MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 07, 2006 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Witam!
Mam problem, który doprowadza mnie do parowania czachy ;D
Otóż ustawiłem rozrząd w 2.3 B na znaki, dół i górę, było prawie że idealnie.
Zrobiłem kilka obrotów silnikiem, ustawiłem wałek rozrządu na znak, ale znak na wale korbowym już sie nie zgadzał. Za następnym obrotem jeszcze inaczej. Co jakiś czas ustawia się znowu tak jak powinno być. Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce...
Ktoś spotkał się z czymś takim?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat.
Dodam jeszcze, że przed całą akcją silnik chodził beż zarzutu.


Na górę
Post: pt gru 08, 2006 1:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kuba_tcz pisze:
Witam!
Mam problem, który doprowadza mnie do parowania czachy ;D
Otóż ustawiłem rozrząd w 2.3 B na znaki, dół i górę, było prawie że idealnie.
Zrobiłem kilka obrotów silnikiem, ustawiłem wałek rozrządu na znak, ale znak na wale korbowym już sie nie zgadzał. Za następnym obrotem jeszcze inaczej. Co jakiś czas ustawia się znowu tak jak powinno być. Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce...
Ktoś spotkał się z czymś takim?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat.
Dodam jeszcze, że przed całą akcją silnik chodził beż zarzutu.


no dobra .. a wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 7:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
dobrzan pisze:
no dobra .. a wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu???



ano:D wiec krec chlopie do skutku az znajdziesz :lol:

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
kuba_tcz pisze:
Nie mam na to sił, mechanicy z okolicy rozkładają ręce...


Mechanicy? To coś mało kumaci...
Koledzy mają rację, jest OK

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
wiem, wiem.
ale nawet jak zrobię parzystą liczbę obrotów i ustawue znak na jednym wale, to na drugim sie nie zgadza

tylko, jeśli było by wszystko ok, to by zapilił. a on kręci i nic, czasem spróbuje i tyle. aparat kręcony we wszystkie strony.


Ostatnio zmieniony pt gru 08, 2006 9:32 am przez kuba_tcz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
jesli silnik pracuje nadal tak jak wczesniej to nie ma mozliwosci ze cos sie przestawia. pokrec az znajdziesz. a samo przestawiajacy sie rozrzad moze byc glownie przez pasek rozrzadu a skopro go nie ma w mb wiec przez lancuch :) jesli nic nie stuka to znaczy ze lancuch jest naciagniety wiec powinno byc git. zobacz tez jak wygladaja zeby na walkach rozdrzadu, czy np gdzies tam nie ma mozliwosci przeskoku. a najbardziej prawdopodobna opcja przeskoku:

jest sobie kolo o ktorym mowa powyzej na walku rozrzadu i tam powinny byc o ile pamietam takie magiczne kliny ktore trzymaja to w kupie, zobacz czy go wogole masz i czy nie jest wywalony, ale ogolnie w mb na lancuchu to nie jest realne aby sie rozrzad sam przestawial ;)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
problem w tym, że silnik nie pracuje...
koło na wałku jest ok. ustawienie pomiedzy wałkiem rozrządu a palcemw aparacie zawsze sie zgadza.
nie zgadza sie za to z wałem korbowym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
na 100% to nie wal robi akcje :D jak cos to gora, sprawdz ten klin czy kola dobrze sie trzymaja na walkach.

ustaw rozrzad jeszcze raz od nowa, i krec zgodnie ze wskazowkami i patrez czy bedzie okay.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
aż mi sie wierzyć nie chce..
ale oczywiście sprawdzę


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 10:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Ustawiasz rozrząd na znaki i jest ustawiony. Znaki na kołach i znaki na łańcuchu/pasku to dwie rożne sprawy - zgryawją się co kilkaset obrotów. (nie wiem tylko czy są jakieś znaki na łańcuchu - nie małem przyjemności w tym silniku ustawiać rozrządu, ale zakładam że jakieś tam są) Natomiast położenie wałków powinno być co dwa obroty takie samo. Sens tego jest taki, że łańcuch/pasek ma za każdym razem współpracować z innym zębem, zeby równo się zużywał. Czyli zgrywasz znaki na łańcuchu/pasku ze znakami kołach robisz dwa obroty i się rozjeżdza, wracsz dwa obroty i wraca, robisz xyz obrotów i znowu na jeden obrót się zgrywa. Jedyne co może być popieprzone to nie te koła do nie tego silnika, ale wtedy by nie odpalił, ewentualnie po 10 obrotach tłoki wpadłyby na zawory.
Aby wykluczyć awarię osprzetu proponuję sprawdzić iskrę i jak jest to spróbować czy nie zagada na dezodorancie (trysnąć czegoś łatwopalnego w kolektor)

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 11:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
iskra jest.
problem w tym, że znaki na KOŁACH się rozjeżdzają...

dodam jeszcze, że powodem całej akcji jest wymiana simmeringu na wale, spowodowana tym, że oderwał się jakiś kawałek slizgacza od łańcucha, który uszkodził simmering.
ten kawałek znalazłemi wyjałem. czy mozliwe, ze to cos chrzani?

jak wleje mu benzyny bezposrednio w gaźnik to czasem spróbuje złapać a czasem kręci i nic...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 12:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
dobrzan pisze:
wiesz ze na 2 obroty walu korbowego przypada jeden obrot walka rozrzadu???


Chyba odwrotnie- dwa obroty wałem cztery suwy

A może łancuch masz do wymiany??? Co dwa obroty wałem znaczniki muszą byc idealnie na znacznikach - jeśli łańcuch jest ok.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
przed wymianą simmeringu było wszystko ok...
a od wymiany jeszcze nie odpalił...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 2:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Tutaj dr Wojtła musi sie włączyć... :lol:

Spokojnie chłopaki na pewno coś wymyślą tak abyś nie musiał wymieniać całego auta : )

Ja tam nie bedę się wymądrzał bo na tyle się nie znam

Pozdrawiam
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 2:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w prawdzie nie wiem jak tam koło zębate jest osadzone na wale (w MB)-bo nie miałem przyjemności rozkładać, ale opis powyższy wskazuje że mocowanie dolnego koła zębatego nie trzyma się wału korbowego -jakiś klin poleciał czy jak to tam wykombinowano...

na 2 obroty wału korbowego jest jeden obrót wałka rozrządu.

jesli nie masz pewności co do rozrządu, to nie polecam prób odpalania silnika (krecenia nim namiętnie), bo jesli fazy sie nie zgrają, to może się skończyć tym że zawory zaparkują w tłoku...

powodzenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl