MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 12:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 06, 2006 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, może mnie ktoś uświadomić? :) , chodzi oczywiście o w123
"diesel w benzynie - co nie jest szczesliwym rozwiazaniem, bo karoseria diesla jest mocniejsza"

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 11:14 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jest rzeczywiście taka teoria, która głosi, że karoseria pod D zostala inaczej przygotowana. Chodzi o ilość zgrzewów na łączeniu elelemntów w komorze silnika.

Piszę teoria, bo nie słyszałem, żeby ktoś znalazł wiarygodne na to dowody, a i sam mam 240D w benzynowej karoserii od siedmiu lat i nie widzę w tym nic nieszczęśliwego.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Dzięki! A wie ktoś ile waży 2,3 m102 i 2,4D z w123?

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 11:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
tak poza tematem Elwood jak tam projekt Syberia??? na czym stanęło??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Jest rzeczywiście taka teoria...

Ja słyszałem, że polonezy z citroenowskim silnikiem diesla 1.9 własnie miały problemy z trzymaniem się kupy, bo dieselek ma większe drgania i buda może wpadać w rezonans... a buda poloneza to jednak buda pod benzyne... na bazie teorii wyjaśnialne, ale dowodów żadnych nie mam, w przypadku MB może być podobnie.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 12:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Sokol pisze:
tak poza tematem Elwood jak tam projekt Syberia??? na czym stanęło??
-> chodzi Ci o wymianę silnika? czy o coś innego bo nie bardzo kojarzę :)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 12:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
harrier pisze:
Ja słyszałem, że polonezy z citroenowskim silnikiem diesla 1.9 własnie miały problemy z trzymaniem się kupy, bo dieselek ma większe drgania i buda może wpadać w rezonans... a buda poloneza to jednak buda pod benzyne... na bazie teorii wyjaśnialne, ale dowodów żadnych nie mam, w przypadku MB może być podobnie.
Pozdrawiam,


Ktoś też pisał kiedyś na forum, że nie jest możliwe żeby Mercedes przejechał 500000km skoro Polonezy po 100000 maja remonty, uwielbiam to porównanie POLONEZ VS MERCEDES. Mój Teść (pracownik POLMOZBYTÓW) też ma teorię, że najpierw były NYSY, Żuki i WARSZAWY, a potem na ich podstawie powastał Mercedes. BRAWO PANOWIE za sposób postrzegania marki. :szok1x: Dla niego w W123 wszytko wyglada jak we wspomnianych markach. Szlag mnie trafia jak słyszę "e to tak jak w Warszawie jest". :uwaga1x:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
uwielbiam to porównanie POLONEZ VS MERCEDES

Heh, tośmy się nie zrozumieli. Daleki jestem od porównywania Mercedesów z Poldolotami. Chodziło mi o to, że buda do której mają być montowane silniki diesla jest mocniejsza niż ta w której ma być montowany silnik bęzynowy... akurat ja znam przykład poloneza w którym do budy 'pod' bęzyniaka wsadzano diesla i to podobno jest niewypał. Z tego wynika, że jeżeli to co napisałem wyżej to prawda, to rzeczywiście buda 'pod' dieselka (niezależnie od marki) powinna być trochę mocniejsza, oznacza to też, że Mercedes wzmacnia komorę silnika w której planował zamontować silnik wysokoprężny. Nie ma co wytrzeszczać gał i kręcić mi tu palcem, bo wszystko jest w porządku. Nie śmiałbym porównywać odkurzacza z samochodem. :))))ppp Nerwosolik? ;pp

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
harrier pisze:
:))))ppp Nerwosolik? ;pp


Cóż ja mogę na to odpowiedzieć, jeżeli lekarz zalecił, to ja jako geodeta nie będę się wtrącał w kompetencje, jedynie mogę prosić o stosowanie się do zaleconej dawki. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Sokol napisał:
tak poza tematem Elwood jak tam projekt Syberia??? na czym stanęło??
-> chodzi Ci o wymianę silnika? czy o coś innego bo nie bardzo kojarzę

na rajdy4x4 jest ktoś o takim nicku jak ty i wybiera się nad bajkał w przyszłym roku - myślałem że to ty ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
Cóż ja mogę na to odpowiedzieć, jeżeli lekarz zalecił...

:))) Dobre, dałem się wpuścić... punkt dla Ciebie ;p
<i>harrier przeprasza za OT :)</i>

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 1:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Cytuj:
na rajdy4x4 jest ktoś o takim nicku jak ty i wybiera się nad bajkał w przyszłym roku - myślałem że to ty

hehe to nie ja, ale nie powiem pojechałbym sobie, chociaż narazie myślę o irlandi na wakacje, tylko muszę fundusze nazbierać

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 2:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Witam, może mnie ktoś uświadomić? , chodzi oczywiście o w123
"diesel w benzynie - co nie jest szczesliwym rozwiazaniem, bo karoseria diesla jest mocniejsza"

Ups?

(me: how) pisze:
Jest rzeczywiście taka teoria, która głosi, że karoseria pod D zostala inaczej przygotowana. Chodzi o ilość zgrzewów na łączeniu elelemntów w komorze silnika.

Piszę teoria, bo nie słyszałem, żeby ktoś znalazł wiarygodne na to dowody, a i sam mam 240D w benzynowej karoserii od siedmiu lat i nie widzę w tym nic nieszczęśliwego.

Coś mi się wydaje, że ktoś puścił famę odnośnie zgrzewów prawdopodobnie tak jak i w innych fabrykach zgrzewano ręcznie a że operator miał dobry dzionek/i/lub był na przyuczeniu to dodał tu i ówdzie zgrzew aby nie był że przez niego tracą renomę [zlosnik]
Jeżeli tak by było to buda dla D i E powinna być inn a także dla silników o mniejszej i/lub większej pojemności także [szalone] , bo motor 2.0 a 3.0 D ma inną wagę (nie mówiąc o kulturze pracy) skrzynia manual/auto motor bena 2.0 a 2.8 czy takie tam
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 8:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 16, 2006 7:23 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
harrier pisze:
Ja słyszałem, że polonezy z citroenowskim silnikiem diesla 1.9 własnie miały problemy z trzymaniem się kupy, bo dieselek ma większe drgania i buda może wpadać w rezonans... a buda poloneza to jednak buda pod benzyne... na bazie teorii wyjaśnialne, ale dowodów żadnych nie mam


Kiedyś jak miałem praktyki szkolne w warsztacie Daewoo-FSO [zlosnik] mechanik wspominał, że Poldki z silnikiem 1,9D mają problemy z przednim zawieszeniem wynikające z ciężaru silnika. O ilości zgrzewów się nie wypowiadał ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 11:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
harrier pisze:
Z tego wynika, że jeżeli to co napisałem wyżej to prawda, to rzeczywiście buda 'pod' dieselka (niezależnie od marki) powinna być trochę mocniejsza


Zapewne niepotrzebnie się czepiam, ale nie dziwię się że georem się zdenerwował, bo z Twojej logiki wynika, że jeśli FSO stosowało jakąś pratykę to znaczy, że DB stosował tę samą. Wiem, że są pewne kanony które stosują wszyscy, np. cztery koła, ale tutaj w moim przekonaniu ta logika się nie spawdza.

PS. Szanuję polską motoryzację, a do poloneza jestem ustosunkowany nad wyraz przychylnie, jak mało kto na tym forum.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl