MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 10:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
generalnie jak beda spawy to juz puzniej bedzia wychodzily purchle. jak juz cos bylo robione to niestety ale juz nie ma takiej ochrony jak z fabryki i co 2/3lata juz trzeba bedzie robic od nowa.

ja widzialem jak kupowalem szyberdach niezla blache 123 we wrocku. napawde sie zdziwilem bo lacha jak nowa a stoi pod golym niebem. koles by nawet za grosze puscil. niestety nie wiem czy znajde nr. do goscia.

co rozumiecie przez dbanie pozimie ?? zaprawki ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 8:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
a jeszcze co sznowne grono poradzilo by na wasy przy grilu ( penkanie lakieu ) prawie nie widocze ale zawsze. podobno w gre wchodzi tylko nowa maska nie tak dobita bo jak sie zaprawki zrobi to i tak na nowo wasy wyjda.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 8:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Pszczola pisze:
generalnie jak beda spawy to juz puzniej bedzia wychodzily purchle. jak juz cos bylo robione to niestety ale juz nie ma takiej ochrony jak z fabryki i co 2/3lata juz trzeba bedzie robic od nowa.

co rozumiecie przez dbanie pozimie ?? zaprawki ???


no wlasnie niekoniecznie - jak dobrze zrobione to starczy i na >5 lat
dbanie po zimie = mycie karoserii + konserwacja blach od spodu (zwlaszcza blotniki) i profili zamknietych
zaprawki - jak purchle wylazly lub srubokret sie omsknal [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Pszczola pisze:
a jeszcze co sznowne grono poradzilo by na wasy przy grilu ( penkanie lakieu ) prawie nie widocze ale zawsze. podobno w gre wchodzi tylko nowa maska nie tak dobita bo jak sie zaprawki zrobi to i tak na nowo wasy wyjda.

najlepiej kupic now ą maskę [firmy AP 400 złotych, dunska cos kolo 600]. uzywana maska na szrocie kolo 130 złotych, ale nie wiadomo, czy byla szpachlowana, klepana itd itp. Więc wydaje mi się, że lepiej kupić nową, porzxądnie zabezpieczyć [równiez od wewnątrz] i polakierować, niz kupić uzywana, wywalic jeszcze na lakier i za rok robic [poprawki i tak w kółko....

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2003 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
uparlem sie zeby cynkowac blachy, co tez uczynilem, ale oczyscic oryginalne zabezpieczenie antykorozyjne dunskie to jest po prostu masakra. to jakas grubo kladziona czyrna twarda farba - jezeli blachy sa tak dobre jak pokrycie antykorozyjne to to bedzie recepta na sukces....

a co do polskich zamiennikow przy remontowaniu mercedesow i innych szlachetnych aut to apeluje do was ludzie - przypomnijcie sobie jak waglada 5 letni polonez - zwlaszcza truck, a przeciez to auto /lub to co z niego pozostaje po 5 latach/ tez jest robione wg jakichs (cenz Ocet) norm?

najgorszemu wrogowi bym takiego blotnika nie sprzedal.


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2003 5:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
szable pisze:
uparlem sie zeby cynkowac blachy, co tez uczynilem,


Gdzie, jak i za ile to zrobiles?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2003 10:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
szable pisze:
przypomnijcie sobie jak waglada 5 letni polonez - zwlaszcza truck


Trucki, szczegolnie te stare z Nysy nie byly zabezpieczane antykorozyjnie [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2003 4:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Panowie jedno pytanko:
Mówicie tak o tym cynkowaniu a czy wymagane jest tez cynkowanie nowych części blacharskich firmy Dania Klokkerholm??? Czy już te blachy są dobrze zabezpieczone?

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2003 7:30 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cynkowanie jest jednym z lepszych zabezpieczen blachy. Alternatywa jest kadmowanie (jak zrobilem swoje reperaturki) ale ogolnie jest to proces drozszy, wiec sie go nie stosuje.
Oprucz zabezpieczenia kolosalne znaczenie ma rowniez sklad materialu tej blachy, zasiarczenie i inne ktore powoduja ze blach potrafi rdzewiec niejako od srodka. :cry: Na to predzej pomoze cynk niz jakikolwiek podklad.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2003 1:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Ocet pisze:
Cynkowanie jest jednym z lepszych zabezpieczen blachy. Alternatywa jest kadmowanie (jak zrobilem swoje reperaturki) ale ogolnie jest to proces drozszy, wiec sie go nie stosuje.
Oprucz zabezpieczenia kolosalne znaczenie ma rowniez sklad materialu tej blachy, zasiarczenie i inne ktore powoduja ze blach potrafi rdzewiec niejako od srodka. :cry: Na to predzej pomoze cynk niz jakikolwiek podklad.


czyli co proponujesz ??? kupic ta blache i powolac sie na orginalne zabezpieczenie czy na to walnac cynk ? a moze tylko cynka walnon na spaw . istneje tez mozliwosc zdrapania warstwy ochronnej i alnac cynk na gola blache. -- jak radzisz ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2003 9:02 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja okadmowalem orginalne reperaturki po wczesniejszym wypiaskowaniu. Tyle ze moja decyzja byla nieco ulatwiona - kupielem je jako odpady z transportu, troche pokryte takim czerwonawym nalotem [zlosnik] i czasem pogiete. Za to bylo mnie na nie stac. Diecezja nalezy do Ciebie.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2003 6:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Według mnie ograniczyłbym się do cynkowania miejsc gdzie uszkodzeniu uległa warstwa farby podkładowej, czyli spawy i zgrzewy. A czy blachy firmy Klokkerholm nie są cynkowane fabrycznie?
A i jeszcze jedno pytanie, bo jesteśmy w temacie blach do 123. Czy spotkał się ktoś z elementami osłaniającymi kierunkowskaz przedni od strony nadkola (pomiędzy błotnikiem a fartuchem - górnym mocowaniem błotnika)? Ponieważ wymieniam i błotniki i fartuchy to tak głupio by było wpakować pomiędzy nowe elementy coś starego i pordzewiałego.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2003 9:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Maniek pisze:
Według mnie ograniczyłbym się do cynkowania miejsc gdzie uszkodzeniu uległa warstwa farby podkładowej, czyli spawy i zgrzewy. A czy blachy firmy Klokkerholm nie są cynkowane fabrycznie?
A i jeszcze jedno pytanie, bo jesteśmy w temacie blach do 123. Czy spotkał się ktoś z elementami osłaniającymi kierunkowskaz przedni od strony nadkola (pomiędzy błotnikiem a fartuchem - górnym mocowaniem błotnika)? Ponieważ wymieniam i błotniki i fartuchy to tak głupio by było wpakować pomiędzy nowe elementy coś starego i pordzewiałego.



Czyli cynkować to miejsce spawu? Tylko czy cynk w sprayu się do tego nadaje. A może poprosić lakiernika żeby to zrobił.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 9:10 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Lakiernik tu nie ma nic do powiedzenia, cynk w sprayu tez... Polaczenie cynk-stal musi byc galwaniczne, ewentualnie niekturzy sie bawia w cynowanie, robia to pasta cynowa i duza lutownica, ale ja z tym doswiadczenia nie mam...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2003 11:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Ocet pisze:
Lakiernik tu nie ma nic do powiedzenia, cynk w sprayu tez... Polaczenie cynk-stal musi byc galwaniczne, ewentualnie niekturzy sie bawia w cynowanie, robia to pasta cynowa i duza lutownica, ale ja z tym doswiadczenia nie mam...


To ja się już w takie cuda nie będę bawił. Bo raz ze się nie znam a dwa ze roboty jest od diabla. ( Trzeba przecież cały element zdjąć i ocynkować.) Na pewno nie można cynkiem w sprayu zrobić. Albo dobry podkład zastosować???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl