MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 5:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 07, 2007 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Jak w temacie, niewiem co jest przyczyną. Auto lata po drodze aż mi kierownicą szarpie, zaczęło się mniej wiecej kiedy założyłem letnie opony i aluski na których w zeszłym roku jeździłem bez problemu. A teraz wymieniłem amortyzator układu kierowniczego i tulejki wspornika ukł. kier. i dalej to samo. Najgorsze że to nie tylko w koleinach ale również na dziurach i nierównościach, poprostu tragedia w prowadzeniu.
Muszę dodać że w czwartek byłem na przeglądzie i luzów brak.
Czy to może być wina zbieżności lub kątów pochylenia? Po świętach jade sprawdzić ustawienia kątów.
Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Najpierw pojedz wywazyc dobrze kola, jak tylko zalozyles felgi z oponami to mogl jaks ciezarek odpasc i problem gotowy....


Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Dopiero co zmieniałem przednie opony na alufelgach i były wyważane ponownie.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A jak amortyzatory?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Amortyzatory są wporządku, tylne nowe a przednie miały 71 i 75%. Ja nie wierzę że to amorki, ponieważ nawet przy małej prędkości szarpie mi kierownicą na dziurach i nierównościach. Teraz niewiem gdzie szukać przyczyn skoro niema już luzów w układzie kier. Czyżby coś z przekładnią? Miał ktoś taki przypadek? A może to faktycznie coś może być nie tak z kątami?

Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 12:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
yogi pisze:
przednie miały 71 i 75%.


Tyle mniejwiecej to powinny miec nowe amorki ze sklepu (amortyzator nie ma nigdy 100% tlumienia tylko ok 75-80% jak jest nowy), raczej maloprawdopodobne zeby po chocby jednym sezonie trzymaly takie parametry. Kiedys pojechalem swoim 124 na przeglad gdzie sprawdzali mi amorki i ze zdziwieniem dowiedzialem sie ze mam po ok 60% skutecznosci a wiedzialem ze amortyzatory nie maja juz oleju wiec jedynie gaz jeszcze tlumil.Od tamtej pory przestalem wierzyc w dane podawane przez maszynki do testu. nie probuje ci wciskac ze to na pewno amortyzatory jedynie zwracam uwage na niedokladnosc testow co moze powodowac twoja bledna ocene ich stanu.
Co do przekladni to luz sprawdzisz na wylaczonym silniku krecac kierownica, no i sprawdz te katy - same raczej ci sie nie przestawily ale moze jakas wieksza dziura lub kraweznik w zimie i ...

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 12:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
A może to ten zmieniony wspornik drążków jest winowajcą :roll: ?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 1:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Zbieżność może wpływać na to że jeździ ci auto po całej szosie, ale drgania kierownicy to coś z wyważeniem lub skrzywieniem felgi, nierównym starciem opon (w skrajnym przypadku)... Może po prostu felga jest krzywa, albo źle ją wyważyli...
przekładnia kier na pewno nie jest tu przyczyną, zaś ja bym stawiał że masz krzywą fele i rok temu ona np był założona na tył a teraz na przodzie robi to co robi -po prostu staram się znaleźć jakieś logiczne rozwiązanie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Dzięki za podpowiedzi, ale to nie jest krzywa felga. Obie przednie felgi były z przodu i w zeszłym roku z racji dwóch różnych par opon. Przednie opony na dodatek tydzień temu zmieniłem na lepsze bo myślałem że to ich wina i oczywiście były wyważane. Ja może źle się wyraziłem, na kierownicy niema drgań, tylko pływa mi tak jakby razem z kołami tzn w przypadku wjechania w koleiny bądź nierówności szarpie mi nią zgodnie z ruchem kół przednich. Momentami mocno i to jest niebezpieczne, dlatego się denerwuje. I zastanawiam się co mi jeszcze zostało do sprawdzenia, chyba tylko kąty. Jest też tak że przy mocnym skręcaniu kierownica nie wraca odrazu, tylko czytałem że się tak zdarza na felgach alu.
Dziękuje za pomoc, po świętach jadę na geometrię.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 3:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kontrolnie zmień koła na osiach przednie do tyłu i odwrotnie jeżeli zacznie wozić/rzucać 'dupą' - masz winowajce na widelcu :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 3:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Alu nie odbijaja to normalne,ale ja na Twoim miejscu zająłbym się amortyzatorem układu kierowniczego.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:09 am
Posty: 64
wg mnie zajmij się przeglądem kolumny kierownicy krzyżaka na kolumnie czy nie ma zbyt dużych luzów

_________________
MB 123 200 D 79r.-dawca
MB 123 230TE 83r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 6:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Amortyzator układu kierowniczego jest nówka sztuka.
Po jego wymianie pojechałem na przegląd i wyszło że wspornik układu kierowniczego miał luzy więc też dałem nowe tulejki ze śrubą. Ale to jest ostatni pomysł żeby sprawdzić zmieniając koła. No cóż, jeśli nie pomoże to chyba już tylko do bardzo dokładnego sprawdzenia geometrii.

pozdrawiam - Maciek <br>Dodano po 16 minutach.:<br> Właśnie przed chwilą byłem w garażu, gdzie mój dociekliwy ojciec robił osobiście przegląd zawieszenia i wyszło że mam pękniętą sprężynę z prawej strony. Niewiem czy się cieszyć czy jednocześnie płakać, przynajmniej wiem co może być przyczyną moich problemów na chwilę obecną. Ale że na przeglądzie nie zauważyli... No ale teraz szukam dwóch sprężyn do W123 240D na przód.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 7:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:09 am
Posty: 64
Przyjedź po świętach do Głogowa podjedziesz do kolesia na szrot i załatwisz sprawe.Pozdr

A jeżeli wyszło że sprężyna pęknięta to na 100% to jest to.Tyle że jak udało ci się niezobaczyć tego nie wiem.Chyba auto siędzi jedną stroną co???????

_________________
MB 123 200 D 79r.-dawca

MB 123 230TE 83r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
He, problem polega na tym że auto stoi równo, a że tego wcześniej nie zauważyliśmy to sam niewiem. Mam nadzieję że to jest powód tego że auto się nie prowadzi, wszystko się okaże po świętach jak zrobimy porządek z tymi sprężynami.
Serdeczne dzięki dla wszystkich.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl