MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 4:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 12, 2007 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Witam! Byłem dziś u mechanika wymeinić opony i zajrzec do skrzyni, która cuś ostatnio piszczy:( Okazało się, żę olej zamienił sięw śmietane i stracił własności smarne:( Ponoć rok temu przy wymainie oeju musialem nie do końca spuścić stary olej i jego resztki wymieszały sie z nowym olejem i tak wyszło...ale nie o tym:) Podniesli samochód tylnymi kołami do góry i zaczeli nasłuchiwać skąd te piski sie wydobywaja.. diagnoza - raczej podpora wału, ale nie wiedzą na 100%. Dlatego, zanim pojade do innego mechanika chce sie Was poradzić co o tym sądzicie? Jakie są objawy zurzycia łożyska na podporze wału, i czy gdy łożysko jest wystarczająco suche to piszczy?? Pamitam jeszcze, że w zeszłym roku inny mechanik oglądał to łożysko i było ok. A jeśli podpore wału trzeba by zmienić to z jakim kosztem należałaby się liczyć? Wspomniany mechanik powiedizał mi, że podpora kosztuje 100 zł + robocizna 100 zł.

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 16, 2007 10:34 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Lublin
Podopora wału, zamiennik Febi nr 07151 np. w Inter Carsie to koszt okolo 80zł. Zurzycie objawia się głośnym wyciem we wnętrzu samochodu.

_________________
W210 320E '95
W124 260E '86 do sprzedania :)
W115 200D '75


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Karol pisze:
podpora kosztuje 100 zł + robocizna 100 zł


W ASO podporę wycenili na 150 zł. Dziś dzwoniłem do zaufanego mechanika trudniącego się naprawą taksówkarskich Mercedesów (ul. Wiklinowa 38 w Warszawie) i powiedział mi, że podpora dobrej niemieckiej firmy + robocizna to koszt 130zł. 100 zeta za robocizne to jakby cosik za dużo....

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 9:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 17, 2006 11:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Pruszków
Podpora na allegro kosztuje 60 zł,wymiana koło 100 zł.uszkodzona podporaa generuje wibracje odczuwalne w środku auta.

_________________
124 95r.250 śliczności
123T 85r.200 śliczności(SPRZEDANY-szkoda:-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 10:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak piszą Koledzy podpora z Febiego kosztuje około 80 PLN. Jeśli chodzi o robociznę to 100 PLN to trochę dużo, chyba że to koszt robocizny razem z wyważaniem to wtedy w porządku.
Poza tym w podporze nie tylko zużywa się łożysko, ale i gumowa membrana, jeśli jest pęknięta to podpora też kwalifikuje się do wymiany.
Objawy uszkodzonej/zużytej podpory to przede wszystkim wibracje przenoszące się na całą karoserię i szarpnięcia przy zmianie biegów.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 10:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ciekawie prawicie, objawy podobne do mojego auta...

już jakiś czas temu zastanawiałem się czy to może nie podpora, ale teraz to chyba bliżej się jej przyjrzę :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 3:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Dzieki wielkie za tak szybką odpowiedz:)
Choc wczoraj wieczorem musialem przejechac jakies 20kilka km i zauważyłem, że po wymianie oleju ejst jakby lepiej - tzn piszczy jużduuużo mniej, prawie w ogole, ponadto nie ma drgań, biegi wchodzą możliwie płynnie... pojeżdże troche i zobaczymy:)
A co bedize jak, nei daj Boże któregoś dnia łożysko sie zatrze lub cuśinnego z podporą się stanie? Będzie oznaczać to, że sorry, ale dalej nie jade, czy jakos da sie dojechac do warsztatu po uszkdzeniu?
Jeszcze raz dzieki!!!!

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 7:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Kupilem podpore febi za 60zl w zeszlym tygodniu, jeszcze wymiana mnie czeka.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 13, 2007 7:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Karol pisze:
A co bedize jak, nei daj Boże któregoś dnia łożysko sie zatrze lub cuśinnego z podporą się stanie? Będzie oznaczać to, że sorry, ale dalej nie jade, czy jakos da sie dojechac do warsztatu po uszkdzeniu?


Jak się zatrze łożysko, to rozwali tuleję gumową (gniazdo), w której jest osadzone. U mnie tak właśnie było. Początkowe objawy zużycia podpory mogą zdradzać stuki dochodzące spod auta przy gwałtowniejszym ruszaniu, lub "kangurku". Dojechać do warsztatu ostatecznie możesz, pod warunkiem, że będziesz się pilnował z gwałtownym operowaniem prawą nogą. [zlosnikz]

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 1:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Zajrzalem dzis na kanał...i nic tam podejrzanego ne znalazłem. Guma przy podporze nie jest popękana, a stanu łożyska nie jestem w stanei okreśić...może rzeczywiście się już wytarło :( Objawy są podobne jak wskazaliście - wewnątrz słychać nieprzyjemne wycie, piski dobiegające gdzieś z okolic skrzyni biegów - czyli pewnie z podpowy, na IV biegu przy prędkoci ok 60-75 km/h czuć nieprzyjemne wibracje, samochód nie chce płynnie przyspieszać, dosłownie jakby przez całą budę przechodził orgazm, po czym po przekroczeniu 75 km/h znikał :o
Jakie mogę być ine przyczyny takiego stanu rzeczy? Czy można kupić takie łożysko samo i wstawić w podporę, czy podpora jest elementem neirozbieralnym? Jaki jest czas (przebieg) eksploatacji takiego łożyska na podporze?
Dzieki wiekkie za odpowiedzi :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 2:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Karol pisze:
na IV biegu przy prędkoci ok 60-75 km/h czuć nieprzyjemne wibracje, samochód nie chce płynnie przyspieszać, dosłownie jakby przez całą budę przechodził orgazm, po czym po przekroczeniu 75 km/h znikał

u mnie podobnie, ale bez pisków. Wymieniłem podporę z łożyskiem i jest to samo! [szalone] zmieniłem wał. Teraz obstawiam tylny most, skrzynię lub koło zamachowe, bo jest od innego silnika, chociaż samo koło zamachowe powinno być wyważone osobno. Sam nie wiem :( <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha - u mnie troche mniej ale "orgazm" odczuwalny jest też na 3 biegu przy niskich obrotach, podczas jazdy. Ustaje gdy wciskam sprzęgło.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 17, 2007 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
No nie, to u mnie jest troche inaczej..."orgazm" jest tylko na IV i to przy niskiej prędkości obrotowej, potem jest już ok:) Na innych biegach tez wszystko jest poprawnie. Najgorsze są te piski. A "orgazmu" kiedyś nie było, pojawił się jakiś czas temu... na początku pojawiał się gdy paliwo było takie se, teraz jest cały czas...a możę mi sie tylko tak wydaje?
Najgorsze są te piski ;/

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 8:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
jeśli ORGAZM to wkurzające szarpnięcia i drgania, to u mnie zazwyczaj na 2 i 3 biegu...
powyżej 50-60km/h ustają...

jak już skończę podłużnicę i pukające koło biorę się za ten wał, bo cholera człowieka bierze :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
U mnei miłe spostrzeżenie :) Wczoraj przy okazji wizyty na kanale wlałem na łożysko podpory jakieś 2-3 strzykawki oleju silnikowego i kilkukrotnie obróciłem wałem - efekt - po kilku godzinach, gdy musałem pojechać do znajomych okazało się, że ...piski prawie ustały!!! Tzn nadal piszczało, ale raczej tylko dawało się poznać, żę nie jest dobrze, ale nei było takich intensywnych pisków, przechodzących w wycie :) Więc - muszę zmienić łożysko. Przynajmniej wiem na czym stoję ;)))
I jeszcze jedno pytanie - czy można kupić oddziaelnie to łożysko, czy jest ono nierozbieralną częścią podpory i muszę kupić całą pdporę?
A może poprostu raz na jakiś czas zajrze na kanał i znowu wlutuje tam następną porcję oleju strzykawką [zlosnik]

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 18, 2007 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 16, 2007 10:34 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Lublin
samo łożysko jest jak najbarziej dostępne. Kosztuje około 30-35zł nr FEBI 5362

_________________
W210 320E '95

W124 260E '86 do sprzedania :)

W115 200D '75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl