MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 7:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 25, 2004 6:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
M115 Na gazniku jest korek zółty z wytłoczonym napisem "special oil", tam sie leje jakis specyfik?sprawdza sie jego stan? co to jest?

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 6:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Moze wypowiedza sie tu posiadacze aut z takimi gaznikami,ale z tego co słyszałem to powinien tam byc ATF ten od automatow-a bagnet to powinien byc chyba pod tym koreczkiem?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 6:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
ATF taki jak do automatu - nie przesadzaj z ilością

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Wg instrukcji do mojego viggusa (gaznik Stromberg 175CD-2S) zaleca sie sprawdzenie poziomu oleju w gazniku, ewentualnie uzupelnienie go do poziomu ok 6mm ponizej krawedzi otworu olejem ATF przy kazdej wymianie oleju w silniku, tj co 5000km.

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
misiek pisze:
Wg instrukcji do mojego viggusa (gaznik Stromberg 175CD-2S) zaleca sie sprawdzenie poziomu oleju w gazniku, ewentualnie uzupelnienie go do poziomu ok 6mm ponizej krawedzi otworu olejem ATF przy kazdej wymianie oleju w silniku, tj co 5000km.

Pozdrawiam


6mm? nie bedzie za dużo??

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika?

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 12:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
kubawojtas pisze:
a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika?


Miałem wyciek tego oleju, musiałem uzupełniać co 25-30Km. Brak oleju objawia się fatalnym reagowaniem na zmiany położenia pedału gazu - szarpanie z niskich obrotów, strzały z wydechu przy zmianie biegów, skutkuje też rozregulowywaniem się gaźnika i szybkim zużywaniem się jego elementów.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
Koledzy maja racje.
chodzi glownie o "miekka" prace tloczka w gazniku.
starsze gazniki 175 z czerwonym korkiem nie maja bagnecika - trzeba tam rzucic oczkiem po odkreceniu, nowsze z zoltym/czarnym winny go posiadac.
olej nadaje sie kazdy, ktory nie wykazuje agresji w stosunku do artykulow gumowych. vide - ATF.

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 11:50 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 22, 2007 9:38 pm
Posty: 5
TrickyKid pisze:
kubawojtas pisze:
a co ten olej tam smaruje?czy brak tego oleju mógł uszkodzic cos w nim lub zakłucic poprawną prace gaznika?


Miałem wyciek tego oleju, musiałem uzupełniać co 25-30Km. Brak oleju objawia się fatalnym reagowaniem na zmiany położenia pedału gazu - szarpanie z niskich obrotów, strzały z wydechu przy zmianie biegów, skutkuje też rozregulowywaniem się gaźnika i szybkim zużywaniem się jego elementów.


Ten olej nie wycieka przelwałeś go. Tam jest taka mega cieniutka rurka ktora ten olej powiedzmy zasysa do tłoku. Jeśli masz cały gaznik uwalony oddołu smarem to napewno przelewałes. Normalnie oleju powinno tam byc tyle żeby było widać przez wlew że jest (może 5-10 mm od dna). Możesz też sprawdźić w trakcie pracy śilnika.

Strzałka,

_________________
Arnie
*****
MB 123C, 230 C (Stromberg 175 CD), '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 9:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 8:58 pm
Posty: 2
arnie pisze:
TrickyKid pisze:
kubawojtas pisze:
Normalnie oleju powinno tam byc tyle żeby było widać przez wlew że jest (może 5-10 mm od dna). Możesz też sprawdźić w trakcie pracy śilnika.

Strzałka,


Normalnie to wydaje mi się że powinno go być 6mm poniżej krawędzi wewnętrznej tulei cylindra przepustnicy a nie 6mm od górnej krawędzi otworu dekla - jeśli się mylę proszę o sugestie ;-)

Dla dociekliwych podaję link do pdf'a ze schematem podobnego gaźnika:
http://www.c303.de/c303-pdf/service/Section2Engine-4.pdf


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 25, 2007 10:37 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 22, 2007 9:38 pm
Posty: 5
Jureq pisze:
Normalnie to wydaje mi się że powinno go być 6mm poniżej krawędzi wewnętrznej tulei cylindra przepustnicy a nie 6mm od górnej krawędzi otworu dekla - jeśli się mylę proszę o sugestie ;-)

Dla dociekliwych podaję link do pdf'a ze schematem podobnego gaźnika:
http://www.c303.de/c303-pdf/service/Section2Engine-4.pdf


Ja do tego podchodze na chlopski rozum, bo tak naprawdę to nie znalazłem żadnej sensownej informacji na temat. Aczkolwiek po wydaniu XXXXXXXX PLN na naprawy Stromberga, rozkrecilem go sam. Po oględzinach calego ustrojstwa stwerdzam ze oleju tam powinno byc tak zeby bylo widac ze jest.

http://new.photos.yahoo.com/arnie_grigo ... 49821437/0

Ta żólta cieniutka rurka własnie zasysa olej do tłoku.

Pozdrawiam,

_________________
Arnie

*****

MB 123C, 230 C (Stromberg 175 CD), '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 11:57 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 8:58 pm
Posty: 2
arnie, czy Ty aby napewno masz gaźnik 175CD-2S ?

_________________
Volvo C303 (B30A + 2xStromberg 175 CD-2SE)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 2:23 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 22, 2007 9:38 pm
Posty: 5
Jureq pisze:
arnie, czy Ty aby napewno masz gaźnik 175CD-2S ?


No nie, mam 175 CD, ale z tego co wiem M115 były uzbrajane w 175CD, CDT albo CDTU.

Chyba że coś pomineło mnie w wątku :-)

Pozdrowil,

_________________
Arnie

*****

MB 123C, 230 C (Stromberg 175 CD), '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 5:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
W M115 byly 175c, cd, cdt i cdtu :)

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl