MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 1:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
beet pisze:
A czy ja napisalem o M117 w W140? Systematyki silnikow w MB uczyc mnie nie trzeba, chyba ze chodzi o duzo starsze modele, wtedy bede raczej sluchal, a nie sie wypowiadal.


A czy wątek jest o jakiś np W126 (wyp.w silnik M117) ?????????Jak możne porównywać te całkiem inne silniki?
Pytania dotyczą konkretnie W140
Ja wypowiadam się z własnej praktyki a samochody które tu opisuję są z przebiegami między 75 a 150tys km serwisowane i są w bdb stanie. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Marcin S pisze:
600 V12 ma system odlaczania zbędnych cylindrów, dlatego w mieście spalanie spada, wlaczaja się w miare potrzeb.

W polskiej wersji AutoBild'a było porównanie W140, BMW 740, i A8 4,2 .
W140:
Bzdety na maxa np: szybkie zużycie przednich i tylnych hamulcy nadmiernym zużyciem to przegięcie - nie mieli do czego się przyczepić to wymyslili takie bzdety. [totalszok]


Co do V12 to ja mam inne odczucie
Jazda miejska to spalanie wiadrami , ale na trasie przy w miarę równej jeździe spalanie spada do poziomu V8 (wtedy działa najlepiej odłączanie cylindrów)

A te klocki to może chodziło o A8 na podróbach max przebieg 20 tys.km(na oryg znacznie dłóżej) A W140 to jak prawdziwy Mercedes można zapomnieć o klockach na długo. [zlosnik]

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 10:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Merc W107 pisze:
A czy wątek jest o jakiś np W126 (wyp.w silnik M117) ?????????Jak możne porównywać te całkiem inne silniki?
Pytania dotyczą konkretnie W140


Chyba sie nie zrozumielismy, ja wspomnialem tylko dlatego o M117, bo Ty wspomniales o 500SEC. Dopiero pozniej sie wyjasnilo. Jak masz SEC'a z takim przebiegiem jak piszesz, to biore go w ciemno, chocbym mial sprzedac dwa plastiki. Albo sie mozemy wymienic ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 12:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
beet pisze:
Ale przeciez to sa dwa rozne konstrukcyjnie silniki.. Myslalem ze mowimy o modelach z tego samego roku, a nie porownujemy M117 i M119


A kto napisał o tych samych rocznikach lub porównywaniu M117 i M119? Wyraźnie jest napisane że 500SEC to C140 z oznaczeniem SEC bo jest przed liftem, a CL420 to C140 po liftingu. Silniki w tych autach różnią się sterowaniem i zupełnie inną skrzynią biegów więc różnica w spalaniu jest spora, jeżeli kolego nie czytasz uważnie to po co chcesz wmówić koledze, który jeździ takimi autami i naprawia od kilkunastu lat że nie ma racji. ;)

beet pisze:
. Porownujac 420 SE i 500SE w W140 jeszcze raz sie nie zgodze ze roznica w spalaniu wyniesie 5 litrow. Jesli ich kierowcy jezdza podobnie ofc. :roll:


Każdy ma do tego prawo i żyć w nieświadomości. Jeszcze wiele lat nauki i doswiadczeń przed Tobą. [zlosnik] <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
beet pisze:
Systematyki silnikow w MB uczyc mnie nie trzeba,


Nie samą systematyką człowiek żyje, mimo tych samych oznaczeń silnika różnice techniczne mogą być kolosalne. Proponuję pytać, a nie wyzywać.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 12:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
georem pisze:
Wyraźnie jest napisane że 500SEC to C140 z oznaczeniem SEC bo jest przed liftem, a CL420 to C140 po liftingu.


Ja caly czas mam na uwadze M119, a nie "stare" M117. Zeby to tak wyraznie bylo napisane w pierwszym poscie, to nie powiedzialbym.


georem pisze:
Każdy ma do tego prawo i żyć w nieświadomości. Jeszcze wiele lat nauki i doswiadczeń przed Tobą.


Jakies 10 lat nauki uwazam ze wystarczy, co do nowszych silnikow sie nie wypowiadam, ale i tak jestem uwrazliwiony na wszelkie sugestie. Czlowiek nie rodzi sie omnibusem, ale czego od razu mam uznawac, ze moi znajomi klamia? :roll:


georem pisze:
Proponuję pytać, a nie wyzywać.


A czy ktos tu kogos wyzywa na lance? Bez przesady, zyjemy w mniej wiecej cywilizowanym kraju. Ja sam nigdy nie jedzilem V8, ale niby czemu mialbym nie wierzyc znajomym. To nie sa ludzie ktorych znam jeden dzien, jedza tymi samochodami dobre pare lat i juz sporo sie moglem nasluchac, jesli chodzi o spalanie, eksploatacje itp. A to ze ja jezdze R6, wcale nie znaczy ze zyje w jakims innym swiecie. Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma.. A dobrego V8 ze swieca u nas szukac.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 8:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
W14o też mi się zawsze podobalo, teraz na tyle staniały, że nawet przemknął mi przez myśl pomysł zakupu ale gdy posprawdzałem ceny cześci to szybko zrezygnowałem. Wiekszość czesci zawieszenia czy układu hamulcowego jest 7 a czasami 8 razy droższa niź czesci do 124.
Np poduszka silnika 124 (200zł) 140 (850zł).
Jak mam w cos inwestować to wole aby to był zabytek ..

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 1:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
zgadza sie , ceny gratów do W140 sa drogie, ale nie dlatego że sa jakieś leprze, czy trudniej je wykonać, czy potrzeba jakiś innych materiałów - w PL panuje przekonanie: "jak stac go mercedesa, i to jeszcze S, no to stać go na kupowanie części" - i na tym kase zbijają hurtownicy, bo jak naliczą 100% na graty do S, to i tak sprzeda i tak sprzeda, bo człowieku nei masz innego wyjścia. A że takich dużych firma jest w PL ok 5, i wszyscy się znaja [zlosnik] ...
Przegięcie z tymi cenami, czy sie rożnia cześci do W140 od tych do W124?? tak samo jest do W126, dużo jest identyczne jak w W124 - ale ceny jakoś juz nie.
Jedynie klocki da na prawie tym samym poziomie ( np. w W140 szczęki sa takie same jak w W210T , i sa szersze od tych z W124 o 5mm)
Najfajniejszy przykład:
Sprawdzcie w Intercarsie ile kosztuje coś tam do Daewoo Musso, a ile do SangYong Musso - to samo!! a rożnica ok 300% [totalszok]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 3:43 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 3:11 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Białe Błota k\bydgoszczy
W140 fajna sprawa, sam się zastanawiam po okularniku co kupić lifta czy W140 300TD bo tylko diesel wchodzi w gre(no i ma 11s do setki, trwała jednostka) i z ostatnich lat produkcji najlepiej '98 ale to za rok, nie wierze w małe spalanie benzyn bo diesel w mieście 14 łyknie ;)

_________________
Beny
okularnik 220D Automat, przygotowany do zimy:-)
w rodzinie 124 E klasa 200D
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 4:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 19, 2005 5:35 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Hell
Znam dwóch włascicieli 140-stki.

Jeden klnie na auto jak szewc, sprzedal po 2 miesiacach! Lecialo wszystko w 500 z 93r

Drugi ma 140-stke z '94 tez 500 i jezdzi nia tylko w weekendy - przebiegu ok. 50 000 tys, auto jego od nowosci - nie dzieje sie nic! Poki co!

Mi osobiscie sie bardzo podoba - 140 600 Lang (czarny konicznie) i coupe, ale wole jednak 126 SEL :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Ja w 140 SEC zrobiłem ok. 40 tys. km i wymieniłem tylko jeden łącznik drążka stabilizatora ale auto jeździ na oryg. 16" kołach
A w 140 CL choć ma mniej przejechane to w przodzie końcówki drążków,
sworznie ALE autko jeździ na 18 " i myślę że to jest przyczyną uszkodzeń.
Pozatym uważam ze jest to w miarę bezawaryjne auto.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 3:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 3:11 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Białe Błota k\bydgoszczy
no właśnie, a jak wygląda realne utrzymanie eski tzn, klocki hamulcowe, drążki kier, wahacze, gumy zawieszenia, amory, itp? Nie ma co ściemniać 140 już nie są młode i wkładac coś w nie napewno trzeba :) Tym bardziej jak się robi np 80tyś rocznie :roll:

_________________
Beny

okularnik 220D Automat, przygotowany do zimy:-)

w rodzinie 124 E klasa 200D

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl