MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 28, 2007 4:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Ze względu na zbliżający się koniec zimy i pojawienie się w powietrzu różnych latajątek postanowiłem dosiąść mojego Potwora i trochę go rozgrzać po zimowej przerwie. Jazda bez opon jest całkiem fajna, chociaż trochę stracił na komforcie. Ma to też pewne zalety gdyż nie muszę zwracać uwagi na leżące ostre przedmioty, krzaki, kamienie itp.
Nie ma to jak dwusów diesel. Zapalił od dotknięcia:).
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1172676905_u.jpg
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:47 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Ja piernicze !!! Swietny sprzet !!! Napisz o nim cos wiecej, pls...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Piękny sprzęcik [ok] [ok].


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Co to za sprzęt?? :o I gdzie tym jeździłęś?? Twoje?? No chyba że to żart. Fajna maszyna [zlosnikz]

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Ja tam chyba wyczuwam jakas kelekcje mala, Fajne, ile KM?

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
Post: śr lut 28, 2007 5:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
:o [galy]

ktory to rok...?!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
pisanie zapalil od dotkniecia juz jest zartem, kto probowal odpalic Lnaz Buldoga, wie, ze lutlampa nalezy rozgrzac komore wstepna, a potem jeszcze zdjac kierownice i nia - jako korba - probowac uruchomic silnik.

_________________
o-----------------------------------o
KajTan
www.fiacik.pl
Polski Fiat 125p 1968 1300cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL
o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mam małą kolekcję takich potworków i mam też kawałek pola do tzw. crash-testów. Ten ciągnik to Lanz-Bulldog z 1943r. Ma jeden cylinder o pojemności 10,5l. Można powiedzieć, że to niepełny dwusów diesel, ale nie gardzi też innymi paliwami. Właściwie pracuje na wszystkim, co jest w płynie i się pali. To jeden z najprostszych silników spalinowych. Skrzynia biegów manualna. Fabrycznie brak klimy, ABS, zegarów, wspomagania i wszystkich innych bajerów. Waga ok. 4 ton. Strach pomyśleć ile mocy z tej pojemności silnika uzyskaliby spece z AMG. Oryginalnie ma tylko 45KM. Moment obrotowy za to jest ogromny.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Świetny, zrób jakiś filmik z rytuału odpalania !!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Filmiki jakieś tam mam, ale są to duże pliki robione aparatem fotograficznym. Co do samego odpalania to rzeczywiście nieraz nie jest to proste. Ponieważ to silnik z gruszą żarową trzeba ją dobrze podgrzać do czerwoności lut-lampą benzynową. Drugim ważnym elementem jest wtryskiwacz o ręcznie regulowanym kącie rozpylania paliwa. Jeśli silnik i pompa paliwa jest w porządku zapala od pierwszego ,kopa'. Trzeba tylko trochę wiedzy i pary w rękach, bo rzeczywiście odpala się go za pomocą kierownicy wsuniętej w otwór wału korbowego. Hałas odpalonego silnika jest tak duży, że jak mówią na wsi kury z wrażenia przestają znosić jajka a krowy dawać mleko.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Pochwal się nam co masz za okazy jeszcze w swojej kolekcji.

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 5:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
O kurka wodna!

Oglądałem w telewizorni pokaz palenia silnika z gruszą za pomocą kierownicy. Kopanie 123 ze słabą kompresją przy - 15 to pikuś. Traktor nie miał regulacji obrotów i skrzyni, a żeby pojechać do tyłu trzeba było przy starcie zakręcić wałem w przeciwną stronę. :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
(me: how) pisze:
Traktor nie miał regulacji obrotów i skrzyni, a żeby pojechać do tyłu trzeba było przy starcie zakręcić wałem w przeciwną stronę.

Tak to prawda, ale tak miały tylko pierwsze typy ciągników Lanz-Bulldog z lat 1921-1923. Później stosowano już skrzynie biegów. Najpierw były to tylko biegi ,,polowe'' i taki ciągnik rozwijał wtedy ok 8km/h. Ludziom się w tamtych czasach tak nie spieszyło jak dziś. Później zaczęto budować skrzynie ,,szosowe'' z reduktorem ,,polowym''. Silniki ciągników, które, posiadały już skrzynie biegów nie mogą pracować w dowolnym kierunku ze względu na brak smarowania. Ciekawostką tych silników jest możliwość pracy wahadłowej, czyli kręci się w prawo i w lewo o 180 stopni i tym samym wał korbowy nie wykonuje pełnego obrotu. Mimo, że moc maksymalna to 45KM przy 700obr/min. Ciągnik bez problemu da radę pociągnąć np. TIR-a z ładunkiem 40 ton.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 6:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
http://www.youtube.com/watch?v=sgAY4pjuhP4 - odpalanie po niemiecku

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... nz+bulldog - młockarnia

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... nz+bulldog - start po australijsku (?)

a ja i tak jestem ciekaw sartu polskiego [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 7:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
HAha nie ma co porownywac ale to ''capek'' c330 jest przy tym jak s klasa [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl