MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 12:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 07, 2003 9:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Mam pytanie moze ktoś bedzie wiedział. Padł silnik M110 na wtrysku (panewka zrobiła fikołka) a gośc znalazł silnik 230E który był w manualu i chciałby go podmienić. Czy ktoś z Was robił taką podmiankę i czy sa jakieś sprawy które mogą wyjść w trakcie operacji. Ja osobiście nie robiłbym tak ale trudno facet się zdecydował.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2003 9:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Pomijam oczywiście sprawy oczywiste chodzi mi wyłącznie o niespodzianki.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2003 6:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Wydech po drugiej stronie, trzeba przerabiać kolektor, mocowanie gazu, inne łapy,bądź przespawać , z 2,8 na 2,3 jest łatwiej niż odwrotnie,
Czy te M110 jest do sprzedania , jak tak to za ile? może jakiś kontakt?

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2003 6:26 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
jolo pisze:
Wydech po drugiej stronie, trzeba przerabiać kolektor, mocowanie gazu, inne łapy,bądź przespawać , z 2,8 na 2,3 jest łatwiej niż odwrotnie,


A czy tu właśnie nie jest tak (2,8 na 2,3) ??? [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2003 11:03 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 27, 2003 7:31 am
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Mam małe pytanko o silnik 230E.
Za jaką cenę udało się zdobyć ten motorek.
W mojej bryce też padł silnik i zastanawiam się czy taniej nie było by kupić drugi niż robić remont kapitalny.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2003 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 04, 2003 6:00 pm
Posty: 58
Lokalizacja: przemysl
darkocio pisze:
Mam małe pytanko o silnik 230E.
Za jaką cenę udało się zdobyć ten motorek.
W mojej bryce też padł silnik i zastanawiam się czy taniej nie było by kupić drugi niż robić remont kapitalny.


Moim zdaniem lepiej zrobic remont silnika niz kupowac niewiadomo w jakim stanie silnik uzywany. Przynajmiej wiesz co masz a jak zrobisz dobrze remont to troche kilosow nawiniesz bez niespodzianek [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2003 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
memonick pisze:
darkocio pisze:
Mam małe pytanko o silnik 230E.
Za jaką cenę udało się zdobyć ten motorek.
W mojej bryce też padł silnik i zastanawiam się czy taniej nie było by kupić drugi niż robić remont kapitalny.


Moim zdaniem lepiej zrobic remont silnika niz kupowac niewiadomo w jakim stanie silnik uzywany. Przynajmiej wiesz co masz a jak zrobisz dobrze remont to troche kilosow nawiniesz bez niespodzianek [zlosnik]

Byłem dzisiaj w warsztacie i dowiedzialem sie ze panewka zrobiła fikołka a główna przyczyna był brak oleju w silniku. Z tego co wiem to M110 można właśnie w ten sposób najszybciej zabić. M110 jest praktycznie nie do zajechania ale plak oleju robi swoje [zlosnik]
Ja osobiście też inwestowałbym w stary silnik!!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Post: pt maja 16, 2003 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
sebi pisze:
Mam pytanie moze ktoś bedzie wiedział. Padł silnik M110 na wtrysku (panewka zrobiła fikołka) a gośc znalazł silnik 230E który był w manualu i chciałby go podmienić. Czy ktoś z Was robił taką podmiankę i czy sa jakieś sprawy które mogą wyjść w trakcie operacji. Ja osobiście nie robiłbym tak ale trudno facet się zdecydował.

Rozrusznik jest chyba z drugiej strony z tego co pamiętam, a co za tym idzie inna jest obudowa sprzęgła. Ale wydech jest raczej po tej samej stronie. Swoją drogą to jeśli to tylko panewka to wolałbym wyremontować, o ile reszta jeszcze jest w porządku.
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2003 9:41 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 27, 2003 7:31 am
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Nawiązując do mojego pytanka na temat remontu czy wymiany silnika 230E na inny chciał bym się mniej więcej dowiedzieć jakich kosztów można się spodziewać.
1. Na pewno wiem że będę wymieniał rozrząd a na pewno łańcuszek.
2. Jest też tam koło zębate które przekazuje napęd z łańcucha na aparat zapłonowy - wymiana (prawie brak zębów), pytałem w sklepie koszt tego elementu około 350 zł
3. Pozostałe koszty to ????????????????
Prawdopodobnie silnik został zatarty (spadło ciośnienie oleju prawie
do zera, moc też, coś zgżytnęło i wszystko zablokowało się (nie da
rady pokręcić wałem)

Większość napraw jestem w stanie wykonać samemu (garaż, narzędzia) jedyny problem z wyjęciem silnika, nie mam wyciągarki.
4. Być może zawory i popychacze też ruina.

ILE BY TRZEBA WYCELOWAĆ ZA REMONT W WARSZTACIE - nie mówię już o ASO ale znam taki prywatny zakładzik a w sumie jest to szrot z beczkami (Łódź ul Wiośniana 12)
Może ktoś mniej więcej potrafi określić


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2003 9:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

sebi pisze:
memonick pisze:
darkocio pisze:
Mam małe pytanko o silnik 230E.
Za jaką cenę udało się zdobyć ten motorek.
W mojej bryce też padł silnik i zastanawiam się czy taniej nie było by kupić drugi niż robić remont kapitalny.


Moim zdaniem lepiej zrobic remont silnika niz kupowac niewiadomo w jakim stanie silnik uzywany. Przynajmiej wiesz co masz a jak zrobisz dobrze remont to troche kilosow nawiniesz bez niespodzianek [zlosnik]

Byłem dzisiaj w warsztacie i dowiedzialem sie ze panewka zrobiła fikołka a główna przyczyna był brak oleju w silniku. Z tego co wiem to M110 można właśnie w ten sposób najszybciej zabić. M110 jest praktycznie nie do zajechania ale plak oleju robi swoje [zlosnik]
Ja osobiście też inwestowałbym w stary silnik!!


No tak, ale remont takiego silnika to kwestia od 5000 (wymieniamy tylko panewke obrocona + szlif walu tylko pod ta panewka - wariant optymistyczny) do 15000zl (remont kapitalny z nowymi tlokami). Moze sie okazac, ze w wyniku braku oleju przytarciu/przyspieszonemu zurzyciu ulego prawie wszystko. Trzeba tez wziasc pod uwage, ze po obrocie panewki, i wal korbowy, i blok silniaka, i karter moga byc do wymiany. Ja bym kupil inny, sprawny silnik.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł: Jesooooo
Post: ndz maja 25, 2003 1:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
No tak, ale remont takiego silnika to kwestia od 5000 (wymieniamy tylko panewke obrocona + szlif walu tylko pod ta panewka - wariant optymistyczny) do 15000zl (remont kapitalny z nowymi tlokami). Moze sie okazac, ze w wyniku braku oleju przytarciu/przyspieszonemu zurzyciu ulego prawie wszystko. Trzeba tez wziasc pod uwage, ze po obrocie panewki, i wal korbowy, i blok silniaka, i karter moga byc do wymiany. Ja bym kupil inny, sprawny silnik.[/quote]

Jessoooooo to ja lece dolać oleju do swojego Merlinka :lol:

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2003 9:17 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 27, 2003 7:31 am
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Już sam zgłupiałem 5000 to znaczy pięćdziesiąt baniek czy pięć baniek????????????


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 9:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A TE BAŃKI TO MYDLANE CZY SZKLANE? [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 2:50 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
darkocio pisze:
Już sam zgłupiałem 5000 to znaczy pięćdziesiąt baniek czy pięć baniek????????????

Czy to jest wyraz ukrytych nadziei [zlosnik] ?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2003 11:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
georem pisze:
A TE BAŃKI TO MYDLANE CZY SZKLANE? [zlosnik]

Nie to bańki na mleko [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl