MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 28, 2006 7:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Cześć. Przeszukałem archiwalne tematy , posty ale nie mogę znależć odpowiedzi na kilka pytań: 1 Przeczytałem na forum , że za sterowanie anteną odpowiada przewód niebieski, w moim Beckerze jest gniazdo , z którego wysyłany jest sygnał do anteny , jedank są w nim dwa bolce - blaszki - jak to podłączyć? 2Czy antena schowa się jeżeli nie będę słuchał radia tylko np. kasety lub CD (model 0876)?

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 1:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
*beczka* pisze:
1 Przeczytałem na forum , że za sterowanie anteną odpowiada przewód niebieski, w moim Beckerze jest gniazdo , z którego wysyłany jest sygnał do anteny , jedank są w nim dwa bolce - blaszki - jak to podłączyć?
te dwa wystajace z radia "bolce" to w rzeczywistosci dwa wyjscia tego samego sygnalu. Jak sie przyjrzysz dokladnie to zobaczysz, ze to jedna blaszka z "rozcieciem" w polowie szerokosci. Nie ma znaczenia do ktorego z nich podlaczysz niebieski przewod - sa jeszcze inne urzadzenia, ktore potrzebuja sygnalu, ze radio jest wlaczone i dlatego dwa styki.

*beczka* pisze:
2Czy antena schowa się jeżeli nie będę słuchał radia tylko np. kasety lub CD (model 0876)?
antena wysunieta jest tak dlugo jak dlugo wlaczone jest radio (bez wzgledu na to czy sluchasz radia, magnetofonu czy CD). Warto o tym pamietac - niejeden musial wymieniac teleskop bo zahaczyl wjezdzajac do garazu lub zostawil wlaczone radio na myjni automatycznej....

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Też nie mogę dojść do ładu z anteną, a ostatnio nie miałem czasu dłubać. U mnie sprawa wygląda tak, że montując radio w jakiś sposób wysunąłem antenę, która teraz za nic nie chce się schować... odłączałem wszystkie przewody... Co to oznacza? Zepsułem coś? Antena ma jakiś bezpiecznik?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 9:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
kielbik pisze:
antena wysunieta jest tak dlugo jak dlugo wlaczone jest radio

Można też przejść na oddzielne sterowanie anteną, co ma duży sens w przypadku rzadkiego odsłuchu radia.

el_diablo pisze:
wysunąłem antenę, która teraz za nic nie chce się schować...

A silnik w ogóle jeszcze żyje?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 9:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
kielbik pisze:
te dwa wystajace z radia "bolce" to w rzeczywistosci dwa wyjscia tego samego sygnalu. Jak sie przyjrzysz dokladnie to zobaczysz, ze to jedna blaszka z "rozcieciem" w polowie szerokosci. Nie ma znaczenia do ktorego z nich podlaczysz niebieski przewod - sa jeszcze inne urzadzenia, ktore potrzebuja sygnalu, ze radio jest wlaczone i dlatego dwa styki.

To już mi rozjaśniło temat - dzięki kielbik. Teraz wiem o co chodzi - jest napięcie na wyjściu , o którym pisałem , antena się wysuwa, napięcie zanika- antena się chowa
Wookee pisze:
Można też przejść na oddzielne sterowanie anteną, co ma duży sens w przypadku rzadkiego odsłuchu radia.
Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem , nawet kiedyś kupiłem oryginalny przełącznik do sterowania anteną. Ciekawe, czy fabrycznie w autach( w123 z tego samego roku produkcji) , które miały różne rozwiązanie sterowania anteną , anteny były takie same. Jeżeli były takie same, to jak podłączyć przełącznik, by wszystko działało? Większość które widziałem i miały sterowanie przełącznikiem to wersje amerykańskie.Właśnie od czego mogło zależeć z jakim sterowaniem była antena elektryczna? Czy zależało to od upodobań kupującego, a może od wersji na dany kraj?

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 1:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wookee pisze:
Można też przejść na oddzielne sterowanie anteną, co ma duży sens w przypadku rzadkiego odsłuchu radia
moim zdaniem to w ogole nie ma sensu: radio zawsze dziala "w tle" i wlacza gdy nadawane sa komunikaty drogowe. Komu tak wlasciwie przeszkadza wysunieta podczas jazdy antena?

*beczka* pisze:
Teraz wiem o co chodzi - jest napięcie na wyjściu , o którym pisałem , antena się wysuwa, napięcie zanika- antena się chowa
i tak wlasnie ma byc :)

*beczka* pisze:
Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem , nawet kiedyś kupiłem oryginalny przełącznik do sterowania anteną. Ciekawe, czy fabrycznie w autach( w123 z tego samego roku produkcji) , które miały różne rozwiązanie sterowania anteną , anteny były takie same. Jeżeli były takie same, to jak podłączyć przełącznik, by wszystko działało? Większość które widziałem i miały sterowanie przełącznikiem to wersje amerykańskie.Właśnie od czego mogło zależeć z jakim sterowaniem była antena elektryczna? Czy zależało to od upodobań kupującego, a może od wersji na dany kraj?
ten durny wylacznik mialy tylko samochody eksportowane do tego durnego kraju (USA) ze wzgledu na ich durne przepisy. W tym wykonaniu antena jest zupelnie inna (zwykly motorek z plusem i minusem zamienianym przy pomocy wylacznika w konsoli). Po co kombinowac skoro masz sprzet taki jak przewidzial producent?

el_diablo pisze:
Co to oznacza?
to oznacza, ze najprawdopodobniej musisz zaczac rozgladac sie za inna antena... :(

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
kielbik pisze:
to oznacza, ze najprawdopodobniej musisz zaczac rozgladac sie za inna antena...


extra... a czy antena jest zabezpieczona jakimiś bezpiecznikami?

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 5:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
kielbik pisze:
Komu tak wlasciwie przeszkadza wysunieta podczas jazdy antena?

Mnie np. trochę. Z radia słucham w 99% RMF Classic. Poza miastem zawsze (przymusowo) i czasem w mieście (z wyboru) przechodzę na kasety. Na cholerę wtedy ten bat ma być wysunięty? Jako łapacz syfu?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 11:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
el_diablo pisze:
a czy antena jest zabezpieczona jakimiś bezpiecznikami?
Napewno jakims jest. Jezeli jest oryginalna to sprawdz w skrzynce bezpiecznikow albo w instrukcji obslugi, albo w schemacie elektrycznym do jakiejkolwiek beczki (masz W123?, np. w W124 to jest bezpiecznik "C"). Wazne zeby schemat byl do wersji europejskiej, w amerykanach, jak juz pisalem wczesniej, anteny byly inaczej podlaczane.

Jest jesze jedna iskierka nadziei: jezeli masz "amerykanska" antene to samo jej odlaczenie nic nie pomoze, trzeba zmienic polaryzacje zeby silnik zaczal obracac sie w druga strone. W "europejskich" antenach zadanie to spelnia przekaznik, ktory sterowany jest wlasnie tym przewodem sterujacym z radia, o ktorego podlaczenie pytal *beczka*. A tak w ogole to zeby antena sie wysuwala i chowala to, niezaleznie od wersji, musi miec podane zasilanie, nie chowa sie przeciez za pomoca sprezyny...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl