MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 1:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 22, 2003 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Witam wszystkich.
Mam mały problem z moim MB W123 T300 , chodzi o tylne zawieszenie NIVO. Mam wrażenie jak bym nie miał amortyzatorów, auto bardzo podskakuje na nierównościach, nawet na postoju jak zrobię test "ręczny", samochód bardzo się kołysze. Rano gdy odpalam silnik auto ładnie "staje na tylne koła", chyba jest ciśnienie w układzie, i tak za każdym razem. Cały układ jest szczelny, nie ma wycieków, przypuszczam że to amortyzatory. Słyszałem że można założyć zwykłe amortyzatory i będzie OK. Bardzo proszę o opinie na ten temat i z góry dziękuje za porady.
Pozdrawiam Andrzej.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 9:01 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wzystko zalezy co sie uzna za OK. Bedziesz musial wymieniac tez sprezyny na twardsze, odlaczyc hydraulike. No i nie bedziesz mial poziomowania i orginalnego auta. Nowe - troche drogie. Jest jeszcze opcja regeneracji lub uzywek. Ja regenerowale i wlasnie sie wybieram z reklamacja...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 9:14 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
Wzystko zalezy co sie uzna za OK. Bedziesz musial wymieniac tez sprezyny na twardsze, odlaczyc hydraulike. No i nie bedziesz mial poziomowania i orginalnego auta. Nowe - troche drogie. Jest jeszcze opcja regeneracji lub uzywek. Ja regenerowale i wlasnie sie wybieram z reklamacja...


A regenerowales amortyzatory, czy pompe?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 9:21 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Pompe bede, ale ona chyba wiekszego wplywu na bujanie nie ma. Chyba olej silnikowy jest gestszy, tak wiec nawet ja w niwo jest juz silnikowy, to amorki bardziej tlumia. Chyba ze sie myle, pewny nie jestem (co do tych gestosci, wiem, ze robione byly amory :lol: )

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 9:38 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
Pompe bede, ale ona chyba wiekszego wplywu na bujanie nie ma. Chyba olej silnikowy jest gestszy, tak wiec nawet ja w niwo jest juz silnikowy, to amorki bardziej tlumia. Chyba ze sie myle, pewny nie jestem (co do tych gestosci, wiem, ze robione byly amory :lol: )


A co sie dzieje? Poziomuje autko, ale po jezdzie na naszych drogach, zle sie robi:)?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 11:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Stawiam na amortyzatory, ale że są drogie trzeba sprawdzić cały układ. Jak podają mądre księgi(Bogumił Kalinowski "Mercedes Benz-typ 123" tom2) sprawdzenie układu w warunkach domowych może ograniczyć się jedynie do oględzin szczelności, warto by odwiedzić jakiś serwis.A propo pompy, to przecież miałbyś też problem z serwem układu hamulcowego, więc wykluczyłbym ją.
Mam też ten sam problem w swojej beczce 240TD.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 11:36 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Mam parkę używanych amortyzatorów do "T" i chętnie sprzedam. Przywiozłem je z Niemiec kilka lat temu, ale nie zdążyłem założyć, bo przesiadłem się z kombi.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 12:04 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Stawros pisze:
Stawiam na amortyzatory, ale że są drogie trzeba sprawdzić cały układ. Jak podają mądre księgi(Bogumił Kalinowski "Mercedes Benz-typ 123" tom2) sprawdzenie układu w warunkach domowych może ograniczyć się jedynie do oględzin szczelności, warto by odwiedzić jakiś serwis.A propo pompy, to przecież miałbyś też problem z serwem układu hamulcowego, więc wykluczyłbym ją.
Mam też ten sam problem w swojej beczce 240TD.


U mnie jest popmpa podcisnienia do hamulcow i centralnego i pompa nivo. One sa polaczone?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl