MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 20, 2006 3:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Na wstępie zaznaczam, iż przeglądałem historie i wiem co tam pisane było;).

Jednak nie jestem przekonany co do większości podpowiadających mi ludzi aby wlać olej mineralny 15W40. Czy nie będzie on aby za gęsty?

Proszę o opinie jaki Wy olej stosujecie, jest mi w miarę śpieszno, bo chciałbym go najpóźniej jutro wymienić

pozdrawiam

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 3:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 05, 2006 7:58 pm
Posty: 25
Jeżeli masz wycieki oleju to wlej mineralny 15/40 jeżeli zadnych wycieków nie masz możesz myslec nad syntetykiem tym bardziej ze nad chodzi zima...

_________________
W123 240D (1983) Czerwona strzała :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 3:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
No właśnie o zimę mi chodzi. Co do wycieku to mam przy głowicy, po prostu uszczelka jest do wymiany, ale nie wiem czy zdołam to przed zimą zrobić.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 3:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
...tylko bądź świadom tego, że olej syntetyczny może wypłukać cały nagar jaki miałeś po oleju mineralnym, pojawią się luzy, stukanie... a w konsekwencji szybsze zużycie silnika.
Jeżeli jednak od 'początku' był wlany syntetyk to lej syntetyk. Nie mniej do silników takich jak M110, z których najmłodszy już ma 20 lat, to się raczej leje minerala... chyba, że przed chwilą zrobiłeś generała i jesteś pewny, że nie będzie czego wypłukiwać...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 3:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Skoro nie jesteś przekonany po lekturze dotychczasowych wątków, to rozumiem, że oczekujesz wyników najnowszych badań, jakie przeprowadzono w Centrum Badawczych Osiągnięć Strych-acht-ualnych (CBOS).

Wobec tego uprzejmie informuję, że zarówno longitudinalna, jak też kohortowa ocena samochodów wyposażonych [fabrycznie oraz sumptem własnym] w silniki M110, wsparte technikami statystycznymi ANOVA i MANOVA wykazały, iż zalecenia podane przez producenta [MB] nie są kpiną w żywe oczy - można bezpiecznie stosować olej mineralny w wymienionym typoszeregu silników benzynowych.
Drugim spośród osiągnięć było stwierdzenie, że rodzaj wybranego oleju powinien odpowiadać warunkom temperaturowym, w jakich przedmiotowy samochód, a zatem i silnik, będzie eksploatowany.
Pozostałe wyniki badań znajdują się w codziennie uzupełnianym wydawnictwie naukowym FORUM.

Oczywiście Centrum nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności - za nic, nigdy i pod żadnym pozorem.

Pozdrawiam.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony pt paź 20, 2006 3:45 pm przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 3:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
harrier pisze:
...tylko bądź świadom tego, że olej syntetyczny może wypłukać cały nagar jaki miałeś po oleju mineralnym, pojawią się luzy, stukanie... a w konsekwencji szybsze zużycie silnika.
Jeżeli jednak od 'początku' był wlany syntetyk to lej syntetyk. Nie mniej do silników takich jak M110, z których najmłodszy już ma 20 lat, to się raczej leje minerala... chyba, że przed chwilą zrobiłeś generała i jesteś pewny, że nie będzie czego wypłukiwać...

Pozdrawiam,


Szczerze, to nie mam pojęcia jaki tam olej był wcześniej, samochód posiadam od niedawna. Z kolei jakaś generalka tam nie była robiona o ile mi wiadomo, ale chodzi bardzo przyzwoicie.



Wookee pisze:
Skoro nie jesteś przekonany po lekturze dotychczasowych wątków, to rozumiem, że oczekujesz wyników najnowszych badań, jakie przeprowadzaliśmy w Centrum Strych-acht-ualne Osiągnięcia Badawcze.

Wobec tego uprzejmie informuję, że zarówno longitudinalna, jak też kohortowa ocena samochodów wyposażonych [fabrycznie oraz sumptem własnym] w silniki M110, wsparte technikami statystycznymi ANOVA i MANOVA wykazały, iż zalecenia podane przez producenta [MB] nie są kpiną w żywe oczy - można bezpiecznie stosować olej mineralny w wymienionym typoszeregu silników benzynowych.

Oczywiście Centrum nie bierze na siebie żadnej odopwiedzialności - za nic i nigdy.


Hehehe :D Bardzo solidny raport !!
Przekonaliście mnie do minerlanego ;)

Dzięki wielkie, lecę zakupić.

BTW zamówiłem filrt oleju w ASO, cena 32zł, czas oczekiwania 3 dni, ładny z gwiazdą, firmy Knecht, to dla cieakwskich;)

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 8:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jest jakiś ciekawy SHELL ostatnio na rynku 15W50 przeznaczony do aut z dużymi przebiegami. Zimą poniżej -10 nie mozna stosować oleju np. 20W50. Ja mam w tej chwili wlany 10W40 MOBILA, ale właśnie silniczek odbył kompleksową wymianę wszystkich możliwych uszczelek łacznie ze zrobieniem kompleksowym głowicy. [cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
harrier pisze:
...tylko bądź świadom tego, że olej syntetyczny może wypłukać cały nagar jaki miałeś po oleju mineralnym, pojawią się luzy, stukanie... a w konsekwencji szybsze zużycie silnika.
Jeżeli jednak od 'początku' był wlany syntetyk to lej syntetyk. Nie mniej do silników takich jak M110, z których najmłodszy już ma 20 lat, to się raczej leje minerala... chyba, że przed chwilą zrobiłeś generała i jesteś pewny, że nie będzie czego wypłukiwać...

Pozdrawiam,

Niekoniecznie. Moj (coprawda M102)jezdzil od nowosci na mineralu 15W40 Na zimnym silniku strasznie klepał i mial problemy z przyspieszeniem. Mechanik zalecil wymiane oleju (Castrol GTX Magnatec) i plukanie silnika z nagaru. Po tym wszystkim stuki ustaly i nie mial problemu z przyspieszeniem poza tym na mineralu mialem wyciek z pod uszczeli glowicy po wymianie ustalo tak jak spalanie oleju.

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 9:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
And pisze:
Niekoniecznie...
<i>...nie ma sensu cytować całości.</i>
Nie upieram się, że tak musi być. Nie mniej podejmując decyzję o zalaniu syntetyka do silnika, w którym nie wiadomo jaki jest poziom zużycia, nie wiadomo ile ma na prawdę przejechane, nie wiadomo ile tego nagaru i gdzie się nazbierało, należy się liczyć, że może się również stać tak jak napisałem wcześniej...

Za czasów kiedy do m110 mówiło się 'smarkaczu' lało się głównie olej mineralny, zimy bardzo się chyba nie różniły... przynajmniej ja nie pamiętam jakichś diametralnych zmian klimatologicznych w naszej szerokości geograficznej... Myślę,że dobrej jakości mineral i regularne wymiany oleju wystarczą w zupełności, żeby Marv'owe m110, do którego dzisiaj większość silników może mówić 'dziadku', czuło się jak dzisiejsze silniki w Shell Helix. :))

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
^^^Z jaką troską piszesz o moim M110 :) Aż nie mam ochoty więcej gazu naciskać [zlosnik]

Co ile zalecasz w takim razie zmianę oleju ?

Ostatnie pytanie, czy istnieje możliwość, że przy mineralnym 15W40 będę miał problemu z odpaleniem, gdyby zima z zeszłego roku lub gorsza sie powtórzyła?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 10:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Marv pisze:
Ostatnie pytanie, czy istnieje możliwość, że przy mineralnym 15W40 będę miał problemu z odpaleniem, gdyby zima z zeszłego roku lub gorsza sie powtórzyła?


Istnieje, ale niekoniecznie może to być spowodowane olejem 15W40, przy temperaturach poniżej -20 stopni już wiele rzeczy może mieć wpływ na odpalenie auta, akumulator, jakość paliwa.......... Jak będzie dobre aku i paliwo OK to odpali.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 21, 2006 12:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
^^^Ok z tym nie będzie problemu.

Własnie sobie jeszcze uświadomiłem moją ignorancję odnośnie lepkości oleum, jaka powinna byc????

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl