MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 16, 2006 12:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Taki niecodzienny problem posiadam :( Fotel kierowcy mam pęknięty i jak jade to musze częśto wachlować oparciem, żeby nie dostać skrzywienia kręgosłupa :( Postanowiłem wyjąc więc fotel i oddać go do blacharza do pospawania ale...mam problem... jak to wyjąć? Zauważyłęm że z przodu są 2 śruby z łbem 10 mm ale nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać z tyłu. Prawdopodobnie są tam zatrzaski (bo jakieś dziwne pozostałości tam widze), ale są one skorodowane i jakośniewyględne. Jak więc mam do tego podejść? Czy nie daj boże bede musiał cościąć?
I tak w ogole co mogło pęknąć w tym fotelu, bo oparcie jest skrzywione w prawą stronę i czuć wyraźnie ślady złamania. Miał ktoś taki problem kiedyś??
PS. Odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem na form :(

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
Post: wt maja 16, 2006 1:41 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Karol pisze:
PS. Odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem na form :(


Slabo szukales ;) Co prawda bylo to dawno:) 2 sruby z przodu znalazles, takie same sa z tylu, aby sie do nich dostac trzeba siedzenie przesunac max do przodu na prowadnicach, a takze prowadnicy do zmiany wysokosci (raczka z przodu). Z ta 2 moze sie okazac, ze bedziesz musial mocno szarpnac. To jeszcze nie wszystko, musisz odkrecic i wyjac prowadnice od pasa (srube znajdziesz pod zaslepka na tunelu za siedzeniem). Po odkreceniu prowadnice wyciagnij do tylu. Teraz mozna wyjac siedzenie.

Usterka, ktora opisujesz jest typowa. Pekla poprzeczka laczaca 2 czesci opacia. To blacha 1 lub 1.5mm. Trzeba ja pospawac, ale musi odpowiednio napinac obie czesci. U Ciebie poszla ona pewnie po calej szerokosci, wiec moze lepiej jest wymienic oparcie. Sprawdz, czy nadal mechanizmy zmiany kata oparcia dobrze dzialaja. Jesli nie to czeka Cie zmiana oparcia. Sprawa tania i latwa, bo tapicerke latwo sie przeklada. Calego oparcia nie znajdziesz, chyba ze z siedzenia pasazera. Szukaj oparcia, w ktorym blacha, o ktorej pisze nie jest peknieta na calej szerokosci i pospawaj je. Oby obejrzec ta blache wystarczy sciaglac tylna oslone.

Z ktorej serii masz siedzenia? Jesli 3 to moze byc problematycznie ze znalezieniem oparcia, bo byly produkowane tylko przez 3 lata (charakterystyczne jest wciecie na nogi w tylnej oslonie, 1 i 2 seria miala ja plaska).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 2:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
prowadnicy do zmiany wysokosci (raczka z przodu)

Hmm, a nie z lewej strony fotela kierowcy, przypadkiem? Rączka z przodu służy do regulacji " przód - tył ".

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 3:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
obawiam się że tylnych śrób nie odkręcisz bez przecinaka [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 4:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
bary123ce pisze:
obawiam się że tylnych śrób nie odkręcisz bez przecinaka [szalone]

Oj nie załamujcie kolegi... coca cola, WD40, parę "magicznych" słów i pójdzie... [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 4:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
kocur pisze:
Oj nie załamujcie kolegi... coca cola, WD40, parę "magicznych" słów i pójdzie..


Dokladnie! U mnie poszlo bez niczego - podobnie jak 'oslawione' sruby trzymajace pasy na dole. Takze nie nerwowo [oczko]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 7:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
bary123ce pisze:
obawiam się że tylnych śrób nie odkręcisz bez przecinaka

Chyba Ci woda w aucie do wysokości kolan stoi........
Trzeba mieć KLUCZE (kto wie, kto wie.... może nie wszyscy mają), kombinerkami może faktycznie nie iść :lol: . Różne, tam najlepiej rurkowym albo nasadką majstrujemy.

Ja tam u siebie odkręcam wszystkie śrUby, jak chcę i kiedy chcę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 7:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
bary123ce pisze:
obawiam się że tylnych śrób nie odkręcisz bez przecinaka


Z armatą na muchę. Z przecinakiem do Beczki i to jeszcze do wnętrza?

wojz pisze:
Chyba Ci woda w aucie do wysokości kolan stoi........


[hehe]

wojz pisze:
Ja tam u siebie odkręcam wszystkie śrUby, jak chcę i kiedy chcę.


A blotniki już zrzucaleś? Jest tam taka jedna sympatyczna śruba z przelotką. [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 8:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
(me: how) pisze:
A blotniki już zrzucaleś? Jest tam taka jedna sympatyczna śruba z przelotką.

Chodzi Ci pewnie o blachę mocującą gumowe narożniki zderzaka?
Jedna zeszła, druga się zapiekła, ale przecież i tak dawałem nowe mocowania [zlosnik] .
"Problem przelotki", że tak go nazwę, bierze się stąd, że zawsze w miejscu styku stali (czy tam żelaza ogólnie) z aluminium, będą zachodziły takie reakcje. Kto ma np rower z glinową ramą ten wie, że każde takie miejsce musi być zabezpieczone smarem, inaczej będzie nie do ruszenia.


Strasznie wkurzające są teksty fachowców (znaczy " " [no] ), jak gdzieś jadę i pytam o zrobienie czegoś czy wymianę - "łooooo, bendzie problem, śruby sie nie otkrencom" itd., itp. I co? I nic - jeszcze się nie zdarzyło, nawet żeby jakaś większa siła była potrzebna.
Tzn nie licząc śrub do kół :oops: tak je dokręcam, że jak chciałem ściągnąć kiedyś koło, złamał się fabryczny Hazet....[smutne]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Karol!!!

Z wyjęciem fotela nie powinieneś mieć kłopotów, jeśli wszystko w samochodzie masz "zdrowe".

Aby dostać się do śrób musisz pooperować dźwigniami przy fotelu: z przodu (tył-przód) i z boku (wyżej-niżej). - W tym jedyna sztuka przy odkręcaniu tych 4 śrub.

Jeśliś [paker] i trochę cierpliwy to nie musisz nawet wykręcać tej długiej szyny/prowadnicy:
laudan pisze:
musisz odkrecic i wyjac prowadnice od pasa


Ja po odkręceniu śrub wysunąłem z niej fotel, ale można coś przy tym uszkodzić, więc ostrożnie z tą metodą.

ODWAGI! [zlosnikz]

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
dzieki wielkie :)
Jak bede miał chwilke to zajrze :) Pednie śruby mam zlokalizowane odkręcenie ich to żaden problem, ale bede musaił się nagimnastykować z tylnimi śrubami. Najgorsze, że ta dzwignia góra dół jakośnie działa - tzn. podnosi sie, ale reakcji jakośnie ma. W ojca w201 est taka sama konstrukcja i tam działa to bez zarzutu :/ No nic popatrze jeszcze :)
A folet jest dziwny, bo pasażera sądząc po tyle jest od 3 serii - ma wyraźnie wycięcia na tylne nogi pasażera czy jakoś tak, a przedni jest chyba od serii 1 czy 2 bo jest s tyłu zupełnie inny, choć tapicerkę ma taką samą jak wszędzie. Regulacja oparcia działa bez zarzutu :)
Dzieki za tak duży odzew [zlosnikz]

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Karol pisze:
wycięcia na tylne nogi pasażera
[uhaha] [ok] [ok] [ok] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 11:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Karol pisze:
Najgorsze, że ta dzwignia góra dół jakośnie działa - tzn. podnosi sie, ale reakcji jakośnie ma.

A folet jest dziwny, bo pasażera sądząc po tyle jest od 3 serii - ma wyraźnie wycięcia na tylne nogi pasażera czy jakoś tak, a przedni jest chyba od serii 1 czy 2 bo jest s tyłu zupełnie inny, choć tapicerkę ma taką samą jak wszędzie.


Usiadz na siedzeniu, podnies ja i zwawo szarp do przodu. Musi puscic [zlosnik]

Radunio pewnie, ze raczka jest z boku:) Poprostu myslalem o tej z boku, a napisalem z przodu, pewnie dla zmylenia przeciwnika [zlosnik]

Fotel jest albo 3 serii, albo 1-2:) Tapicerki roznia sie wymiarami, wiec nie da sie ich przelozyc. Jesli to 3 seria to mozesz miec klopot z nabyciem oparcia. Ja szukalem intensywnie dobry tydzien, bo u mnie zespawanie tej blachy - za slabo naciagala i mechanizmy nie chodzily dobrze.

Co do tylnych srub to jak masz posunieta korozje w samochodzie, moze byc ciezko je odkrecic, a wtedy to juz bez poteznego messla i wizytu u blacharza sie nie obedzie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 16, 2006 11:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Radunio pewnie, ze raczka jest z boku:) Poprostu myslalem o tej z boku, a napisalem z przodu, pewnie dla zmylenia przeciwnika

Zmyliłeś mnie, więc wynika z tego, żem Twym przeciwnikiem ;) ;) ;)

Pozdrawiam :)

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 8:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
witam, a czy nie da rady fotela po prostu zsunąć z prowadnic ? bo ja mam to samo (240D 1979r.)

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl