MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 2:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 14, 2003 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Ponieważ koledze Mroziowi opadła szczęka, kiedy mu opisałem, co za chwilę przeczytacie, postanowiłem przedłożyć sprawę Szanownemu Gremium.

Otóż otrzymałem informację, że pierwszy, przedwstępny [usmiech] test silnika Diesla beczuni polega na tym, coby prz pracującym silniku odkręcić korek wlewu oleju. Objawy klasyfikują, jak powiedziałem - wstępnie, silnik wg następujących kryteriów:

1. Bucha ledwo-ledwo lub w ogóle nie - silnik w super kondycji,
2. Bucha średnio :) - może być [zlosnik]
3. Bucha mocno i plwa olejem - naprawa główna na horyzoncie.

Dwie kolejne Beczki, które oglądałem, przeszły test w miarę pomyślnie. Kolega Mroziu natomiast (razem z Trotylem zresztą :lol: ) odsunął się na bezpieczną odległość, kiedy mu zreferowałem sprawę, ale korek swojej Misi odkręcić pozwolił. Nie musiałem nawet całkiem go usuwać, bo ledwo uszczelka na korku przestała pełnić swoją rolę, kiedy wokół pojawiły się kropelki oleju :o

Do rzeczy, czyli pytania:
Czy mam prawidłową informację dot. takiego testu?
Pytam, ponieważ Mroziowa Misia jest 21kkm po remoncie.

pzdr,

_________________
Peter
Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 11:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Podpisuje sie pod powyższym - jak tak to zastrzele mecha, który robił remont [aktualnie i tak mam juz inneg [zlosnik] ]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Post: wt kwie 15, 2003 12:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Peter pisze:
Ponieważ koledze Mroziowi opadła szczęka, kiedy mu opisałem, co za chwilę przeczytacie, postanowiłem przedłożyć sprawę Szanownemu Gremium.

Otóż otrzymałem informację, że pierwszy, przedwstępny [usmiech] test silnika Diesla beczuni polega na tym, coby prz pracującym silniku odkręcić korek wlewu oleju. Objawy klasyfikują, jak powiedziałem - wstępnie, silnik wg następujących kryteriów:

1. Bucha ledwo-ledwo lub w ogóle nie - silnik w super kondycji,
2. Bucha średnio :) - może być [zlosnik]
3. Bucha mocno i plwa olejem - naprawa główna na horyzoncie.

Dwie kolejne Beczki, które oglądałem, przeszły test w miarę pomyślnie. Kolega Mroziu natomiast (razem z Trotylem zresztą :lol: ) odsunął się na bezpieczną odległość, kiedy mu zreferowałem sprawę, ale korek swojej Misi odkręcić pozwolił. Nie musiałem nawet całkiem go usuwać, bo ledwo uszczelka na korku przestała pełnić swoją rolę, kiedy wokół pojawiły się kropelki oleju :o

Do rzeczy, czyli pytania:
Czy mam prawidłową informację dot. takiego testu?
Pytam, ponieważ Mroziowa Misia jest 21kkm po remoncie.

pzdr,


Co to tego testu to jeden z kolejnych mitow w stylu, ze cisnienie oleju na byc caly czas na max. Gdyby bylo to tak proste to po co mierzyc cisnienie i tak dalej:) Najbardziej mi sie podoba tekst w ogloszeniach w stylu silnik ma 0 przedmuchow i mozna polozyc kartke papieru, a jej nie zdmuchnie. Zobacz, ze roznie bedzie sie "buchac" i "pluwac" przy zimnym i rozgrzanym oleju, a takze przy jego stanie bliskim max lub min. a przedewszystkim draznosci odpowietrzenia. Jedyny miarodajny test to pomiar cisnienia oleju.

http://macmerc.netium.com.pl/naprawa/na ... wietrzanie

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 12:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Jak mój wujek sprzedawał beczke to wlał taki gęsty olej, że na rozgrzanym silniku był extra gęsty. Powiedział , że wlał pod sprzedaż, bo już kiepsko było z silnikiem. Dzisiaj masz jeszcze tysiąc różnych dodatków zgeszczających i "uszczelniających" silnik :lol: :lol: :lol:

Stąd moje zdziwienie na "test korka beczki", bo jak ktoś chce sprzedać a o tym wie to można to łatwo oszukać.. A chlupnie olejem zawsze - chyba, że go nie ma...

Musisz to Peter wziąć pod uwagę, że autka z reguły są ustawione pod sprzedaż [np. po godzinie po kupnie juz musisz popmowac koła, a w kilka godzin później ładować akumulator - nie takie skrajne przypadki]. Manometr w ręke i musisz mierzyć ciśnienie - jak Ci pozwolą sprzedający ;)

PS - jestem ciekawy innych opinii, bo przyznam szczerze, że "test" mnie zaintrygował - moja beczka pluje [szalone]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 12:42 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
mroziu pisze:

PS - jestem ciekawy innych opinii, bo przyznam szczerze, że "test" mnie zaintrygował - moja beczka pluje [szalone]


Upusc jej troche oleju [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 12:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Mroziu, odpiąłeś się od Kulika? :o Puść farbę, gdzie teraz jeździsz?

_________________
Peter

Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 10:10 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 27, 2003 12:32 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Chorzów
laudan pisze:
mroziu pisze:

PS - jestem ciekawy innych opinii, bo przyznam szczerze, że "test" mnie zaintrygował - moja beczka pluje [szalone]


Upusc jej troche oleju [oczko]



proponuję wylać cały ;) nic nie będzie pryskało :)
pozdrawiam :)

_________________
W124 260E - sprzedany ;(
W124 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 1:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Pamietasz jak mnie prosiłes o to zebym ci sprawdzil ta 300 w Zduni ??? tez taki test przeprowadzilem ( z qmplem ) i stan byl ten srodkowy ( no trosze dmuchało to moze pomiedzy 2a 3 )

a test jest jak najbardziej dobra forma sprawdzenia solnika[/list]

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Peter pisze:
Mroziu, odpiąłeś się od Kulika? :o Puść farbę, gdzie teraz jeździsz?

No właśnie do niego się przypiąłem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Odpiąłem się od mecha - zresztą rewelacyjnego - ale ciut za daleko ode mnie i cholernie długo się czekało, bo miał dwa stanowiska i maseeee ludzi...

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 3:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Zresztą dzisiaj u niego byłem w związku z aferą "bulgotową" w moim silniku. Pytałem o ten "test" - powiedział, że nie ma siły żeby nie kapło, po to jest ten krociec od pokrywy, żeby odpowadzac nim cisnienie - przedmuchy zawsze są, nawet w nowym silniku i jest to normalne.
"Jak nie prysnie to znaczy, ze nie zyje [zlosnikz] [zlosnikz] " - cytat

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 5:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
No i właśnie o tym mniendzy innemi :D mówię, kiedy mówię, że jezdem skołowacony [szalone] . Gość, od którego wyszarpnąłem tę opinię, wydał się całkiem poważny, facet jest mercedesowym zajawkowiczem, do tego mechanikiem i dał mi parę cennych rad, gdzie patrzeć w samochodzie oraz o tym teście.
Z drugiej mani (od Was, hehe) mam z deka inne informacje. A ja się, kurde, nie znam! I co? [szok2]

Jak już kupię i będzie się sypał, będzie na Was :D

Ściskam wszystkich w pasie

_________________
Peter

Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl