master pisze:
Jest chyba diesel zwykły(tańszy) i extra (nieco droższy) , bo V-power to chyba się benzyny tyczyło, ale się nie będę spierał (nigdy na to uwagi szczególnej nie zwracałem). Tankowane jest to droższe (i tak tańsze niż na lotosie) i teraz jak się to ma do osiągów i spalania: 124 palił coś tam mniej, ale kopa to miał o wiele większego (chociaż to był tylko 2.0)
W tym świszczącym CDI spalanie jest nawet o 2-3 litry/100 po mieście mniejsze - ten 116 konny (automat) kloc potrafi zejść do 7 litrów (miasto) - osiągi ma podobne bo komp nad wszystkim czuwa - tyle, że tu mniej spala i tak nie kopci.
To powiem Ci jedno. Pod warunkiem, że tankujesz na dowolnej stacji Shell w województwie pomorskim paliwo inne niż V-Power to jest to paliwo w 100% z Lotosu. Oczywiście nie zobaczysz cysterny w barwach Lotosu wjeżdżającej na stację Shell, ale jak mi nie wierzysz, radzę Ci posiąść wiedzę empirycznie: stań przy jednej z bram Lotosu z której wyjeżdżają cysterny nie opisane znakami Lotosu i pojedź za nią do stacji docelowej (oczywiście w ramach rozsądku
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
, proponuję ograniczyć się do granic administracyjnych Gdańska), a duże może być Twoje zdziwienie. Wzbogacane paliwa V-Power, hm, również mogą powstawać przez dodanie substancji uszlachetniających do paliw produkcji Lotosu, jednak do tego nikt sie nie chce przyznać; jednak zdrowy, ekonomiczny rozsądek jasno podpowiada, że zupełnie nieopłacalne byłoby importowanie tych paliw. Identycznie sprawa ma się z paliwami dostępnymi na wszystkich stacjach w woj. pomorskim, wyjątkami mogą (świadomie nie piszę nawet "są) paliwa premium typu V-Power, Verva, czy Ultimate. Co więcej, pod skrzydlami Orlenu również zatankujesz Lotos... Powodem takiego stanu rzeczy nie jest w żadnym stopniu próba monopolizacji rynku lokalnego (pomorskiego) czy nawet rynku północnej Polski, gdzie u miażdżącej większości detalicznych dystrybutorów paliw zatankujesz paliwa Lotosu, w grę wchodzi tu czysta ekonomia: po co kupować produkt spełniający dokładnie te same parametry w tej samej cenie u producenta w Płocku (PKN), skoro można w Gdańsku? Owszem, z pięciu biur handlu hurtowego PKN Orlen jedno mieści się w Gdańsku, ale przy Długim Targu 30 w wyjątkowo nieprzemysłowej częsci miasta, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.
Następnym razem sięgając po pistolet dystrybutora możesz co najwyżej głęboko sobie westchnąć i pomarzyć o wolnym wyborze, wszak tego dokonał już właściciel dystrybutora przy którym stoisz...
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)