MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1218 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 12:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiscie - dosyc proste w realizacji, powstaje natomiast pytanie czy to jest zgodne z przepisami (niemoznosc wlaczenia swiatel przy wyjetym kluczyku).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
TReneR pisze:
zgodne z przepisami (niemoznosc wlaczenia swiatel przy wyjetym kluczyku).


Czy zgodne to sprawdzę, natomiast w Polonezie Caro tak właśnie jest! (przy uruchamianiu silnika to nawet się wyłączają!)
Poza tym pozycyjne powinny się włączać normalnie przy wyjętym kluczyku! Ja mówię o wyłączeniu tylko świateł mijania.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 2:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Student pisze:
czy można wykombinować urządzenie, które umożliwiałoby pozostawienie przełącznika świateł w pozycji "światła mijania" na stałe, tak aby po wyjęciu kluczyka gasły?

Tak, wystarczy wpiąć przekażnik NZ zaraz za wyjściem z przełącznika a prąd na cewkę pobrać z stacyjki, w przypadku kiedy chcemy by nie świeciły przy odpalaniu dajemy drugi przekażnik NO* w ten sam obieg a prąd na cewkę pobieramy z kabla rozrusznikowego .
*NO- normalnie otwarty, po podaniu zasilania na cewkę zaczyna przewodzić.
NZ- normalnie zamknięty, po podaniu zasilania przestaje przewodzić
Poniższe to tylko przykład przekaźnika
Obrazek
85 i 86 to cewka na nią dajem + i - (sterowanie)
30 i 87a normalnie zamknięty 30 i 87 normalnie otwarty. Po podaniu zasilania na cewkę sytuacja się odwróci.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Ostatnio zmieniony czw lut 22, 2007 2:53 pm przez Rad.ek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 2:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wystarczy jeden - miedzy + po kluczyku a + rozrusznika ale wtedy nie mamy opuznienia wlaczenia swiatel.
Lepsze chyba bedzie wziecie sterowania przekaznika z "tria" alternatora.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 2:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
TReneR pisze:
Wystarczy jeden - miedzy + po kluczyku a + rozrusznika ale wtedy nie mamy opuznienia wlaczenia swiatel.
Lepsze chyba bedzie wziecie sterowania przekaznika z "tria" alternatora.

No właśnie zależy mi na tym opóźnieniu, żeby podczas grzania świec nie świeciły światła...
A można trochę jaśniej? bo ja mam kiepskie pojęcie o elektryce...
No i pozostaje sprawa brzęczyka.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Cytuj:
No właśnie zależy mi na tym opóźnieniu, żeby podczas grzania świec nie świeciły światła...

Można dać trzeci, przekaźniki są tanie. Później postaram się to z obrazować (rysunki).

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W rozwiazaniu z wzieciem + z alternatora (mozna z kontrolki ladowania) a - z rozrusznika swiatla nie zapala sie po przekreceniu kluczyka (podczas grzania swiec), zapala sie dopiero jak przestanie krecic rozrusznik.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
TReneR pisze:
zapala sie dopiero jak przestanie krecic rozrusznik.
Ale u mnie kontrolka gaśnie zanim silnik zaskoczy, wystarczy parę obrotów. Ale nie "móżdżmy" [zlosnik] trzeba koledze coś wymyślić mądrego.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Rad.ek pisze:
Później postaram się to z obrazować (rysunki).

Oj, byłoby wspaniale!

To może ja jeszcze raz sprecyzuję o co mi chodzi:
1. Pokrętło ustawiamy w pozycji "światła mijania" - kluczyk w stacyjce tylko włożony - światła nie świecą.
2. Pozycyjne działają normalnie.
3. Po przekręceniu kluczyka w pozycję bodaj II (jeszcze bez włączania grzania świec) światła mijania się zapalają.
3. Po przekręceniu kluczyka dalej do pozycji "grzanie świec" - światła mijania gasną.
4. Włączamy silnik - światła mijania zapalają się po zakończeniu pracy rozrusznika.

Czy to ma sens?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Student pisze:
Rad.ek pisze:
Później postaram się to z obrazować (rysunki).

Oj, byłoby wspaniale!

To może ja jeszcze raz sprecyzuję o co mi chodzi:
1. Pokrętło ustawiamy w pozycji "światła mijania" - kluczyk w stacyjce tylko włożony - światła nie świecą.
2. Pozycyjne działają normalnie.
3. Po przekręceniu kluczyka w pozycję bodaj II (jeszcze bez włączania grzania świec) światła mijania się zapalają.
3. Po przekręceniu kluczyka dalej do pozycji "grzanie świec" - światła mijania gasną.
4. Włączamy silnik - światła mijania zapalają się po zakończeniu pracy rozrusznika.

Czy to ma sens?

Nie bardzo bo po odpaleniu kluczyk (chyba, nia mam diesela) wraca do pozycji trzeciej czyli grzanie świec ale one już nie grzeją, chyba nie?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Rad.ek pisze:
Nie bardzo bo po odpaleniu kluczyk (chyba, nia mam diesela) wraca do pozycji trzeciej czyli grzanie świec ale one już nie grzeją, chyba nie?

Racja! No ale skoro przy wyłączonym silniku grzeją a przy pracującym już nie to mają jakiś sygnał, prawda? i można ten sygnał wykorzystać... no tak myślę jako laik... może sygnał wziąć z alternatora? jak pracuje to światła świecą, jak nie to nie świecą, co?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Obrazek
D- Wyjście z przełącznika świateł, jest prąd po ich załączeniu (mijania)
E- Wejście na oryginalny przekaźnik świateł.
1- NO
2 i 3 NZ
A- wyjście ze stacyjki ( jak przekręcisz na III pozycję)
B- z termita - masz taki moduł który steruje grzaniem, można bezpośrednio podłączyć pod świeczki, do kabla, jak będą grzały to rozewrą przekaźnik.
C- rozrusznik, jak będziesz podłączał pod maską to możesz wziąć z cieńszego kabelka przy rozruszniku (a'la sygnałowy).
A minusy podłącz do nadwozia.
Nie jestem pewien co do 3 przekaźnika bo chyba mercedes ma tak oryginalnie że rozrusznik działa to światła nie świecą
P.S. Nie śmiać się z rysunków [zlosnik]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 4:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Rad.ek pisze:
TReneR pisze:
zapala sie dopiero jak przestanie krecic rozrusznik.
Ale u mnie kontrolka gaśnie zanim silnik zaskoczy, wystarczy parę obrotów. Ale nie "móżdżmy" [zlosnik] trzeba koledze coś wymyślić mądrego.


Tak ale podlaczasz minus przekaznika swiatel do plusa rozrusznika - jak dlugo rozrusznik kreci swiatla sa wylaczone.

Wygladalo by to tak
Obrazek

Lampka ladowania moze gasnac troszeczke puzniej przy takim rozwiazaniu[/img]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Może i ja coś powiem. Pięć dni temu widziałem w tv jakiegoś "bardzo mądrego" który tłumaczył dlaczego wprowadzono ten przepis, że w Skandynawi i że zmalała liczba wypadków. To ma być powód? Nie dla mnie. Zmalała liczba wypadków? O ile? O jeden? O dwa? O trzy? Skąd wiadomo że dzięki temu przepisowi? Zrobił ktoś badania w tym kierunku? Czy to tylko "widzimisię" zgrai z Wiejskiej? :evil: W tym samym programie był komentarz redakcyjny w którym była podana śmiertelność na drogach w trzech krajach: Grecja-1500 Polska-600 Niemcy-23, mianownik był jeden ale nie jestem pewien jaki dlatego nie podaję. Może by się tym "panowie" z Wiejskiej zajęli? Dzisiaj nie mogłem dojechać do pracy bo mi śnieżek zasypał wszystkie paseczki, kreseczki i inne zygzaczki strzałeczki, które to z takim mozołem nagryzmolili dwa miesiące temu "mądre inżyniery" [zlosnik] Ale żeby zacząć budować dobre drogi z dobrą podbudową z dobrą nawierzchnią z dobrą geometrią eee po co :evil: Moim zdaniem drogi drogi i jeszcze raz drogi bo koła o(d)padają a ludzie tracą życie :( Polska władza idzie zawsze po najmniejszej lini oporu a my jak te barany płacimy im za to chore prawo działające tylko w jedną stronę, które sobie wymyślą. Proszę spróbować jezdzić niesprawnym samochodem, z portek by nas obdarli ale niesprawne drogi mogą być czyż nie tak?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 8:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Student pisze:
W związku z tym pytanie do biegłych w elektronice: czy można wykombinować urządzenie, które umożliwiałoby pozostawienie przełącznika świateł w pozycji "światła mijania" na stałe, tak aby po wyjęciu kluczyka gasły?


Jest już taki wynalazek (by Gerri):
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24022
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1218 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl