:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Przy okazji. Po cofaniu i skręconych kołach w prawo nie mogę wyprostować kierownicy i muszę trochę ruszyć do przodu :x
A może jutro [niedziela] podjechałbym do Kogoś ze Szcz-na np. po południu i by obejrzał Sobie to ;)
Aha dzięki za info [zlosnik]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 11:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
regenerowane po 70 zł / szt + silenblock od 10 zł


Regenerowanego nie polecam, robi to gosciu niedaleko ode mnie, ale pakuje tyle smaru, ze przegob kulity ledwo co chodzi i w efekcje trzeba sie mocno nameczyc, aby go wlozyc. Ja zmienilem na regenerowany (kosztowal mnie 50 pln, bo kupilem bezposrednio) i po 2 tygodniach oddalem, bo spadla oslona z przegubiku, kupilem Lamfordera (tez ponoc byly w orginale:) za 120, zmiana 3 min, a nie 1h i zapomnialem. Drugi Lamfordem kupowalem 4 miesiace pozniej i kosztowal juz 140 pln. Jesli Ci cos puka to sparawdz dokladnie, czy to nie dolny sworze, tanszy, ale sam juz nie wymienisz, bo trzeba miec praske lub ciezki mloteczek:) Luz na gornym sie latwo sprawdza, skrec kolo i ciagaj w ta i w tamta:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 1:13 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Kosci Lamfordera, znosza bardzo duzo, Bukol moze potwierdzic, Idzik takoz. Kosztuja troche wiecej, ale ja nie slyszalem zeby byl jakikolwiek inny orginal. Wole raz zaplacic troche wiecej niz dwa razy troche mniej. Teraz chyba juz ponad 160 kosztuja, ale i tak bym wziol. To samo swoznie...

A apropos dlugowiecznosci...
W 108 mam orginalne amortyzatory Bilsteina z czasow jak robil podruby DeCarbona, od ktorego kupil licencje na olejowo-gazowe. Tak wiec jest wygrawerowane duze logo DeCarbon, a pod spodem malymi literkami: zrobione przez Bilsteina [oczko]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: ndz cze 15, 2003 8:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
damian pisze:
Otóż z prawej strony z przodu górny sworzeń prawdopodobnie pamięta jeszcze fabrykę!!

W moim aucie mam wszystkie sworznie orginalne również końcówki drążków i łożyska kół a tak na marginesie górny wahacz w 114/5 łatwo się wyciąga i można przynitować nowy sworzeń, wg starych taksówkarzy orginał wytrzymywał ok 600 tyś.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 8:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe, co mówicie o górnych sworzniach w W114/115... Według moich źródeł, przynajmniej do W114C, górny sworzeń nie występuje jako część zamienna w sieci MB (w przeciwieństwie do dolnego), w związku z tym Mercedes zawsze rekomendował wymianę całego górnego wahacza, w komplecie ze sworzniem...

Skoro tak chwalimy starą technologię Mercedesa, to chciałbym wiedzieć, dlaczego zaprojektowano dolny sworzeń wymienny a górny niewymienny?? Co za tym stoi/stało? Jak wiadomo, w starym Mercedesie, jak mogli zaprojektować element rozkładalny na śrubki, to tak robili. Górny sworzeń jest przymocowany na "amen" do wahacza.

Ciekawe dlaczego tak rozróżnili górny/dolny sworzeń?

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 10:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gorny wahacz jest sporo delikatniejszy, niz dolny i stad niewymienny sworzen. W w123 gorny wahacz to odlew zeliwny.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 16, 2003 12:21 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Kosci Lamfordera, znosza bardzo duzo, Bukol moze potwierdzic, Idzik takoz


Potwierdzam - przetrwały !!! [zlosnik] [cool]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl