MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 5:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:20 am
Posty: 5
Witam.Chciałbym ponowić temat.Przymierzam się do kupna takiego auta.Proszę wszystkich użytkowników o opinie jaki rocznik, silnik, wersje.Jaka jest awaryjność tych samochodów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2005 7:22 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Szczecin
Ojciec kupił 3 tygodnie temu okulara 220D, rok.prod. '98.
Rzeczywiście jeśli chodzi o przyspieszenie, to nie ma się czym
chwalić, ale do spokojnej jazdy w sam raz.
Dla mnie ważniejszy jest komfort a tutaj już okular mnie
zadowala jeśli chodzi o pokonywanie nierówności. Mięciutko
i w miarę cicho [zlosnikz] .
Co do niezawodności jeszcze nie mogę się wypowiadać, ale auto ma
przejechane 270 tkm i chodzi jak pszczółka.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 10:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
djtecza pisze:
Chciałbym ponowić temat.

Zajrzyj na mb. org Temat był tam szeroko omawiany.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 2:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:20 am
Posty: 5
czy możesz mi przesłać linka bo szukam i szukam i nic konkretnego nie mogę wyszukać


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Przykro mi, ale nie mam aktualnie na tyle dużo wolnego czasu, żeby sprawdzać tamtą bazę.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 3:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 3:11 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Białe Błota k\bydgoszczy
Osiągi, trwałość i zużycie paliwa to 290TD jest najlepszą jednostką, 300D w mieście to pijawki, a 290 spali tyle co 220D i zbiera się przyzwoicie, CDi to inna bajka power, oszczędność, nietrwałość i drogi serwis. Za 300TD to sie kupi 220cdika po lifcie więc są bardzo drogie, ale silnik marzenie [zlosnikz]

A co do nagaru w kolektorach to występuje w cdi i zwykłych dieslach bo recyrkulacja spalin tak działa niestety, można ją odłączyć, lecz są tego plusy i minusy ;)

_________________
Beny
okularnik 220D Automat, przygotowany do zimy:-)
w rodzinie 124 E klasa 200D
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 4:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:20 am
Posty: 5
Dzięki bardzo za podpowiedź. Będę szukał 2.9 td. Z innych źródeł też wyczytałem że ten silnik to chyba najlepsze wyjście dla MB klasy E.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Ja mam 300TD -wiadomo jestem bardzo zadowolony taki silnik chodzi tak dobrze że nie ma znaczenia czy ma przejechane 200tys czy 500tys w nie których modelach rdza jest niepokojąca to fakt ,dletego wiekszosc dla tego 124 ma tak dobrą opinię bo rdza w tych modelach to rzadkosc Co do 290TD to również bardzo wytrzymały silnik i pali mniej niż 300-ka a wytrzymałosc nie mal ta sama nie zbiera sie tak dobrze bo robiłem próbę zanim kupiłem 300-kę ale nie jest tragedia te auta po prostu dużo ważą Co do CDi ja nie polecam ALE ! trzeba powiedzieć prawdę są to samochody o b.dobrej dynamice i oszczedne i na tym KONIEC żadnej zalety więcej.. około 5 razy częsciej zaglądają do warsztatów i 5 razy wiecej kosztują te naprawy nic dodac nic ujać...pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 5:10 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 3:11 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Białe Błota k\bydgoszczy
takie małe zapytanie: a czy są okulary 300td po lifcie? jakoś w ogłoszeniach nigdy nie spotkałem :-?

_________________
Beny

okularnik 220D Automat, przygotowany do zimy:-)

w rodzinie 124 E klasa 200D

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 9:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
są ale bardzo mało

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 6:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
co mnie trochę zdziwiło to dane nt. momentu w dwoch porównywanych motorach - 2,9 ma go 300NM a 300TD tylko 210. Dane wziąłem z sekcji Dane i Opisy MB Produkowanych do 1997 wersja angielska. Troche to dziwne, ma tak być? Czy w warunkach drogowych te dwa silniki znacznie się różnią?

Interesuje mnie to bo moment podjęcia decyzji o zakupie W210 w dizlu i automacie tuż tuż [zlosnikz] :)

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 7:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Adaś pisze:
co mnie trochę zdziwiło to dane nt. momentu w dwoch porównywanych motorach


A sprawdzales dokladnie? Nie wiem co rozumiesz przez 300TD, wolnossacy 300D 24v w kombi? Wtedy rzeczywiscie ma 210 Nm. Natomiast 300D 24v Turbo ma tych Nm ponad 300, chyba cos kolo 340. Ciezko porownywac wersje wolnossace i wersje z turbosprezarka pod tym katem.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł: Co kupić?
Post: ndz sty 21, 2007 7:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
Ja mam 2,9 tdi i jestem bardzo miło zaskoczony - spalanie na poziomie 6 - 7 l miaso czy trasa. Na długich odcinkach ok. 3000 km urlop i delegacja spalanie przy 160 - 180 km/h w granicach 6 l. Wojsko ma G-klase / gelenda /
tylko z 2,9 ale bez turbiny. Jest to silnik o moduł mniejszy niż 350 td S-klasa. Duży moment 300 KNm. Prdkość max pow.200 też zdowoli niejednego. Silniki o dużych przebiegach - sprawdzone w Sprinterach - nieżadko pow. 1000000 km. Fakt kultura pracy niska, ale inne zalety - szczególnie dla nas b. rzadkie naprawy i relatywnie niskie koszty w porównaniu z CDI. Ktoś na forum napisał, że życia może nie tarczyć jeżeli jeździ się 30 000 km rocznie, aby doczekać naprawy głównej. Duży moment, silnik wonoobrotowy - 160 km/h przy 3000 obr/min czyli cicho i spokojnie stąd ta długowieczność. Fajna zbawa w górach - przy tym momencie zwalnianie pod górę już mnie nie dotyczy - są podjazdy długie szczególnie na autostradach w górach, gdzie można dziurę w innym aucie w podłodze zrobić a ten narawdę spokojnie wymiata nie zwalniając.

Czacza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
beet pisze:
Adaś pisze:
co mnie trochę zdziwiło to dane nt. momentu w dwoch porównywanych motorach


A sprawdzales dokladnie? Nie wiem co rozumiesz przez 300TD, wolnossacy 300D 24v w kombi? Wtedy rzeczywiscie ma 210 Nm. Natomiast 300D 24v Turbo ma tych Nm ponad 300, chyba cos kolo 340. Ciezko porownywac wersje wolnossace i wersje z turbosprezarka pod tym katem.


mówię o motorach montowanych w w210, turbodoładowanych o pojemnościach 2900 i 3000. I dobrze sprawdzałem i nie raz nie dwa 8)

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Adaś pisze:
I dobrze sprawdzałem i nie raz nie dwa


Z calym szacunkiem, ale jesli sprawdzales w bazie danych na stronie www.w114-115.. to jest tam blad. Zobacz sobie moment obrotowy przy S 300 Turbodiesel. Ten sam silnik, a jaka roznica [zlosnik] Silnik 300 Turbodiesel z W210 czy tez z W140 ma 330Nm. Specjalnie dla Ciebie sprawdzilem to w kilku moich katalogach ;)
Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl