MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 24, 2007 8:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Będąc rozpieszczony :P przez QP uparłem sie aby moje robocze auto miało skrzynię automatyczną. Jako że wybór dobrych skrzyń biegów w nowych autach z segmentu B jest niewielka także wybór padł na jedno z aut koncernu VW i skrzynię DSG. Jeremy Clarkson zachwycał się nią ujeżdżając Audi TT to ja też jej zapragnąłem.

Wiem, że troszku jest późno, bo auto już stoi u mnie ale czy słyszeliście cosik o tych skrzyniach - awaryjność itp.????

Wrażenia z pierwszych 70 km są całkiem (jeśli nie bardzo) pozytywne. Auto zachowuje się jak zwykły manual tylko biegi sam przełącza :) . Biegi zmienia bardzo szybko i bardzo płynnie.
Jestem ciekaw jak będzie ona jeździć za 100.000 km!!!

A oto i ona - Skoda Octavia bez i z alufelgami :

Obrazek


Obrazek

Jeśli macie jakieś newsy odnośnie mankamentów tej skrzyni - moje doświadczenia z poprzednimi autami nauczyły mnie zapobiegać jak można aby auto jechało do serwisu tylko i wyłącznie na wymianę oleju.
Bo jak im się włączy fantazja to samochód więcej stoi niż jeździ :-?

PZDR
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami [hihi]
Niemniej jednak życzę długiej i bezawaryjnej jazdy.

P.S. O skrzyni słyszałem, tyle, że jest dobra (dopóki nie stwierdzi pewnego dnia, że czas najwyższy się już popsuć) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Witam.
Piekne auto, gratuluje, no i felgi ładne !
Pozdrawiam. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

A tak serio to mam pytanie jak ze zmiana biegow w trybie manualnym?
Nie mialem jeszcze przyjemnosci (lub tez nieprzyjemn osci) latac fura z takowa skrzynia ale nie slyszalem tez aby sie psuly.
Pozostaje czekac na akcje serwisowa skody kiedy jako 1 z miliona uzytkownikow zostaniesz wezwany z powodu zagrazajacego zyciu i zdrowiu defektu czegos tam (jest tego ostatnio coraz wiecej :( )

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 9:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jarzyn pisze:
Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami [hihi]
Niemniej jednak życzę długiej i bezawaryjnej jazdy.

P.S. O skrzyni słyszałem, tyle, że jest dobra (dopóki nie stwierdzi pewnego dnia, że czas najwyższy się już popsuć) ;-)


jesli to diesel to zanim bys zdazył włozyc jedynke w swoim to on juz by dawno zniknął Ci z pola widzenia [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
auto jak to auto -zwykłe do jazdy-w/g mnie kolor paskudny ,w srebrnym ładnie wyglada.Tacy znajomi kupili takie własnie z tdi i ta skrzynia -za jedyne 90 kola :o [zlosnik] (sama ta skrzynia cos 9 koła)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 10:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
MERCEDES 4 EVER pisze:
jesli to diesel to zanim bys zdazył włozyc jedynke w swoim to on juz by dawno zniknął Ci z pola widzenia
auto jak to auto -zwykłe do jazdy-w/g mnie kolor paskudny ,w srebrnym ładnie wyglada.Tacy znajomi kupili takie własnie z tdi i ta skrzynia -za jedyne 90 kola (sama ta skrzynia cos 9 koła)


Co do koloru to mnie delikatnie mówiąc też nie porywa ale w rzeczywistości jest ładnie. Skoda wg mnie nie ładnych kolorów. Za 2.000 koła zamiast na lakier wydałem na ESP. A co do ceny to po odliczeniu Vat-u auto wyszło 78.000 tys brutto i jest to cena dobra za tego typu wyposażone auto.

Jeździłem wieloma autami i głównie wybrałem tego ze wzgledu sprawdzone 1,9 TDI , dostępność DSG, serwis w Poznaniu działający 24h!

Chciałem Subaru Forestera, ale niestety spalanie mnie przrosło.

heniekx pisze:
A tak serio to mam pytanie jak ze zmiana biegow w trybie manualnym?


Chodzi jak w manualnej skrzyni tylko szybciej, muszę się wprawić bo narazie wychodzi mi to dość dziwnie, albo go dławię albo zredukuję i silnik wyje [zlosnik] - trzeba by było sie przejechać aby zrozumieć o co mi chodzi- kwestia wprawy. Skrzynia ta nie ma sprzęgła hydrokinetycznego tylko dwa zwykłe sprzęgła sterowane hydraulicznie także możesz sobie dowolnie hamować silnikiem jak chcesz a przyspieszając silnik się nie "ślizga" jak w zwykłym automacie.
Za to tryb automatyczny jest taki, że nie chce się jechać sekwencją: Wyczuwa kiedy jedziesz pod górkę i nie wkłada wyższego biegu lub nawet sobie redukuje i nie czujesz jak to się odbywa :P . itd...

Jarzyn pisze:
Zaraz ktoś przyjdzie i będzie zachwycać się samochodem i felgami


Felgi na wystawie wyglądały na troszku jaśniejsze, ale generalnie jestem zadowolony
;)

Jeszcze jedno.
Czy ktoś z was miał do czynienia z zestawami ksenonów na allegro ( zhomologacją ) - chcę sobie założyć ale chciałbym wiedzieć o tym coś więcej. ( Specjalnie pod to zakupione zostały spryskiwacze refletorów )

PZDR

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niezakłądaj palnikow xenonowych do zwykłych lamp bo beda zle swieciły. ile chcieli za xenonyw aso?? poszukaj najwyzej oryginalnych lamp xenenowych do tego modelu i załoz.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 3:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Jaki ladny samochod ... (po prawej w tle) :lol: Milego jezdzenia nowym nabytkiem.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna!
Jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, czyli jak tu ktos napisal,
sa to dwie zwykle skrzynie mechaniczne (takie same jak w konstrukcjach manualnych) z wymyslnym sterowaniem. Jedna przenosi biegi parzyste, druga nieparzyste. Dzialaja tak, ze gdy jedna pracuje, to druga czeka z wrzuconym biegiem.

ASB w naszych mesiach, to zupelnie inna konstrukcja.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 11:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Monter, jak możesz to zrób zdjęcia środka. Interesuje mnie jaki tam jest lewar.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
holyfido pisze:
No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna!
Jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, czyli jak tu ktos napisal,

Bez przesady, właściwa jest raczej opozycja "automatyczna" vs. "nieautomatyczna", zwana pospolicie ręczną, czyli manualną. Niby obie są w jakimś stopniu ręczne, bo lewarek przestawia się ręką :) , ale tym bardziej obie są mechaniczne. Bardziej mnie interesuje jednak kwestia sterowania - kto wybiera przełożenia podczas jazdy, ja czy jakiś automat, niezależnie czy mechaniczo-hydrauliczny, czy elektroniczny. W tym sensie skrzynia DSG jest jak najbardziej automatyczna, chyba że akurat jedziemy w trybie ręcznym (a do tego elektroniczna, niezależnie od trybu :) ).
Natomiast bez wątpienia DSG jest fajną konstrukcją z uwagi na brak wad klasycznych automatów (ze sprzęgłem hydrokinetycznym, przekładnią planetarną, hydraulicznym sterowaniem) - brak poślizgu (nie zjada dodatkowo mocy i paliwa).
Taka mi jeszcze myśl przyszła do głowy, że mając do dyspozycji elektronikę możemy już kombinować najróżniejsze układy konstrukcyjne i nie będą to żadne rewolucyjne wynalazki. Mogłaby być np. ASB z przekładnią planetarną i klasycznym sprzęgłem rozpinanym hydraulicznie (ze sterowaniem elektronicznym), albo w ogóle skrzynka biegów jak ręczna, tylko z całkowicie samoczynnym mechanizmem zapinania biegów i sprzęgłem jak wyżej. To pierwsze zresztą bardzo przypomina dzisiejsze automaty, w których oprócz sprzęgła hydrokinetycznego jest jeszcze sprzęgło cierne dla ograniczenia poślizgu. Kiedyś było uruchamiane tylko na najwyższym biegu, teraz już bywa na wszystkich. Natomiast oryginalnym pomysłem w DSG jest podwójność mechanizmu skrzyni i dwa sprzęgła, dzięki czemu działa szybciej i przenosi napęd bez przerwy w momencie zapinania kolejnego biegu.
Pozdro,
P.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 25, 2007 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Witam,

kocur pisze:
Bez przesady, właściwa jest raczej opozycja "automatyczna" vs. "nieautomatyczna", zwana pospolicie ręczną, czyli manualną.


holyfido pisze:
No, no, tylko prosze mi tej skrzyni nie nazywac automatyczna!



;)

Ta pseudomanualoautomatyczna skrzynia jast całkiem fajna. Jestem autem właśnie w Nowym Sączu. Na liczniku auta zamiast 11 km już 1100 :cry: . Skrzynia nadal działa! Dobiera biegi bardzo fajnie a jak sie pogubi to naprawdę dość szybko naprawia swój błąd. Jeśli chcemy uniknąć niepotrzebnego mieszania przez komp biegami np. podczas wyprzedzania ciągu samochodów czy długiego zjazdu po serpentynach to włączamy tryb manualny i skrzynia zachowuje się jak skrzynia ręczna.
Nie podoba mi się, że nie mozna jechać nawet w trybie ręcznym jechać na dwójce "bez gazu" ( w korku ) bo i tak zrzuci na bieg pierwszy - ale to szczegół.
Co jest fajne to np przy jeździe na tempomacie np 100km/h podjeżdżając pod górkę zrzuca bieg z 6 na 5 i ciągnie tak aby nie obciążać ukł. napędowego- mimo że czasami górka nie jest duża.

Co jest faktem i do tego nikt mnie nie przekona, pomomo że jestem bardzo zadowolony i pewny ze swojego wyboru - żadna elektronika nie da idealnego "wyczucia co się dzieje w silniku jak w przypadku "trzech pedałów i zwykłego lewarka biegów" ;)

Jarzyn pisze:
Monter, jak możesz to zrób zdjęcia środka. Interesuje mnie jaki tam jest lewar.


Kolego, nie ma sprawy lecz proszę o cierpliwość gdyż mój wspaniały komp. ma nie działające USB i czytnik kart i nie mogę wrzucić zdjęć z aparatu [szalone] Zrobię to jak będę w piątek w domu!

P.S. chciałbym oświadczyć, że nie mam nic wspólnego z koncernem DSG tylko jestem zboczony na punkcie nowinek i gadżetów. więcej grzechów nie pamiętam ;)

Pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Monter pisze:
P.S. chciałbym oświadczyć, że nie mam nic wspólnego z koncernem DSG tylko jestem zboczony na punkcie nowinek i gadżetów. więcej grzechów nie pamiętam

wybaczamy, wybaczamy :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 9:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
W tym sensie skrzynia DSG jest jak najbardziej automatyczna

No tak, sobie lekko zazartowalem ;)

Mogłaby być np. ASB z przekładnią planetarną i klasycznym sprzęgłem rozpinanym hydrauliczni

A tam. Akurat rezygnacja za sprzegla hydrokinetycznego to blad.
Sprzegla cierne nie sa tak komfortowe. Wszak przenosza mase drgan z silnika. Wady takiej nie ma sprzeglo hydrokinetyczne.

Latwo to zauwazyc przy ruszaniu , jaka jest roznica pomiedzy automatem (klasycznym ;p) a autami ze sprzeglami ciernymi.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 1:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Generalnie się zgadzam. A jednak w 7 biegowych ASB by MB jest sprzęgło cierne, rozpinane tylko podczas zmiany biegów (hydrokinet. też jest). Już od 1. biegu pracuje, żeby przeniesienie napędu było bezstratne. I drgań w nowej "esce" się z tego powodu raczej zanadto nie odczuwa... (nie wiem, bo nie jechałem [zlosnik] )
Pozdro
P

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl