MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 5:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 02, 2003 8:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam, Dzisiaj wymieniali mi rurke aluminiowa od klimy i podczas tej wymiany, najprawdopodobniej wyrwali mi przewody podcisnieniowe. Objaw jest taki ze (automat) bbardzo ostro (twardo zminia biegi) i podejrzewam ze jeden przewodzik ktory ma isc do skrzyni chyba do modulatora zostal odlaczony. Rozebralem deske rozdzielcza, ale nie znalazlem tam zadnego wiszacego przewodu. Natomiast w komorze silnika mam jeden czarny przewod ktory idzie jakby od czegos z pompy wtryskowej i nnigdzie nie idzie tak jakby to on byl wyrwany. Z deski ida dwa przewody ze stacyjci(pewnie gaszenie silnika i trzy do ustawiania swiatel, ale nie moge znalesc tego co idzie do skrzyni, . Gdzie on moze sei znajdowac????? Prosze o pomoc. Przy tak ostrych zmianach biegow nie da sie jezdzic!!!!
Dzieki
Acha dodam ze to W 124 250 TD (automat) 90 r

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 12:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Moze to pomoże ,jest to układ podciśnieniowy automatu,dla 250 turbo.
Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 7:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
dzieki, ale przy skrzyni wszystko gra, niewiem tylko dokąd ten przewod od skrzyni idzie i gdzie sie łączy, moze kolory czy cus takiego. Takie (cenz-Ocet) moze człowiekowi chumor popsuc. W komoze silnika jest jeszcze biały prezewod ale on idzie bezposrednio do pompy wacum i konczy sie przed wejsciem z komory do deski rozdzielczej i na nim jest podcisnienie, na tym czarnym nie wyczuwam zadnego podcisnienia. :-? :( :( :( :( :( :(
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 7:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Witam i pytam!!
mam podobny problem w W116 450se i na dodatek slizga sie skrzynia i czy to kwestia wytartych tarczek, czy moze ukladu podcisnienia, dodam, ze na najwuzszy bieg zmienia mi przy ok 40 km/h bez wzgledu na temperament jazdy!!
Pomocy!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 7:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
witam mi przy spokojnej jezdzie 4 włącza przy 40, ale jak dodam wiecej gazu to zmienia przy wyzszych predkosciach. Nie wiem jak to jest w twojej 116 ale ja mam linke ktora idzie do skrzyni i sprzęgnieta jest z linka gazu. Mi ona sie kiedys zacinała i zawsze zmieniał mi przy bardzo wysokich obrotach, nasmarowałem ja i dodatkowo dałem sprezynke zeby mi ta linka wracała i wszystko gra. U Ciebie moza byc ona urwana lub jest taka śrubka na ciegnie ze mozna ja sobie skracac w stosunku do linki gazu(wszystko w komorze silnika). Moze ta srubka ci sie poluzowała.A slizganie jhezeli masz przy zmianie biegów to moze byc zaniskie cisnienie modulacji(ja tez tak miałem), a jazeli przy jezdzie na bigu slizga sie to najprawdopodobniej tarczki, ale nie mowie tego jako specjalista tylko jako urzytkownik automatu.

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 7:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
barto pisze:
witam mi przy spokojnej jezdzie 4 włącza przy 40, ale jak dodam wiecej gazu to zmienia przy wyzszych predkosciach. Nie wiem jak to jest w twojej 116 ale ja mam linke ktora idzie do skrzyni i sprzęgnieta jest z linka gazu. Mi ona sie kiedys zacinała i zawsze zmieniał mi przy bardzo wysokich obrotach, nasmarowałem ja i dodatkowo dałem sprezynke zeby mi ta linka wracała i wszystko gra. U Ciebie moza byc ona urwana lub jest taka śrubka na ciegnie ze mozna ja sobie skracac w stosunku do linki gazu(wszystko w komorze silnika). Moze ta srubka ci sie poluzowała.A slizganie jhezeli masz przy zmianie biegów to moze byc zaniskie cisnienie modulacji(ja tez tak miałem), a jazeli przy jezdzie na bigu slizga sie to najprawdopodobniej tarczki, ale nie mowie tego jako specjalista tylko jako urzytkownik automatu.


Dzieki, ale w moim aytku sa inne rozwiązania, ale chetnie dowiedzial bym sie czegos o tym podcisnieniu i cisnieniu!
Pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
do mojej skrzyni(modulatora) wchodza dwa przewody podcisnienia z pompy vacum. Jest tez mozliwosc regulacji tego cisnienia modulowanego i w zaleznosci od jego wielkosci zmina biegów moze byc twarda lub miekka lub za miekka (slizganie prtzy zmianie biegów). Mi jak tez przwod spadł to miałem bardzo twardą zmiane(juz naprawiłem :lol: [zlosnikz] ) Taka regulacje mi robili w ASO i zaplacilem 80 zł, ale i tak spiprzyli bo za wysoka mam wartość, jeszcze troche za twardo zmienia i najprawdopodobniej sam sobie to zrobie metoda prob i błędów. I to chyba tyle. AUtomaty to ustrojstwa jak działaja to dobrze ale jak sie zepsuja to wole nie myslec ile musialbym zaplacic za remoncik lub urzywke. Cos koło 3000 zł :o . Tak wiec narazie sie ciesze ze jezdzi i mysle ze tak bedzie na wieki wiekow amen.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
barto pisze:
do mojej skrzyni(modulatora) wchodza dwa przewody podcisnienia z pompy vacum. Jest tez mozliwosc regulacji tego cisnienia modulowanego i w zaleznosci od jego wielkosci zmina biegów moze byc twarda lub miekka lub za miekka (slizganie prtzy zmianie biegów). Mi jak tez przwod spadł to miałem bardzo twardą zmiane(juz naprawiłem :lol: [zlosnikz] ) Taka regulacje mi robili w ASO i zaplacilem 80 zł, ale i tak spiprzyli bo za wysoka mam wartość, jeszcze troche za twardo zmienia i najprawdopodobniej sam sobie to zrobie metoda prob i błędów. I to chyba tyle. AUtomaty to ustrojstwa jak działaja to dobrze ale jak sie zepsuja to wole nie myslec ile musialbym zaplacic za remoncik lub urzywke. Cos koło 3000 zł :o . Tak wiec narazie sie ciesze ze jezdzi i mysle ze tak bedzie na wieki wiekow amen.
Pozdrawiam


Powiedz jak reguluje sie to cisnienie, to troszeczke pogrzebie!!
Dzieki i pozdr.

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Sam tego jeszcze nie robilem, ale na stronce jest opis jak to zrobić, ale przypuszczam, ze skrzynia twoja bedzie troche inaczej wygladac poniewaz mam 722 120(a ty wlasnie taka chyba masz) i wyglada nieco inaczej jak na rysunku. Dałem ja RobGas'owi do testowania jak wracał ze zlotu w Trzebnicy i on mi pare info powiedzial jak to sie robi. Tam jest sruba bodajrze 19 i jak ja odkrecisz to masz mozliwosc srubokretem rególowac cisnienie modul;acji w prawo zwiekszasz a w lewo zmniejszasz to cisnienie. To jest po stronie kierowcy. Tak po skrocie to wygląda, Ja sie u siebie bede brał za to za tydzien bo bede mial kanał do dyspozycji.
A oto stronka http://www.nadarzyn.com.pl/infoserwis/m ... index.html

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2003 7:38 am przez barto, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 2:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
dzieki sprawdze to jak najszybciej!!
a czy jest jakies ustrojstwo do pomiaro cisnienia?

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
z tego co ROBGASEM rozmawialem to moze byc nawet cinienniomierz do kol, tylko koncowke trzeba sobie dorobic. Dla proby sciagnij sobie te wezyki cisnieniowe ze skrzyni i zobacz jak bedzie pracowala, jak nie bedzie roznicy to znaczy ze cisnienie modulacji i jego regulacja nic tu nie da, jezeli sie cos zmieni to warto sie w to bawic.

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 7:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
barto pisze:
Dla proby sciagnij sobie te wezyki cisnieniowe ze skrzyni i zobacz jak bedzie pracowala, jak nie bedzie roznicy to znaczy ze cisnienie modulacji i jego regulacja nic tu nie da, jezeli sie cos zmieni to warto sie w to bawic.

jakie wezyki? widzialem w swojej skrzyni jeden wezyk na plastikowym ustrojstwie lekko nalozony bez zadnych opasek fi ok 5mm
Pozdrawiam!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2003 8:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
tak mozliwe ze u Ciebie jest jeden, zasugerowalem sie wczorajsza wizyta u mechanika ktory powiedzial mi ze do mojej skrzyni wchodza dwa przewody podcisnieniowe ale moja to 722 418, w 722 120 byl tylko jeden i tak jak mowiles "fi"5mm. Sprobuj gp wyciagnac i zobacz jak sie bedzie skrzynia zachowywała
powinna albo twardo zmieniac, tak było u mnie albo zmieniac przy bardzo wysokich obroptach, musisz poprobowac

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2003 8:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
W sobote wziąłem sie do regulacji cisnienia modulacji i z sukcesem przstawiłe(zmniejszyłem to cisnionko). Na ciepłym silniku biegi zmieniaja sie prawie niewyczuwalnie, ale jak jest zimny to 1 na 2 troche pozniej sie włacza a miedzy 2 na 3 jest chwilowa (1s) przewrwa w ciagu tak jakby sprzegło wcisnac, tak wiec zastanawiam sie teraz czy to moze byc problem vacum pompy czy skrzyni, a moze modulatora nie wiem. A regulacja cisnienia zajeła mi 5 minutek, tak wzasadzie najwiecej narobiłem sie zeby sciagnac podłoge plastikowa a samo cisnienie to kaszka z mlekiem
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 09, 2003 8:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
barto pisze:
W sobote wziąłem sie do regulacji cisnienia modulacji i z sukcesem przstawiłe(zmniejszyłem to cisnionko). Na ciepłym silniku biegi zmieniaja sie prawie niewyczuwalnie, ale jak jest zimny to 1 na 2 troche pozniej sie włacza a miedzy 2 na 3 jest chwilowa (1s) przewrwa w ciagu tak jakby sprzegło wcisnac, tak wiec zastanawiam sie teraz czy to moze byc problem vacum pompy czy skrzyni, a moze modulatora nie wiem. A regulacja cisnienia zajeła mi 5 minutek, tak wzasadzie najwiecej narobiłem sie zeby sciagnac podłoge plastikowa a samo cisnienie to kaszka z mlekiem
pozdrawiam

ile obr. pokreciles i w ktora strone?
Pozdrawiam

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl