MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 9:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Podepnij jeszcze zegar i zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym i zimnym motorze.Bo coś mi się wydaje że zawory w głowicy robią Ci bałagan a jeśli nie to będziesz miał pewność odnośnie głowicy.
Regulacja szybkich obrotów to pokrętło na bajpasie na wkrętak płaski (u mnie) jest takie:
Obrazek
pozdro i miłej zabawy

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 9:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
I to odnosnie glowicy i cisnienia na cylindrach podoba mi sie najbardziej
Po wymianie walka rozrzadu przy remoncie (planowanie glowicy i docieranie zaworow) zaczal pracowac jak ropniak (klepotanie na zaworach) mechanik powiedziaj ze to luz na dzwigienkach, ktore wczesniej trzymaly sie na 24 letnim nagarze z oleju

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 10:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nikt nie zadał sobie trudu pomiaru ciśnienia na cylindrach po remoncie albo po dotarciu ? :o No to działaj, z próbą olejową włącznie.

W kwestii nagaru powstrzymam się od komentarza.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 1:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ?
Czy powinna być różnica czy silnik jest ciepły czy zimny?
Silnik to 230 CE (M102)
Jutro beda robione pomiary ale chcialbym wiedziec co powinienem zobaczyc

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 29, 2006 1:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
motor zimny 11 +/- 1 bar na zimno
lepiej by miał po 10 ale równo
nie pamiętam ale różnica pomiędzy cylindrami nie powinna wynosić pow. 0,5 bar
na ciepłym będzie przynajmniej powinien mieć większą kompresję
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 3:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam ponownie
Ciśnienie na garach powyzej 12 barów różnica miedzy cylindrami minimalna
gumki pod wtryskami wymienione
guma pod wtryskiem wymienion
a auto jak nie rowno chodzilo tak chodzi
Pytanie:
Mam wałek rozrządu po regeneracji czy to może mieć znaczenie?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 4:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Mam wałek rozrządu po regeneracji czy to może mieć znaczenie?

po regeneracji czego? krzywek czy czopów bo to ma znaczenie!
czopy pod łożyka to ok. ale krzywki? napawane i szlifowane? szlifierką ? pilnikiem?
pozdro <br>Dodano po 7 minutach.:<br> co ze świeczkami? miały być sprawdzone (przerwy)?
No i mieszanka?!?co z nimi?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 12:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Ostatnio wszystko było robione w serwisie mercedesa
wsadzili ZNOWU nowe świece oryginalne!!!!
Ustawiany był na analizatorze spalin
auto rwie jak głupie (przyspieszenie)
ale na zimnym dalej to samo:(
w serwisie powiedzieli ze mam jechac tam gdzie robiłem remont <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Jest gość w bydgoszczy (jedyny w polsce) który regeneruje wałki (krzywki) specjalna metodą natrysku metalu i bla bla bla......
w serwisie merca też o nim słyszeli i powiedzieli ze są lepsze niż nie jeden zamiennik

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 1:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Czy któryś Pan Mechanik w ASO sprawdził przerwę przed wsadzeniem świec w motor?!?
vpiqs pisze:
w serwisie powiedzieli ze mam jechac tam gdzie robiłem remont

Czy ich całkiem poje.....ło wypuszczać Klienta do konkurencji?!?
będziem jeszcze myśleć
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 1:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Jeszcze raz przeczytałem cały tekst
sprawdź jeszcze (oczywiście jeśli masz jeszcze chęci [zlosnik] ) czy połączenia rozdzielacza są ok.
jeszce zrobiłbym taki myk:
1. zakręć dodatkowe powietrze na zaworze (jak foto wyżej),
2. klucz imusowy do regulacji (3mm) mieszanki i wkręć 3-4 obroty (pełne tylko niech mechanior notuje co robi [zlosnik] ) być może że masz klapę spiętrzającą przed gardzielą i stąd problemy że dławi dopływ powietrza [wkręcanie podnosi klapę ku górze wykręcanie ustawia klapę poniżej gardzieli]
3. masz zderzak na klapie spiętrzającej?jak tak to ok.
4. Motor przebiera a jak pracuje przy wyjętym filtrze powietrza?
5. Niech Twój mechanik ustawi przerwę na świeczkach na 0.8 mm
6. Jeśli to nie pomoże to delikatnie uchyl przepustnicę przy 3 kolektorze ssącym i ustawienie od nowa
7. kończą mi się pomysły może fektycznie wałek rozrządu ma różne wysokości krzywek sprawdź to przy pomocy suwmiarki [szalone] ale przebieranie to brak zapłonu lub zbyt mała iskra lub kąt zapłonu [wscieklosc]
8. Podmień na próbę palec zapłonowy [szalone] może jest trafiony rezystor zatopiony w żywicy
pozdro
p.s.
kolejność dźiałań dowolna ale taka żeby było skutecznie [szalone] [zlosnik]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 2:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Po wielu walkach i definitywnej zmianie mechanika!!!!!!
Auto ożyło!!!!
Przyczyna?
Regulacja zaworów i wymiana wałka rozrzadu.
Autko pracuje jak trzeba - mocy tez mu przybylo.
Uwaga dla wszystkich nie polecam regenerowanych wałków z Bydgoszczy :(
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za wszystkie porady

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 3:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
vpiqs pisze:
Autko pracuje jak trzeba - mocy tez mu przybylo.

fajnie i masz nowe świece na zapas [zlosnik]
vpiqs pisze:
regeneruje wałki (krzywki) specjalna metodą natrysku metalu i bla bla bla......
w serwisie merca też o nim słyszeli i powiedzieli ze są lepsze niż nie jeden zamiennik

pod warunkiem że się zdąży zanim krzywki stracą wysokość [zlosnik]
pozdro i oby chodziło [smiech]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 7:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Myślałem że to koniec moich problemów.
Wczoraj (150 km od ustawienia zaworów) silnik zaczął znowu nierówno pracować. Ręce mi opadły do samej ziemi:(.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 4:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Sprawdź zawory co by je ewentualnie wyeliminować
może masz do niczego regulatory (poprzeciągane gwinty) [szalone] na przeciwnakrętkach lub śrubach regulacyjnych
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl