MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 15, 2006 4:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Witam!
Szukałem trochę, ale znalazłem tylko rozważania na temat sensowności tego wynalazku, a nie instalcji.
Chciałbym się zapytać czy wie ktoś może czy zamontowanie ekonomizera do beczki 230E, która takiego nie miała jest bardzo kłopotliwe? Co trzeba zrobić? Nie wiem po prostu czy brać się za to, czy odpuścić (zakładając, że widzę sens posiadania czegoś takiego).

Druga sprawa - czy taki bajer był tez w I i II serii czy tylko w III? Nie widziałem nigdy zegarów z ekonomizerem, posiadających "srebrne cycki".
Czy taki cycek dało by się przełożyć? Jeśli nie to od razu odpuszczam.

Obrazek
Obrazek

Z góry dzięki, pozdrawiam serdecznie:
Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 6:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Boulik pisze:
Druga sprawa - czy taki bajer był tez w I i II serii czy tylko w III? Nie widziałem nigdy zegarów z ekonomizerem, posiadających "srebrne cycki".
Czy taki cycek dało by się przełożyć? Jeśli nie to od razu odpuszczam.

Być, to były, pipek pewnie da się przykleić (zwłaszcza, jeśli czarownik mieć kropelka), tylko nie wiem jak będzie wyglądał - ikonki chyba są trochę inaczej rozmieszczone.

Boulik pisze:
brać się za to, czy odpuścić (zakładając, że widzę sens posiadania czegoś takiego).

Odpuścić. Pożytek z tego żaden, a tylko wkurza przy każdym naciśnięciu gazu :lol: . Do tego prawie na pewno wskazówki będą się różniły kolorem, co wkurzenie tylko będzie potęgowało.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 15, 2006 8:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
jestem tego samego zdania : jak cos zmieniac w budzikach to tylko wstawiac obrotke :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 12:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
wojz pisze:
nie wiem jak będzie wyglądał - ikonki chyba są trochę inaczej rozmieszczone.

No a w I/II serii tarcza z ekonomizerem nie miała "cycka"?


wojz pisze:
Pożytek z tego żaden, a tylko wkurza przy każdym naciśnięciu gazu


drwalu pisze:
jak cos zmieniac w budzikach to tylko wstawiac obrotke


A ja właśnie wolałbym mieć ekonomizer [zlosnik] z tego powodu, że obrotomierz jest teraz w prawie każdym nowym plastiku, a ekonomizer w tej formie to ciekawostka, która już wyginęła - podobnie jak wskaźnik ciśnienia oleju - i dlatego jest fajny.

Wiem że mierzy on podciśnienie w kolektorze ssącym..
...ale jak się go doń podłącza?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 12:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Boulik pisze:
wojz pisze:
nie wiem jak będzie wyglądał - ikonki chyba są trochę inaczej rozmieszczone.

No a w I/II serii tarcza z ekonomizerem nie miała "cycka"?

Sam pisałeś, że nie spotkałeś się z ekonomizerem w I-II serii, więc zrozumiałem to tak, że chcesz zamontować trzecioseryjny, taki jak na pierwszym, wklejonym przez Ciebie zdjęciu i tylko zwyczajnie dokleić cycek, co i tak wyglądałoby, mhmmmm...., słabo(?).
Tak to powinno wyglądać (niezbyt dobrze widać, ale tylko takie mam) - proszę zwrócić uwagę w jakiej konfiguracji wyposażeniowej znajduje się tu ekonomizer [zlosnik] .
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 1:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
wojz pisze:
proszę zwrócić uwagę w jakiej konfiguracji wyposażeniowej znajduje się tu ekonomizer


Łeee tam... obrotki nawet nie ma [hehehe] [hehehe] [zlosnik]

A tak naprawdę to piękna wersja [palacz]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 3:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
.... przewodem podciśnieniowym z kol. ss. do krócca w zegarach ....

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 4:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
wojz pisze:
proszę zwrócić uwagę w jakiej konfiguracji wyposażeniowej znajduje się tu ekonomizer

Nooo kurde - jakbym swoje auto widział [zlosnik] [oczko]
Obrotki nie ma, bo jest niepotrzebna [zlosnik] Nie ma też zamykania schowka na kluczyk.
W każdym razie dzięki Wojz- teraz juz wiem, że albo cycek, albo ekonomizer.... daje do myślenia... :roll:

A swoją drogą to ten na zdjęciu ma cycki srebrne, a to III seria...
No to jak ??

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
wojz pisze:
Boulik pisze:
wojz pisze:
nie wiem jak będzie wyglądał - ikonki chyba są trochę inaczej rozmieszczone.

No a w I/II serii tarcza z ekonomizerem nie miała "cycka"?

Sam pisałeś, że nie spotkałeś się z ekonomizerem w I-II serii, więc zrozumiałem to tak, że chcesz zamontować trzecioseryjny, taki jak na pierwszym, wklejonym przez Ciebie zdjęciu i tylko zwyczajnie dokleić cycek, co i tak wyglądałoby, mhmmmm...., słabo(?).
Tak to powinno wyglądać (niezbyt dobrze widać, ale tylko takie mam) - proszę zwrócić uwagę w jakiej konfiguracji wyposażeniowej znajduje się tu ekonomizer [zlosnik] .
Obrazek


az dziw ze nie ma obrotki i drewnianej mittelkonsoli:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 9:13 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Boulik pisze:
A swoją drogą to ten na zdjęciu ma cycki srebrne, a to III seria...
No to jak ??

A tak, że to nie jest III seria, tylko druga. Sam koniec, ale jednak II.

dobrzan pisze:
az dziw ze nie ma obrotki

Po co komu obrotomierz w automacie :P


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 16, 2006 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
wojz pisze:
Po co komu obrotomierz w automacie :P


aj tam.. czepiasz sie:PP jak juz miec to wszystko:PP

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 17, 2006 10:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
A jak to bylo dokładnie z "wypasem zegarowym" - czy byly jakieś układy które np.były jako ddatek wyposarzenia,czy miało to odbicie w VIN lub na tabl.kodow.czy zależalo to od serii lub silnika,wersij etc.?

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl