MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 8:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 14, 2006 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, w końcu udało mi się odpalić moje w123 230TE m102, ale obroty na benzynie są za duże i przy ruszaniu trzbe wcisnąć dużo gazu żeby nie zgasł, na LPG obroty za małe i tochę falują, szukam tego REGULATORA ale nie mogę znaleźć, wyczytałem że ma być pomiędzy 3 a 4 żebrem kolektora ssącego ale go tam nie ma, znalazłem też foto http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11534 ... CT5235.jpg (zaznaczone czarnym kułeczkiem) tylko e to z w201. Szukałem, szukałem i nie mogłem znaleźć, jedynie od odmy z puszki filtra powietrza jest dołączoe małe czarne pudełeczko owalne, z tego pudełeczka wychodzi gumowa rurka i następnie się rozgałęzia, do trgo czegoś podłączony jest wężyk z podciśnienia, na obudowie jest napis BOSCH ale cyferek nie pamiętam, Czy jest możliwe że nie mam tego silniczka albo nie były wtedy montowanie, auto z 84roku? Jak ktos ma fotki gdzie toto to poproszę.
Ps, sorry jak są jakieś błędy ale nie widze dzisiaj na jedno oko

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 14, 2006 3:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
To też jest motor M102 z W 123 2,3 E
Obrazek
i tu jest ręczny zawór regulacji "szybkich" obrotów biegu jałowego [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 14, 2006 4:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, dzięki Wojtyla za foto, jutro obadam tą śrubkę. W sprawie m102 to ja noga jestem hehe, Pozdr <br>Dodano po 56 minutach.:<br> ps. a co z tym falowaniem obrotów i gaśnieciem przy ruszaniu?

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 9:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Elwood BLUES MOBIL pisze:
ps. a co z tym falowaniem obrotów i gaśnieciem przy ruszaniu?

regulacja z zamontowanym mikserem na jednym i drugim paliwie
najpierw bena i do niej gaz [zlosnik]
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> no ale wcześniej zrób ustawienia motoru (mam nadzieję że nie jestem zbyt nudny - luzy zaworów, przerwy na świecach, kąt wyprzedzenia zapłonu i takie tam)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 9:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Ok wielkie dzięki posprawdzam wszystko, postaram się poustawiać. Mam jeszcze jedno może głupie pytanie: ile powinny wynosić obroty na biegu jałowym?
Pozdr.

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 9:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Elwood BLUES MOBIL pisze:
ile powinny wynosić obroty na biegu jałowym?

800 +/- 50 /min. przy 10* wyprzedzeniu zapłonu, Ty masz gaz więc 13* z odłączonym podciśnieniem
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 16, 2006 7:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, sotsując się do rady kręcenia śrubką od obrotów ustawiłem obroty na benzynie na 800, na gazie próbowałem ale brakuje już gwintu na śrubce od regulacji a jak dupneło to już się nie chce tym bawić jak się nie znam hehe. Dobra mam te 800/minute ale cos mi się wydaje że dalej jest coś nie tak, wprawdzie nie gaśnie już tak przy ruszaniu ale chodzi jakoś nie równo i po przejechaniu paru metrów lub przegazowaniu obroty nie spadają do 800 tylko do 1000 i silnik jakoś telepie się bardziej jak Diesel na wolnych obrotach, i ja się teraz pytam: co teraz? zawory? czy co?
Pozdr.

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 10:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Elwood BLUES MOBIL pisze:
zawory? czy co?

Przeczytaj dokładnie wiadomość wyżej szczególnie "dodano po 1 minucie"
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Ok dzięki, przeczytał, zrozumiał...odda auto do mechanika hahah a może sam ustawie. Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl