MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzęgło..?
Post: sob mar 17, 2007 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Hmm najlepiej będzie jak zacznę od początku. Posiadam 123 3.0D w kombi skrzynia 4 biegowa, samochód w papierach jest z '77 roku. Od jakiegoś czasu przy wrzucaniu biegu wstecznego słychać było jakieś chrobotanie i nieraz trzeba było popracować żeby pojechać do tyłu.. Potem przyszły problemy z "jedynką", z wyższymi biegami nie było zupełnie problemów. W końcu sprzęt odmówił posłuszeństwa i już w ogóle nie da się nim ruszyć (na podwórko wjechał sam na dwójce) i tak stoi sobie do dziś, bo jak narazie mam szkołę i średnio czas żeby się nim zająć. Należało by tez wspomnieć o hałasie i drganiach jakie występują podczas jazdy, więc poduszki pod silnikiem i chyba łożysko na wale tez przydało by się wymienić.. Jak myślicie, ile może mnie wynieść koszt naprawy i czy w ogóle jest sens naprawiać:( Samochód chyba jest dość bogato wyposażony bo posiada: szyberdach, wspomaganie, centralny zamek, przełącznik sterowania balansem w głośnikach(przód tył), podłokietnik, wycieraczki przednich (prostokątnych) lamp (aktualnie bez piór i nie sprawne, poprzedni właściciel nie wiedział jak je uruchamiać), tylną roletę, i ABS (aktualnie niesprawny/odłączony jak tłumaczył mi facet od którego kupowałem maszynę) Co do napraw to wymieniany był tylko rozrusznik (mechanik na stary powiedział "to nie możliwe że on w ogóle odpalał") naprawa kosztowała 200zł

Ciekaw jestem co o tym wszystkim myślicie...

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2007 1:55 pm przez Czarny, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 1:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Witam!!!!!
Sens naprawiac zawsze jest. Pochwal sie fotkami obowiazkowo. Porady w sprawie sprzegla zapewne niedlugo sie pojawia.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 1:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Proszę bardzo, oto zdjęcia mojej rakiety;D Z góry przepraszam za średnią jakość fotek ale robił je jeszcze poprzedni właściciel.. jak tylko będę mógł nim ruszyć z miejsca i trochę czasu to przeprowadzę mu jakąś sesję, bo ten samochód z całą pewnością zasługuje na nią..:)

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11741 ... rcedes.jpg

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 2:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
w najgorszym wypadku to wymiana skrzyni - koszt ok 150zł plus robobizna ;) Nie ma co się martwić

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Wymiana skrzyni mówisz? Mi jak do tej pory wydawało się że niestety będę musiał zainwestować w wymianę całego sprzęgła, dowiadywałem się w sklepie i obliczył mi koszt coś około 450 złotych i do tego trzeba by dodać koszt robocizny...

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a szarpało autem jak wbijałeś biegi?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 3:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Nic nie szarpało samochodem, tylko nieraz przy tym wstecznym słychać było dość głośne chrobotanie... ale po krótkiej "walce" wchodził wsteczny

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 4:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Żadna tam wymiana skrzyni. Najzwyczajniej sprzęgło ciągnie. Najprawdopodobniej nie trzeba będzie nawet ingerować w bebechy, bo w takich razach zawodzi sterowanie czyli albo pompa albo wyprzęgacz. Zgrzyta na wsteku bo ten niesynchronizowany, a jedynkę trudno wbić bo najczęściej zapina się ją stojąć (jak i wsteczny z resztą). Pierwsze co to zobacz ile masz płynu w zbiorniku na pompie hamulcowej, jak poziom tylnej sekcji obniżył się do wysokości takiego wężyka, który odchodzi w bok i znika w przedziale do przewożenia ludności to znaczy, że masz gdzieś wyciek.
W zasadzie jak sprzęgło chociaż trochę wysprzęgla to da się od biedy jeździć tylko jedynkę trzeba wtykać jak samochód się jeszcze toczy i po zatrzymaniu trzymać go na hamulcu, mając rzecz jasna świadomość, że są to dla elementów ruchomych sprzęgła tortury. A jak się człek zagapi to też nie ma dramatu, wystarczy zgasić silnik, wsadzić jedynkę (wzgl. R) i odpalić silnik. W czasie jazdy do zmiany biegu sprzęgła specjalnie wiele nie trzeba, więc nie dziw się, że wyższe biegi wchodziy bez łachy. W razie totalnej awarii układu sterowania też da się dojechać tylko aby ruszyć trzeba kawałek przejechać na rozruszniku, po kilku metrach pojawi się spalanie i za chwilę samochód się rozkula do prędkości takiej, że można rozrusznik wyłączyć. Biegi w takich razach zmienia się operując gazem, znaczy w momencie jak się gazu odpuści bieg wyjdzie, a potem trzeba tak wajchować prędkością silnika, żeby wlazł następny (w górę jest łatwiej, nieco gorzej się redukuje).
Naprawy tej spokojnie możesz się podjąć samemu, jeno się pogódź z myślą, że się nieco usmarujesz. Wyprzęgacz jest umiejscowiony na skrzyni biegów, na tym nadlewie, który osłania sprzęgło, widać to miejsce na zdjęciu poniżej, celuje w nie linia jaką sobie musisz myślowo poprowadzić przez dwie dolne śruby mocujące wał (sam wyprzęgacz jest wymontowany) Pompę masz przy pedale sprzęgła.
Obrazek
Zajrzyj jeszcze sobie tu, temat podobny i same tęgie głowy się uzewnętrzniały [zlosnik] :
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24470
Dobra muszę spadać, bo kapucha mnie stygnie

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 7:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za pomoc:)
Był wymontowany siłownik przy sprzęgle i pompa przy pedale. Wymienione zostały uszczelnienia (reperaturki) w obydwu. Wpompowany został płyn hamulcowy i cały układ jest odpowietrzony i zalany. Pedał sprzęgła sztywno pompuje a objawy są takie same jak poprzednio, czyli nie można włożyć biegów przy pracującym silniku.. Chyba będę musiał zajrzeć do sprzęgła.

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 11:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:36 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ozorków
stawiam na łape ktora wyciska łozysko oporowe....

_________________
MB 123 2,8


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 9:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Czarny pisze:
Był wymontowany siłownik przy sprzęgle i pompa przy pedale. Wymienione zostały uszczelnienia (reperaturki) w obydwu. Wpompowany został płyn hamulcowy i cały układ jest odpowietrzony i zalany. Pedał sprzęgła sztywno pompuje a objawy są takie same jak poprzednio, czyli nie można włożyć biegów przy pracującym silniku..

Ech nie bardzo chce mi się wierzyć... Być może siłownik albo pompa jest zajechana i dlatego nie wysprzęgla nawet po wymianie rep. lub odpowietrzenie nie zostało przeprowadzone skutecznie -bo to nie prosta robota. A wiem ze 110 że jak się nie do końca odpowietrzy, to dalej jest tak jak było, choć pedał wydaje się twardy. Objawy masz klasyczne dla układu wysprzęglnik, pompa, stąd napisz proszę jak odpowietrzałeś układ. Ja walczyłem z moim 123 i jedynym słusznym sposobem u mnie okazało się podłączenie ciśnienia z hamulca (prawy przód) + druga osoba +0,5l płynu bo leje się z obu odpowietrzników i odpowiednie sekwencyjne odkręcanie/zakręcanie gdy druga osoba wachluje pedałami...

powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 1:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Wszystko było zrobione tak jak napisałeś powyżej, i dlatego muszę się chyba dostać do sprzęgła żeby sprawdzić docisk i łapę...

Dzięki [zlosnikz]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 9:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz docisk, choc pewnie i tarcza bedzie kiepa. Cena kompleto to okolo 400-500pln. Jak cos to kupuj komplet, bo byly 2 zestawy, mozna zamiennie stosowac, ale nie mixowac, a nie wiadomo co u Ciebie siedzi.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 12:48 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Uważaj, bo skrzynie miały też dwa rodzaje wielowypustu na wałku:) Najlepiej wziąc ze sklepu dwa rodzaje i sie dogadać, że któryś oddasz.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl