MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 13, 2007 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 24, 2006 8:02 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Krasnystaw
Witam
Zaczeło się. Mam umówiony wizyte w warsztacie. Luzy w układzie kier. i coś go znosi po puszczeniu kiery to w pr to w lewo.
Szukam nazwy producentów zamienników, bo na org to mnie nie stać.
Coś taniego i zarazem solidnego. Mesiek ma zasuwać na codzień, na wystawe go raczej nie przewiduje [zlosnik] Ale też i nie samo dno
Gdyby można także o innych podzespołach reszty auta, nigdy nic nie wiadomo. Pewnie i tak w warsztacie nie połapie co mi zasuną ale coś to może mi pomoże [zlosnikz]
Pozdrawiam

PS
Korzystałem z Szukaj i nic albo nie umiem albo przegapiłem

_________________
w123 240D "skrzynka na gwoździe"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 12:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
dołączam się do prośby. mój ma taki luz, że czuję się czasami jak w kamazie

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 6:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
hubert73 pisze:
Luzy w układzie kier. i coś go znosi po puszczeniu kiery


Luzy da się ustawić dość sporym wkrętem regulacyjnym (sporych rozmiarów ampuł) w przekładni kierowniczej. Gdyby to nie pomogło, to raczej należałoby wymienić przekładnie w całości (nie mam pojęcia jak można zregenerować to ustrojstwo).

Przyczyny znoszenia mogą być różne:
- zbieżność (regulacja w dobrym warsztacie to niecałe pół godziny roboty),
- ciśnienie w ogumieniu lub jego wada,
- zużyte sworznie (tu polecałbym Lemmfordera - koszt 50-60zł./sztuka),
- duży luz na łożyskach kół - wyregulować lub wymienić. Dobre łożyska to SKF, FAG, Timken (przy ew. zakupie zwróć uwagę, czy nie były wyprodukowane w Chinach).

Można przy okazji sprawdzić stan tarcz, klocków i zacisków hamulcowych jeżeli ściąga również przy hamowaniu. Regeneracja zacisków, wraz z wymianą klocków kosztowała mnie ok. 100zł. za oba. Komplet reparaturek (Autofren) kosztuje ok. 20zł. na stronę, mocowanie klocków (ATE) 15zł. na dwie strony, klocki (np. Lucas) 55zł. komplet. Warto wymienić również odpowietrzniki (6,5zł. sztuka w ASO). Tu mogą być również pomocne poniższe linki:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=zaciski
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... aki+zacisk

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 10:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
przekładnie

koledze naprawiali i jest bardzo zadowolony

jeśli chodzi o części to osobiście polecam

Intercars

zamówienia są dostarczane DHLem na nastepny dzień

wybór części i producentów spory

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 11:26 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 23, 2006 10:30 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Mam ten sam problem, kwestia luzu to zazywczaj przekladnia.
Znalezienie dobrej graniczy z cudem, bo uzywane tez maja luz. Sruba pomaga, ale najczesciej jest juz dokrecona do konca :) Pozostaje zakup nowej, bo z tego co wiem raczej sie tego nie naprawia.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 24, 2006 8:02 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Krasnystaw
frymus pisze:
Sruba pomaga, ale najczesciej jest juz dokrecona do konca


To w końcu jak dokręcać czy wykręcać aby zlikwidować luz. Po przejrzeniu archiwów znalazłem wykręcać
Ki diabeł?

_________________
w123 240D "skrzynka na gwoździe"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
wykręcać

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 24, 2006 8:02 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Krasnystaw
Dzięki
Byłem, wróciłem. Minimalny luzik na lewej końcuweczce. Po prosty d..a a nie kierowca ze mnie. Wyszło na to że to ja mam luzy [zlosnik]. Wydałem 15zł [zlosnikz] , okazało się że samochodzik jak na swoje latka (ukł kier, wydech, zawieszenie itp) ok. Oddech ulgi.

_________________
w123 240D "skrzynka na gwoździe"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 12:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
a ile kosztuje taka kolumna w najtańszej wersji? trzeba całą kupować, czy wystarczy jakaś jej część? (ślimak? czy jakoś tak inaczej, bardziej fachowo?) Co sądzicie o regeneracji przekładni kierowniczej oferowanej na allegro za 450 - 500PLN?

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl