MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2003 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
kolarek pisze:
z tego co poczytalem na ten temat (serwis manual MB) to znaczenie maja nastawy ciegna sprzegnietego z ciegnem gazu. Instrukcja podaje te wartości w mm wiec nalezaloby regulowac dokladnie (jak na samochod).
Znaczenie ma rowniez tzw. Kick down i jego nastawy (regulacja i sprawność).

P.S.
1. Wszystkie info pochodzą z manuala do 114/115 wersja En dzieki uprzejmej pozyczce jednogo z naszych kolegow
2. Ja mam problem w druga strone, ale moze to juz nastepny post

Pozdrawiam


jezeli chodzi o linke sprzegnieta z ciegnem od skrzyni to jej regulacja ma tylko i wyłącznie wpływ na punkt zmiany biegów w góre, jednam nie ma zadnej roznicy jezeli chodzi o redukcje. Podejzewam ze za to odpowiedzialny jest jakis element ktory mierzy przekazywany przez silnik momet obrotowy i w zaleznosci od niego, od predkosci i wbitego biegu wie jaki bieg wbic. Tak to chyba jest bo inaczej nie umiem se tego wytłumaczyc. Kick down działa mi poprawnie i zawsze.

A co do oleju, to mam czerwony, teraz po 35 000 km juz jest nieco brązowy, ale nei smierdzi. Obawiam sie ze ASO wlało mi niedpowiedni olej jak na typ tej skrzyni. gdziesz to przeczytałem ze ATF 220 ma zupelnie inne wlasciwosci co Dextron II lub III. Straciłem zaufanie do sirwisantów, ktorym i tak to wisi co tam komu wleją, wazne ze kasiure biorą :(

Takze dalej twierdze ze Polska nie jest przygotowana ani na wejscie do UNI, ani na dobrą eksploatacje ASB, niema kto sie nimi opiekować, puki chodzą to super, a jak cos nawala to albo jeszcze bardzie spieprzą, albo skasuja jakby była ona ze złota. I dlatego jestem za manualami. A moze ktos zna źródło np. w Niemczech , moze jaks szrocik, gdzie mozna kupic automaty??????? Tam pewnie za cały samochoid zapłaciłbym tyle co tutej za naprawe skrzyni.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 6:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
czy przy zmianie z manuala na automat, sa jakies problemy z instalacja? ja mam skrzynie automatyczna i przy niej jest jakas kostka na 4 bolce, nie wiem co tam powinno byc podłączone, po za tym do tej skrzyni nie był doprowadzony zaden przewod układu podcisnienowego, samochod w ktorym był automat był z roku 78, z tego co wiem to były chyba dwa rodzaje automatów w beczkach, czy oba rodzaje asb miały podłączone układy podcisnienia?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
gieniek pisze:
czy przy zmianie z manuala na automat, sa jakies problemy z instalacja? ja mam skrzynie automatyczna i przy niej jest jakas kostka na 4 bolce, nie wiem co tam powinno byc podłączone, po za tym do tej skrzyni nie był doprowadzony zaden przewod układu podcisnienowego, samochod w ktorym był automat był z roku 78, z tego co wiem to były chyba dwa rodzaje automatów w beczkach, czy oba rodzaje asb miały podłączone układy podcisnienia?


Te bolce sa pewnie do elektrowlacznika pod pedalem gazu, bo chyba wlasnie on jest odpowiedzialny za redukcje biegu. Co to podcisnienia, to zdaje mi sie, ze wszystkie skrzynie w beczce byly nim sterowane. U mnie jak byly zmienione przewody podcisnienia na pokrywie zaworow, to auto wcalo nie zmienialo biegow (300D), wiec mysle, ze jest ono tutaj bardzo wazne.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
whitemagic pisze:
Słyszałem, że jeszcze koło zamachowe


Koło zamachowe jest inne na pewno. [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 1:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
gieniek pisze:
czy przy zmianie z manuala na automat, sa jakies problemy z instalacja? ja mam skrzynie automatyczna i przy niej jest jakas kostka na 4 bolce, nie wiem co tam powinno byc podłączone, po za tym do tej skrzyni nie był doprowadzony zaden przewod układu podcisnienowego, samochod w ktorym był automat był z roku 78, z tego co wiem to były chyba dwa rodzaje automatów w beczkach, czy oba rodzaje asb miały podłączone układy podcisnienia?


Temat wraca a człowiek nigdy nie jest pewien, dlatego szukaj uważnie w archiwum. Jeśli nie zjadło tego tematu, to są zdjęcia skrzyń i dobry post chyba marcina 280e o skrzyniach w dieslach. Jeśli dobrze pamiętam, to starszy typ skrzyń w D (i ten zahaczał o 123) sterowany był linką, a nie podciśnieniem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 8:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
zagadaj z golegą Nimnod, on ma 300D i wkładał do niego automat, właśnie w Gdańsku, skrzynię automat i wszystko kupił od sprawdzonego sprzedawcy (odemnie) Ale smiga juz roczek i wszystko gra i burczy...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl