MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: syf w baku
Post: wt cze 03, 2003 10:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 06, 2003 10:04 am
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław Kłodzko
Witam wszystkich!!!

Ostatnio gdy walczylem z wiecznie swiecaca kontrolka rezerwy (nawet przy pelnym baku) dotarlem do czujnika w baku, wymontowalem go i usunąłem niesprawnosc. Jednak moje zdziwienie bylo ogromne gdy zobaczylem co jest w tym czujniku - pelno czarnej gestej mazi. Pewnie przez ponad 20 lat nikt tam nie zagladal. Przypuszczm, ze w samym baku jest podobnie.
Mam pytanie czy ktos bral sie juz za gruntowne plukanie baku, czy duzo jest roboty z wyciagnieciem i ponownym montazem???
dzieki z odpowiedz

_________________
PozdrawiaM

bartoszko Kłodzko - Wrocław

MB - W123 200D white '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
chetnie tez sie dowiem jak to jest w 124 bo pradopodobnie mam to samo. jak amieniałem fitr paliwa to sie za glowe zlapałem taki syf tam był a przeciez zmieniam go dosc czesto tak wiec nie ma sie co dziwic ze na naszym POLSKIM paliwie silniki umieraja wczesniej :x

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Polecam Forte Fuel System Cleaner - dla benzyniaków, Forte Diesel Conditioner - dla klekotków.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 06, 2003 10:04 am
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław Kłodzko
Bukol pisze:
Polecam Forte Fuel System Cleaner - dla benzyniaków, Forte Diesel Conditioner - dla klekotków.

Jak sie to stosuje, dolewa do paliwa? i jak to dziala???
A co z mechanicznym czyszczeniem baku, duzo roboty z demontazem???

_________________
PozdrawiaM



bartoszko Kłodzko - Wrocław



MB - W123 200D white '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 11:10 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
bartolW123 pisze:
Bukol pisze:
Polecam Forte Fuel System Cleaner - dla benzyniaków, Forte Diesel Conditioner - dla klekotków.

Jak sie to stosuje, dolewa do paliwa? i jak to dziala???
A co z mechanicznym czyszczeniem baku, duzo roboty z demontazem???


Dolewasz do paliwa w okreslonych proporcjach (0,8% ilości paliwa), jedyny ból do konieczność zatankowania do pełna. Zasady działania niestety nie znam :oops:

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 11:17 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Przy duzym syfie lepiej przeplukac i wyczyscic filtr w zbiorniku, chemia moze byc za slaba, ale to wszyzstko lepiej robic na pustym zbiorniku i jesli nie lubisz smrodu oleju napedowego do oddaj komus. Ktos mowil, ze za taka operacje w wawie placil ok 70 pln.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 1:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 06, 2003 10:04 am
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław Kłodzko
Tej chemii to raczej nie ufam, bo niby co sie stanie z tym syfem ktorym zalepione jest dno zbiornika??? pewnie trafi do filrtow. Jak bede mial czas (przypuszczam ze zabawy jest na caly dzien) to biore spuszczam paliwko i biore sie za to

_________________
PozdrawiaM



bartoszko Kłodzko - Wrocław



MB - W123 200D white '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 2:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
laudan pisze:
Przy duzym syfie lepiej przeplukac i wyczyscic filtr w zbiorniku, chemia moze byc za slaba, ale to wszyzstko lepiej robic na pustym zbiorniku i jesli nie lubisz smrodu oleju napedowego do oddaj komus. Ktos mowil, ze za taka operacje w wawie placil ok 70 pln.


Jak zwykle trafana uwaga. Syf w baku poddany dzialaniu chemi albo zostanie w baku, albo te trzy centymetry rownomiernie rozlozone na dnie trafi do cylindrow. Wybor nie nalezy do was. [zlosnik]
A tak na powaznie - jak juz wykrecisz poziomke, to mozesz w jej miejsce wstawic latarke i swoje oko. Tymi przyzadami, ewentualnie jeszcze galazka brzozowa zobaczysz co masz w baku. Ponadto od dolu, przy pustym baku mozesz wykrecic filtr zgrubny.
Jezeli ocenisz ze jest syf, to kupujesz ropownice/ porzyczasz i nasowasz tymi resztkami na ktorych dojedziesz na zabieg/ do kompresora. Specyfiki moga pomoc na rurki, nie bak.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 3:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
laudan pisze:
Przy duzym syfie lepiej przeplukac i wyczyscic filtr w zbiorniku, chemia moze byc za slaba, ale to wszyzstko lepiej robic na pustym zbiorniku i jesli nie lubisz smrodu oleju napedowego do oddaj komus. Ktos mowil, ze za taka operacje w wawie placil ok 70 pln.


Jak zwykle trafana uwaga. Syf w baku poddany dzialaniu chemi albo zostanie w baku, albo te trzy centymetry rownomiernie rozlozone na dnie trafi do cylindrow. Wybor nie nalezy do was. [zlosnik]
A tak na powaznie - jak juz wykrecisz poziomke, to mozesz w jej miejsce wstawic latarke i swoje oko. Tymi przyzadami, ewentualnie jeszcze galazka brzozowa zobaczysz co masz w baku. Ponadto od dolu, przy pustym baku mozesz wykrecic filtr zgrubny.
Jezeli ocenisz ze jest syf, to kupujesz ropownice/ porzyczasz i nasowasz tymi resztkami na ktorych dojedziesz na zabieg/ do kompresora. Specyfiki moga pomoc na rurki, nie bak.


Racja - chemia nie zlikwiduje wieloletniego syfu, ten trzeba usunąć ręcznie. Ale trzeba mieć świadomość tego, że ten brud i tak jest rozprowadzony po całym układzie paliwowym (w mniejszej ilości rzecz jasna) - co za tym idzie, do zawału blisko. Tu pomoże jedynie chemia która ten syfik rozpuści, zwiąże i przepali - słowem znaczna część bałaganu zalegającego w układzie zostanie wydalona przez rurę wydechową, ale na pewno nie 3 cm warstwa szlamu ze zbiornika. Potem wymiana filtrów i powinna być znaczna poprawa.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 2:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Ja bym tam wolał dać jakąś kasę za mechaniczne wyczyszczenie zbiornika i miec pewność, że jest czysty niż wlaś specyfiki i czekać na jakiś efekt. Przeciez nie wiadomo co sie zrobi z tym syfem, wiadome jest jednak to, że po uwolnieniu sie od dna popłynie przewodami, filtrami i trafi do cylindra. Wtedy wydasz kase na chemię, filtry, ewentualne czyszczenie zbiornika + Bóg jeden wie co jeszcze....
Wybór jednak i tak należy do właściciela:)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 8:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 04, 2003 6:00 pm
Posty: 58
Lokalizacja: przemysl
A po co komus dawac zarabiac skoro wyciagniecie zbiornika trwa okolo 10 minut. Wystarczy odkrecic 4 sruby snajdujace sie na nadkolach a od dolu odkrecic 4 weze. i juz zbiornik jest na wierzchu. A kasa ktora zostanie moze pojsc na browca [pub] Bo przy robocie na sloncu strasznie chce sie pic ;)

_________________
mercedes123220D77`

memonick@02.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
memonick pisze:
A po co komus dawac zarabiac skoro wyciagniecie zbiornika trwa okolo 10 minut. Wystarczy odkrecic 4 sruby snajdujace sie na nadkolach a od dolu odkrecic 4 weze. i juz zbiornik jest na wierzchu. A kasa ktora zostanie moze pojsc na browca [pub] Bo przy robocie na sloncu strasznie chce sie pic ;)


jasne, że można to zrobić samemu byleby porządnie [zlosnik]

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 1:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
memonick pisze:
A po co komus dawac zarabiac skoro wyciagniecie zbiornika trwa okolo 10 minut. Wystarczy odkrecic 4 sruby snajdujace sie na nadkolach a od dolu odkrecic 4 weze. i juz zbiornik jest na wierzchu. A kasa ktora zostanie moze pojsc na browca [pub] Bo przy robocie na sloncu strasznie chce sie pic ;)


Nadal masz wyczyszczony tylko zbiornik. Odkręć kolejne ... 60 śrub i wyczyść CAŁY układ paliwowy. Przecież jeżeli syf zbiera się w baku przez szereg lat, to znaczy, że część tego G dostaje się i osadza w przewodach, wtryskach, gaźnikach itp. Z tym szlamem też coś trzeba zrobić.

PS - dla jasności: nie mam kompletnie żadnego interesu w reklamowaniu Forte, nie sprzedaję tych specyfików. Wyrażam jedynie swoją prywatną opinię.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl