MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 10:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Monter, jeśłi 7.000 nie jest poza Waszym zasięgiem, nie żałuj takiej kwoty za dobry egzemplarz. Nie mam nic lepszego, niż oryginalny stan. Różnica w cenie w stosunku do przeciętnej beczki z allegro to 3.500 zł. Za takie pieniądze nie zrobisz przy aucie wiele. Choćbyś nie wiem jaki miał duet blacharz - lakiernik i blachy z Classiccenter - jest to niewykonalne techicznie i ekonomicznie. Bardzo podoba mi się i imponuje mi praca sebiego i marcina280e, ale oni rzeźbią, bo muszą i założę się, że daliby się w plasterki pokroić, żeby rzeźbić nie musieć. 123 jest dziś ostatnim MB, którym da się jeździć w oryginalnym stanie bez większych interwencji i jeśli tylko możesz sobie na to pozwolić, to to wykorzystaj. Naprawdę przyjemność ta jest absolutnie nie do kupienia za różnicę, o której pisałem wyżej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 11:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
(me: how) pisze:
Nie mam nic lepszego, niż oryginalny stan. Różnica w cenie w stosunku do przeciętnej beczki z allegro to 3.500 zł. Za takie pieniądze nie zrobisz przy aucie wiele


Dobrze gada!!!
Gdybym miał wybór (i kasę) tak bym właśnie zrobił.

Poza tym dobrze zabezpieczony "stan fabryczny" pojeździ dużo dłużej niż jakikolwiek wyremontowany za niewiadomo jaką kasę.

Jeśli jeszcze deska nie jest popękana to bierz od razu :)

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 4:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
7000PLN to nie malo... ale za to jest to ladny egzemplarz (szkoda tylko ze 200D ale to szczegół), no i najwazniejsze nie jest jeszcze spaskudzony, mial jednego wlasciciela w Niemczech. Mi sie podoba.
Pozdrawiam ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 7:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Zadzwonione, umówiony mechanik ( właściciela ) i w sobotę dokonujemy zakupu jeśli auto nie zaskoczy nas podczas badania.
Chcę zrobić mu badanie kompresji - z tego co się orientuje fabrycznie ma koło 28 a minimalnie 18??!! Czy na ciepłym silniku trzeba przyjąć jakąś poprawkę? Czy badanie nie będzie miarodajne?

Jak wszystko ok to nasze stajnia będzie obfita w skrajności 280CE i 200D w tym samym kolorze :P :P :P

Mam nadzieję, że wszystko okaże się ok.

Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
na zimnym (ale po calej nocy) 20 atm. to juz jest zle zimą ale nie taką jak mamy teraz [zlosnik]
na cieplym czyli 80 st.C powinno pojawić się z 3-4 atm. więcej czyli mniej więcej 23 atm. i to też 3eba myśleć o remoncie za parę kkm im więcej atm. tym lepiej. [cool]

Jeżeli na cieplym wyjdzie 20 atm. to raczej cos nie teges bo przy -15 moga byc z nim problemy. :roll:

oby bylo 28-28-28-28 he he

pozdrawiam
Ixes <br>Dodano po 3 minutach.:<br> w sumie z tymi pomiaram też roznie bywa zależy kto kiedy i jak kalibrowal sprzęt do badania komprechy :-?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
ixes pisze:
oby bylo 28-28-28-28 he he


Taki jest cel imprezy.

Hotele i bilety zarezerwowane!

Własnie jestem w hotelu w Nowym Targu i czekam na huragan, oby drzewo nie spadła na merca - w razie czego będzie dawca paru fajnych części [zlosnik]

Może udałby się jakiś mini zlocik w niedziele - choć bedę rozstawiał stoisko na targach i może być ciezko - ale jakaś godzinka powinna się znaleźć.

Pozdrawiam

P.S. gorzej jak w Wiśle mierzą ciśnienie w hektopascalach :lol: <br>Dodano po 44 sekundach.:<br> oczywiscie nie atmosferyczne!

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 8:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
eeee Tobie żarty w glowie ....

ja tu mówie o popartym forumowo stwierdzeniu że co warsztat to ciśnienie i że rozsiew potrafi być duży.

Tak czy siak ma być ponad 25 atm na każdym [zlosnik]

W niedzielę może trochę czasu znajdę w sumie w pon. egzamin ale godzinka przerwy w nauce sie przyda [oczko]


pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
ixes pisze:
ja tu mówie o popartym forumowo stwierdzeniu że co warsztat to ciśnienie i że rozsiew potrafi być duży.


wprost proporcjonalnie do "potrzeb" warsztatowych

ixes pisze:
Tak czy siak ma być ponad 25 atm na każdym


Tak jest Panie kierowniku :lol:

ixes pisze:
W niedzielę może trochę czasu znajdę w sumie w pon. egzamin ale godzinka przerwy w nauce sie przyda


i to jaka godzinka... Można by u mnie : )

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 4:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Piękne autko, z ceną IMHO można troche ponegocjować, ale i tak auto warte jest tej ceny. Powodzenia przy zakupie.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 5:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Haloooo Panowie i Panie.

Jak się spodziewałem tak tez sie stało!!!!
Narodziło nam się z Pauliną nowe dziecko! - Przez inżynierów nazwane W123 200D
Wczoraj wróciliśmy z Bielska dwoma już autami bez żadnych problemów. Nie licząc tragicznej pogody nie było przykrych niespodzianek.

Liczyliśmy, że oględziny i decyzja w sprawie zakupu auta zajmą nam ok 1,5 do 2h a skończyło się na 7-mio godzinnej walce z pomiarem kompresji, obiadach ( pysznych), kawkach i herbatkach i ciasteczkach no i decyzji o zakupie. :)

Zdjęcia póxniej bo Paulina jakoś dziwnie znikła dzisiaj z autem i nie ma jej od rana - co chwile gdzieś kogoś wiezie :-? :lol: :lol: :lol:

Co do długiego kupowania - na prawdę nie chciało mi sie kompresji badać jak powtórnie usłyszałem tego diesla takkkkk ładnie pracującego - równo bez zbędnych odgłosów ale co poszedłem w zaparte - mierzymy.

Warsztat bardzo miły - lecz chłopakom nie działały zadne ciśnieniomierze, a jeden który żył( mówili że zepsuty ), pokazał że pierwszy cylinder ma 16atm :( - wtedy ręce mi opadły - no i zaczęło się szukanie innych urządzeń po innych warsztatach - nie powiem właściciel i pracownicy robili i uwijali się aby sprawę załatwić. Własciciel warsztatu wściekły latał zdenerwowany, że swoje urządzenie odebrał od naprawy i jest ono nadal niesprawne ( wyglądało rzeczywiście jak nowe! )
W miedzyczasie zgubiła się jakaś podkładka po którą kier warsztatu pojechał do MB.

W czasie tych perypetii mieliśmy okazję z Pałką obejrzeć auto od spodu, poszarpać, po pukać - wszystko wyglądało bardzo fajnie.

Po czterech godzinach zamierzono w końcu ciśnienie już na zimnym silniku - wyszło od pierwszego 24-24-28-28. Róznica spora - ale i tak mi się auto podobało tym bardziej że jechałem za nim i praktycznie żadnych dymów z siebie nie puszczał nawet pod górę czy przy "ostrym" przyspieszaniu
Jedno mam pytanie - Czy to prawda, że piewszy cylinder w MB jest nieco odprężony??

Auto kupione! Paulina nie chce jechać nim bo się boi [zlosnik] Mi to graj bez namysłu wsiadam do auta odpalam i jadę - jesze tylko stacja oba auta zatankowane pod korek i ruszamy w kierunku Katowic.
Dieselk mruczy sobie wesoło przede mną, szyberek otwarty, muzyczka cicho gra, prędkość 90-110 km/h jest pieknie ;) ;)

Z Katowic do Wrocka autostradą jechliśmy między 115- 120 km/h i ku mojemu ździwieniu "mojemu" dieselkowi nie sprawiało to najmniejszego problemu, a przy wdepnięciu w podłogę raz pogoniłem go do 143km/h!!!!! W swiatłach z tyłu nie widziałem żadnego niepokojącego dymu. 8) Mógłby spokojnie wiecej nie chciałem mu urządzać takich testów na pierwszej randce. Chociaż najbardziej zaskoczył mnie że pod górę św. Anny utzrymał 110km/h - silny skurczybyk pomyślałem.
Matrwi mnie troszkę olej Lotos który znajduje się w silniku - w mieści po pełnym rozgrzaniu auto utrzymuje 1,9 -2 - po podjeździe na górę św. Anny zatrzymaliśmy się na chwilę wskazówka spadła na 1,4 po czym po spaleniu jednego papierosa wskoczyła na 1,9 - auto nie było gaszone.

Autem jedzie się naprwadę fajnie.

Wrocek dalej Leszno cały czas ja na przodzie, Pulina za mną - jak nadążała :lol: :lol: - auto może nie ma startu ale jak mu się naciśnie to posłusznie jedzie i naprawdę nie było problemu z wyprzedzaniem oprócz tego, że trzba było je zaplanować [zlosnik]
Silnik: zauważyłem,że od wolnych obrotów do gdzieś połowy zakresu jest bardzo słaby, ale później to prawdziwy szatan 8) 200D - rules.

Jechałem nim i nieczułem braku mocy ani jego nadmiarupo prostu delektowałem się jazdą...

W Stęszewie zatankowaliśmy i to była jedna z bardziej nerwowych chwil dnia( jazda prawie cały czas powyżej 100km/h ) na liczniku dziennym 403 km , a tu leci i leci i pstryk 31,08 litra - to daje 7,69 l/100km - chyba wynik całkiem niezły.

Cholera ale się rozpisałem....
Ale narazie jestem bardzo zadowolony i musiałem...

Muszę ładnie się uśmiechnąć do Pauliny to może mi pozwoli pojechać MB w trasę...

Póżniej troszke o wadach, ale to później...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 6:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Gratuluje...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 6:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Zazdroszcze moja 200D nie jest już taka jak kiedyś...... ZYCZE PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY DIESLEM :D

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 6:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Monter pisze:
to daje 7,69 l/100km - chyba wynik całkiem niezły.

Heheh zupełnie jak mój 300D :) hehe. Spalanie deczko duże.. ale co tam, najważniejsza jest przygoda ;)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 6:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
To jest spalanie pod nogą montera a jak znam jego styl jazdy z 280ce to 200d latwego życia nie mial :lol: . Pewnie często odwiedzal wysokie noty na niewidzialnym obrotomierzu [zlosnik]

Myśle ze Paulina spokojnie zmniejszy to spalanie.

Moje 300d pali 8l jak jadę trase 70-90km/h tyle ze to automat i szerokie laczki :evil:

W poniedzialek jestem u Ciebie na oględzinach - "pooględzimy" o nim [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 02, 2006 4:05 pm
Posty: 80
relacje bardzo przyjemnie się czytało. Gratuluję zakupu.

_________________
W garażu gryzą się:
VW Golf Mk1 GTI '78
M-B W123 250 '82


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl