MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 1:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 30, 2003 2:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Odpowiedzcie mi na jakich klockach jeżdzicie:
1-firma
2-jak skuteczne
3-na ile starczają
4-cena


Ja do siebie na przód kupuje remsa- 51 zl, ctosunek ceny, do jakości określiłbym mianem przyzwoite, starczają na jakies 5-7 tys km.

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 2:38 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
jolo pisze:
Odpowiedzcie mi na jakich klockach jeżdzicie:
1-firma
2-jak skuteczne
3-na ile starczają
4-cena




1 - TEXTAR
2 - bardzo...
3 - Róznie - ostatnio ciężko mi to zdefiniować, gdyż mało jeździłem MB :(
4 - Nie pamiętam, ale mnie z nóg nie zwaliło [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 2:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
jolo pisze:
Ja do siebie na przód kupuje remsa- 51 zl, ctosunek ceny, do jakości określiłbym mianem przyzwoite, starczają na jakies 5-7 tys km.


I TO MA BYĆ PRZYZWOITE???

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 2:47 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
jolo pisze:
Ja do siebie na przód kupuje remsa- 51 zl, ctosunek ceny, do jakości określiłbym mianem przyzwoite, starczają na jakies 5-7 tys km.


I TO MA BYĆ PRZYZWOITE???


Jeśli porównałbym do jakiś włoskich g.... , które kiedyś założyłem - starczyły na 2000 km :evil:

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 2:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Idzik pisze:
Jeśli porównałbym do jakiś włoskich g.... , które kiedyś założyłem - starczyły na 2000 km :evil:


No tak, ale to włoskie g... nie powinno nosić nazwy klocki. My w serwisie montujemy QH (do Roverów) i EBC (Land Rover), QH to koszt OK 140,- i starczają na 15.000 - 20.000 km (zależnie od stylu jazdy, bo byli i tacy u których nie wytrzymały nawet 10.000). QH chyba robi do MB - jak sprawdzę w katalogu to dam znać.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 2:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Idzikote="Bukol pisze:

I TO MA BYĆ PRZYZWOITE???


Jeśli porównałbym do jakiś włoskich g.... , które kiedyś założyłem - starczyły na 2000 km :evil:[/quote]



Wydaje mi się że ważne jest jeszcze jak ktos jeździ, ja hamuje b.dużo z dużych predkości , opony mam 205 i 225 całe auto jest na poszerzone,a tarcze z tyłu też nie grzesza grubościa, tak wiec uważam że i tak starczaja na sporo, pozatym kupowałem kiedyś ferodo , starczały na 4 tys góra a kosz to 120 zl , sorry ale to sporo jak na 4tys.
Wydaje mi sie jednak ze wina lezy w tarczach z tyłu, zastanawiam sie zeby zaczac kupowac tekstary, ale jeszcze zobacze,za jakies 5 tys


A jezelki chodzi o przyzwoitosc to chodzilo mi o skutecznosc hamowania, a nie o ilosc przejchanych km
[zlosnik]

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 3:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
jolo pisze:
Wydaje mi się że ważne jest jeszcze jak ktos jeździ, ja hamuje b.dużo z dużych predkości , opony mam 205 i 225 całe auto jest na poszerzone,a tarcze z tyłu też nie grzesza grubościa, tak wiec uważam że i tak starczaja na sporo, pozatym kupowałem kiedyś ferodo , starczały na 4 tys góra a kosz to 120 zl , sorry ale to sporo jak na 4tys.
Wydaje mi sie jednak ze wina lezy w tarczach z tyłu, zastanawiam sie zeby zaczac kupowac tekstary, ale jeszcze zobacze,za jakies 5 tys


A jezelki chodzi o przyzwoitosc to chodzilo mi o skutecznosc hamowania, a nie o ilosc przejchanych km
[zlosnik]


Styl jazdy to jedno, skrzynia biegów też ma znaczenie - automatem znacznie częściej hamujesz, a więc i klocki częściej wymieniasz, zwłaszcza przód. 120,- na 4tyś to rzeczywiście za durzo :( . Stan tarcz też ma wielkie znaczenie: czy jest rant, czy są wżery wreszcie czy nie zdażyło się kiedyś że klocki się skończyły i ... metal o metal. Przypalone i pokrzywione tarcze też bywają zabójcze dla klocków - niestety to dość drogi element, a więc nie zawsze można go wymienić.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2003 3:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Bukol masz świętą rację, nic dodac, nic ująć :P

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 3:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
jolo pisze:

Wydaje mi się że ważne jest jeszcze jak ktos jeździ, ja hamuje b.dużo z dużych predkości , opony mam 205 i 225 całe auto jest na poszerzone,a tarcze z tyłu też nie grzesza grubościa, tak wiec uważam że i tak starczaja na sporo, pozatym kupowałem kiedyś ferodo , starczały na 4 tys góra a kosz to 120 zl , sorry ale to sporo jak na 4tys.
Wydaje mi sie jednak ze wina lezy w tarczach z tyłu, zastanawiam sie zeby zaczac kupowac tekstary, ale jeszcze zobacze,za jakies 5 tys


A jezelki chodzi o przyzwoitosc to chodzilo mi o skutecznosc hamowania, a nie o ilosc przejchanych km
[zlosnik]


Trudno cos Ci poradzic, bo ja mam swoje klocki z przodu juz od 50 tys km, a zostala ich polowa. Hamuje jak trzeba i jak trzeba to tez ostro. Klocki sa Szweckiej produkcji (ponoc Szwecki Textar, ale nie pamietam, bo zakladalem je 2 lata temu), kosztowaly 80 PLN. Jesli chodzi o tylne klocki to powinny wytrzymywac 2 razy dluzej lub wiecej. U mnie bylo krocej, bo jeden z zaciskow byl zapieczony. Moze sprawdz zaciski, bo jak slysze o przebiegu okolo 5 tys na klockach to troche malo, chyba ze jezdzisz na rajdach to co innego [oczko]. Auto mam jak najbardziej standartowe, opony 175/80 lub 195/70, jedne zima drugie lato.

_________________
w123


Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 6:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Trudno cos Ci poradzic, bo ja mam swoje klocki z przodu juz od 50 tys km, a zostala ich polowa.


To wynik iście rewelacyjny, musisz być bardzo ostrożnym kierowcą (mam na myśli to że nie katujesz autka). Renault mojej żony przejechał od nowości 80.000km i ma drugi komplet, ale to oryginały więc nie wiem jaki producent.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2003 6:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Oczywiście mowa o przednich? [zlosnik] ATE - 133zł brutto za komplet. Przy dość "niespokojnej jeździe" wystarczyły na 20-30 tys. km. Oczywiście niepiszczące.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2003 6:21 pm przez Sebian, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr kwie 30, 2003 6:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
To wynik iście rewelacyjny, musisz być bardzo ostrożnym kierowcą (mam na myśli to że nie katujesz autka). Renault mojej żony przejechał od nowości 80.000km i ma drugi komplet, ale to oryginały więc nie wiem jaki producent.


Tajemnica tkwi chyba w traktowaniu pedalu hamulca, kiedy trzeba i nie za mocno. Ten wynik tez mnie dziwi tym bardziej, ze najprawdopodobniej mam polskie tarcze z przodu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2003 6:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Jeżeli idzie o przód:
1. Kevtex
2. Uważam że skuteczne (ale to jest ocena subiektywna)
3. 10 - 12 tys km
4. 45zł
I co najciekawsze poprzednie klocki tej firmy nawet mi nie piszczały :o !
Dlatego kupiłem kolejne, ale te już piszczą :cry:

Z tyłu:
Mam TEXTARY i odnosze wrażenie że nie prędko je wymienię. Poprzednie klocki też textara wymienione w wyniku zacinającego się zacisku (zużyty jeden klocek - ale wyminiłem komplet) zakładał jeszcze mój ojciec w 95 roku. Wytrzymały ok 80 tys.

Textary na tył kosztowały mnie 55 zł, na przód kosztują chyba coś ok 120zł

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2003 6:54 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
!. Sposob hamowania. Ja ostatnio sie w tym szkolilem, bo jak mi sie zuzyl klocek pod Sochaczewem to wymienilem dopiero w Berlinie...
Pedal hamulaca w duzym motorze na manualu jest dodatkowym gadzetem podnoszacym komfort [zlosnik]
2. Klocki powinny byc dopasowane twardoscia do tarcz.
3. Orginal jest ATE i takie mam. Placilem chyba polowe tego co Sebian :lol:

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl