MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 13, 2006 5:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

jestem przed decyzją wymiany oleju i zastanawiam się nad zmianą z Tedex 15W40 minerał na Tedex 10W40 półsyntetyk.

Silnik przejechał 440tys . ale to wersja nieoficjalna.

Powód zmiany łatwiejsze odpalanie - bo 15W40 jest gęsty w -10C że szok.

Jakieś sugestie?

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 7:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !! ... bo po przebiegu rzędu 400-600 a moze nawet wiecej tkm to jest duze prawdopodobienstwo ze moze sie rozszczelnić 8) .. juz lepiej te mineralne lać... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> poza tym ... było o olejach juz dużo ;) ... jest takie cos jak wyszukiwarka ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt lis 14, 2006 12:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Krzysztof pisze:
Powód zmiany łatwiejsze odpalanie - bo 15W40 jest gęsty w -10C że szok.

Jakieś sugestie?


Jak silnik jeździł na mineralnym to zostań przy mineralnym.
Przy -10 C nie powinieneś miec problemów z rozruchem.
Proponuję sprawdzić akumulator, rozrusznik, świece.
Jeśli silnik ma słabą kompresję to spraw sobie grzałkę na mikołajki. ;)

P.S. Zrób regulację zaworów.

Pozdrawiam.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Podczepie się pod wątek.

Jeżdżę na Mobil'u 15W40, ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?

O co chodzi z tym syntetycznym olejem do diesla? - myślałem, ze syntetyczny lub półsyntetyczny stosuje się wyłącznie w silnikach benzynowych.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 1:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !!


:-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
aegm pisze:
Cytuj:
sugestia taka, że ok, mozesz zmienić na 10W40 ... ale lepiej na jakiś mineralny !!


:-?


?? no co ?? chodzi mi o to zeby nie zmieniać mineralnego na pół suntetyk !!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 23, 2006 12:48 pm
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
przy tym przebiegu tyko mineralny 15w40. jesli wlejesz 10w 40 ma on lepsze właściwości myjące i wypłucze cały szlam. w najgorszym wypadku może nawet uszkodzic pompę olejową. poza tym jeszcze bardziej rozszczelni motor i wycieki będą większe niż są. pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 6:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem zbyt ciekawego wyboru.
Może ktoś już u siebie wlał takowy olej i może się podzielić spostrzeżeniami.

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 8:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Krzysztof pisze:
W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem



nie mogles znalezc bo 10W40 to olej polsyntetyczny. mineralne to 15W40...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 12:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Krzysztof pisze:
W takim razie jak nie półsyntetyk to proszę o podpowiedź o marki olejów mineralnych 10W40 bo szukałem ale nie znalazłem zbyt ciekawego wyboru.
Może ktoś już u siebie wlał takowy olej i może się podzielić spostrzeżeniami.


Ja bym sie nie bał wlać półsyntetyka, z tego co się orientuję to syntetyka w półsyntetyku jest z 20% więc nie zaszkodzi, chyba że masz wycieki no to będą większe. Ale od stwierdzenia że od półsyntetyka zaczniesz mieć problemy to byłbym daleki.

Poza tym tak jak napisał kolega sprawdź to co powinno sie sprawdzać w aucie na bierząco i nie powinno być problemu z odpaleniem auta na mineralnym oleju. Pozwodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
To co zwykle czyli:
- świece żarowe OK (sprawdzone wymienione 6miesiecy temu)
- olej będzie do wymiany na świeży
- Filtry co 10 000 km wszystkie
- Filtr główny paliwa co 20 000 km
- rozrusznik działa i odpala bez problemu w lato jesień i zimą do -15C

a olej 10W40 zmniejszy opory pracy i rozruchu.

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Ja bym sie nie bał wlać półsyntetyka, z tego co się orientuję to syntetyka w półsyntetyku jest z 20%


ja przy tym przebiegu bym tego nie robił, pół syntetyk wymywa silnik bardzo skutecznie, wiem co mówię od kiedy przeszedłem na niego ciśnienie spadło mi na wolnych o 1 atm! i zaczął się pocić na sznurze wału... I nie jest to związane jedynie z mniejszą gęstością, bo objawy wystąpiły po 2tyś kilometrów...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Fantom pisze:
... ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?


A co to znaczy cieknie? Bo moze wystarczy wymienic uszczeleczke. A moze on Ci poprostu pali olej?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
[quote="Krzysztof"]zastanawiam się nad zmianą z Tedex 15W40 minerał na Tedex 10W40 półsyntetyk [/quote]

Lej mineralny i zapomnij o problemach olejowych. [ok]

Kupuj tylko DOBRY mineralny (n.p Castrol GTX 15W40 -ale w czarnej butelce, nie białej(!) i jeszcze najlepiej z Niemiec przywieziony, do dostania na allegro. [url=http://www.allegro.pl/item142969101_olej_castrol_gtx_3_profess_15w_40_5_litrow_.html] Na przykład taki [/url]
Dodatkowo ten z DE jest w 5l a nie jak w Pl w 4l opakowaniach więc wychodzi taniej. [ok] Różnica w jakości kolosalna. [zlosnikz]

Ja jmam taki w Maluchu i jestem zadowolony chociaż zimą nie jeżdżę. ;)

W moim Focusie 1.6 benzyna OD NOWOŚCI ( fabryka,serwis) jest lany mineralny 15W40 i teraz przy przebiegu 150kkm nie bierze oleju, nie ma żadnych problemów ( wymiana wg. producenta co 15kkm) a te silniki do naprawy głównej robią około 400-500kkm.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 5:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Fantom pisze:
... ale ciągle cieknie. Jak temu zaradzić poza remontem silnika.....?


A co to znaczy cieknie? Bo moze wystarczy wymienic uszczeleczke. A moze on Ci poprostu pali olej?


Może mi pali, ale raczej więcej kałuż pod sobą zostawia. Wymianę której uszczelki masz na myśli? - miski olejowej?

Nie dawno (kwiecień/maj 2006) zdemontowałem i spowrotem zamontowałem "puszkę" filtra oleju; potem samochód stał od 1. lipca do 1. października, ale był w międzyczasie odpalany. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że pod silnikiem są spore krople oleju - tydzień temu poziom spadł do samego minimum i przyczyną chyba są śruby mocującę "puszkę" filtra oleju-spod nich najwięcej kapie.

Przepraszam za dygresję. Nieważne jak się uporam z niedokręconymi śrubkami, ale chcę wiedzieć, czy można zastosować gęstszy olej do diesla (jeśli takowy istnieje), niż "Mobil SUPER M 15W40 Diesel Motor Oil"? Korek spustowy przy misce oleju zawsze był mokry :-?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl