MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: aha
Post: śr mar 28, 2007 1:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
THC pisze:
Odpalam skrobie szybki

Gdzie Ty mieszkasz? [hihi]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 28, 2007 2:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

IMHO odpalic silnik, odczekac chwilke około 1 minutki, i spokojnie lekko obchodzac się z dodawaniem gazu, odjechac, i jezdzic po 2-3 minutkach już normalnie tzn. nie zamykac licznik [zlosnik] [zlosnik] odrazu, po paru minutach.

Ostatnio jak miałem, gdzieś z Tatą jechac to zauważyłem, że po wyjechaniu z garażu, czeka pewien czas, na odpalonym silniku, i stoi w miejscu, nie wiedziałem o co chodzi, teraz już wiem po co, żeby nagrzac silnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 28, 2007 3:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Jarzyn pisze:
Wersja 2) Wsiadam, zapalam silnik i od razu odjeżdżam.

Mój sasiad tak robi Transitem, tylko że jak odpali, odrazu mu daje gaz do podłogi, aż cylindry dzwonia [zlosnik]

Pozdrawiam ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 28, 2007 3:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Mojego ojca wujek robił tak peugeotem chyba starym 506 czy jakimś, i po 100kkm wytknął gire POWODZENIA [szalone]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 28, 2007 5:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
wsiadam, odpalam, czekam az zgasnie cisienie oleju w rekinie, wrzucam bieg i jade nie przekraczajac 2000obr/min, az sie nie nagrzeje, min. do 1 kreski. pozniej wlaczam lpg i smaruje do 3000obr/min az do pelnego rozgrzania. system zdaje sie dzialac, bo rekinem zrobilem juz 112kkm na gazie i ciagle daje rade :)

w t-dieslu proces ten przebiegal podobnie, z pominieciem wlaczenia lpg i 3000obr/min do pelnego rozgrzania. Tam tez przed wylaczeniem albo koniec trasy (ost. 10km) z obrotami w okolicy 2k lub 2 minuty na postoju celem zachowania sprawnosci turbiny :) tez zdalo egzamin, w omedze b td zrobilem ponad 100k i turbinka byla suchutka.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 28, 2007 9:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jarzyn -mam rade -codziennie wieczorem wykrecaj swiece i wlewaj troche oleju to rano bedzie miał smarowanie jak trzeba :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł: Re: aha
Post: czw mar 29, 2007 8:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jarzyn pisze:
THC pisze:
Odpalam skrobie szybki

Gdzie Ty mieszkasz? [hihi]


W bloku,samochód stoi na parkingu,i czasem jest wilgotno z powodu przepływającej niedaleko rzeki.
Kiedy jest nad ranem tepm.bliska zeru to od strony rzeki sa zamarzniete szyby.Cienka warstwa,usuwam płynem i wycieraczkami.
Jakby zmrożona rosa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 29, 2007 8:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
THC pisze:
W bloku,samochód stoi na parkingu,i czasem jest wilgotno z powodu przepływającej niedaleko rzeki.
Kiedy jest nad ranem tepm.bliska zeru to od strony rzeki sa zamarzniete szyby.Cienka warstwa,usuwam płynem i wycieraczkami.
Jakby zmrożona rosa.

czasami jeszcze bialy mis przeiegnie droga :)

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 12:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
witek-sec pisze:
Moja opinia jest taka , że dla silnika jest najgorszy sam moment rozruchu ,dopuki olej nie dostanie sie do wszystkich elementow tracych. Mysle ze najlepiej ...

Jest na to rada - najlepiej używać oleju syntetycznego. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 8:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Cytuj:
Jest na to rada - najlepiej używać oleju syntetycznego.

U mnie jest Mobil 1 5W50.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 31, 2007 11:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
ja odnośnie tego mam zdanie, że wsiadać i jechać.
Mój ojciec zawsze przypomina mi przykład z wojska (kiedy na zimny silniku trochę noga na gaz i tak 2-3tyś obrotów), jak to po skończonych ćwiczeniach przyjeżdżali do garażu i kierowca dwa razy gazzz do końca w tych Jelczach, a dopiero później się dowiedział, że to tak trzeba :P

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 9:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
czytałem gdzies , ze rozgrzewanie auta na postoju wcale nie jest dobre. Podobno bogata mieszanka ściąga i rozmywa film olejowy z gładzi cylindra. Nie wiem ile w tym prawdy ale ja wybieram opcje 2-gą- start ( kilkanascie sekund na dojście reaktora do siebie po reanimacji) i odrazu w drogę nie przekraczając 2000-3000tys.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mirmur pisze:
Polecam wariant pierwszy. Wariant drugi jest dobry, ale dla silników dwusuwowych.
Pozdrawiam.


A to niby dlaczego?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 10:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Panowie, silnik jest tak skonstrowany, że nominalne luzy osiąga w nominalnych warunkach pracy, czyli gdy jest ciepły. Wniosek stąd, że trzeba go jak najszybciej nagrzać, a to uzyskuje się tylko pod obciążeniem. Nie istotne jest czy obciążeniem będzie jazda, czy obciążeniem będzie inercja silnika, bo można też stać na luzie i w kółko dodawać gazu od wolnych obrotów po punktu znamionowego (moc max.). Co jest sensowniejsze każdy chyba widzi. Poza tym zdaje mi się, że kodeks wyraźnie mówi o tym, że silnik na postoju nie może pozostawać włączony dłużej niż jedną minutę. W kwestii olejenia to uwagi są jak najbardziej słuszne, tzn. olej ma dojść w każdy zakamar (5-10 sek i jest) i że syntetyczny w szerszych granicach temeratur trzyma parametry lepkościowe. Słuszne jest też to co pisze croolick, co implikuje, że stanie na wolnych przedłuża czas kiedy silnik pracuje w niekorzystnych dla siebie warunkach.
Jeżeli chodzi o umiarkowane obciążanie silnika, chodzi o to żeby nie wstawiać na zimno pełnej mocy, normalna jazda jest właśnie umiarkowanym obciążeniem. W teście NEDC, czyli tym z którego podaje się zużycie paliwa do celów marketingowych, wychylenie "listwy" nie przekracza 20% (mówimy co prawda o współczesnym silniku x, który max momentu ma dobrze za 150Nm, ale zasada obowiązuje), a prędkości silnika i przyspieszenia nie są wcale jakieś taksówkarskie (start jest od 20 st. C i pierwsza rampa po ok 10 sek). Żeby była pełna jasność do prawidłowej pracy łożyskowania ślizgowego potrzebne są: ciecz (olej) pod ciśnieniem i prędkość unoszenia (obroty w przypadku silnika), czyli jazda z n <1200>
W praktyce hamownianej wygląda to tak: 1)start i b.j. przez 30 sek; 2)2min przy 3000 i 100Nm (100Nm to bardzo raźnie przyspieszenie, że się podeprę przykładem OM615, który ma 115 Mo max i przyspiesza tak raźnie że hej [oczko] ); 3) 2 min w punkcie znam. i olej ma 110 stC, czyli silnik jest nagrzany i gotów na najsroższrze gwałty.
W przypadku testu na zadymienie przy swobodnym przyspieszaniu, kiedy hamulec jest odpięty i nie ma czym obciążyć silnika. Leniwce hamowniane dają maks wysterowanie i idą sobie (silnik pracuje obcięty przez regulator na n maks. i jest to maksymalna mozliwa dawka do uzyskania przy biegu luzem), a pracowici młodzi inżynierowie siedzą i cisną silnik od min do maks (dla zabawy głównie). Czekanie na nagrzanie na wolnych obrotach zajęłoby kilkakrotnie więcej czasu i byłoby znacznie bardziej szkodliwe dla części ruchomych. Z moich obserwacji wynika, że do pełnego nagrzania trzeba przepuścić przez silnik około 400ml wachulca.
Cytuj:
Mirmur napisał:
Polecam wariant pierwszy. Wariant drugi jest dobry, ale dla silników dwusuwowych.
Pozdrawiam.


A to niby dlaczego?

Też jestem ciekaw, sądze że to podanie ludowe, jeżeli nie to poproszę o źródło.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 01, 2007 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Wojtek123 pisze:
Jarzyn pisze:
W wątku chodzi o dłuższe rozgrzewanie.


Myślę, że nie ma się co pieścić. Odpalić, niech chwilkę pochodzi i w drogę. Czym szybciej silnik osiągnie temperaturę pracy, tym lepiej dla niego. Oczywiście przed osiągnięciem odpowiedniej temp nie "deptać" go.


I tak też jest w fachowej literaturze. ZApalic, troche poczekac az oleum sie rozejdzie i jechac ale spokojnie. Silnik pod obciazeniem sie szybciej nagfrzewa anizelei na postoju. I to jest zalecane.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl