MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 9:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 13, 2003 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Witam

Jak koledzy zapatrują się na nastepującą kwestię:
Kupic dwulitrowego klekotka i następnie zamienic mu motorek na 2,4 albo 3,0. Czy jest to gra warta świeczki? Po prostu po obserwacji ogłoszeń doszedłem do wniosku ze wiekszy wybór jest wśród dwusetek, a wszystkie obejrzane przeze mnie i kolege ktory chce stac sie szczesliwym posiadaczem mesia, to trupy.
Teoretycznie wystarczy zamienic silnik i po sprawie ale moze wiecie cos o innych czesciach auta, ktore zalezne sa od montowanego silnika???
I jeszcze jedno ile moze kosztowac silniczek 2,4 3,0 w przyzwoitym stanie???

z gory dzieki za pomoc

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2003 10:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Witam

wooks pisze:
Witam

Jak koledzy zapatrują się na nastepującą kwestię:
Kupic dwulitrowego klekotka i następnie zamienic mu motorek na 2,4 albo 3,0. Czy jest to gra warta świeczki?


Zalezy co sie chce miec, ale sporo diesli to przekladki. Patrz na VIN

wooks pisze:
Po prostu po obserwacji ogłoszeń doszedłem do wniosku ze wiekszy wybór jest wśród dwusetek, a wszystkie obejrzane przeze mnie i kolege ktory chce stac sie szczesliwym posiadaczem mesia, to trupy.


Nie jest latwo znalezc dobre W123, a jak juz to i cena nie jest niska.

wooks pisze:
Teoretycznie wystarczy zamienic silnik i po sprawie ale moze wiecie cos o innych czesciach auta, ktore zalezne sa od montowanego silnika???


Inne sa przelozenia tylnego mostu, o ile nie jest od innego auta. Inna jest polowa walu (krotsza) przy silniku 300D i z uwagi na to ze 300D jest dluzsze inne sa ciegna do zmiany biegow, no i licznik w 300 do 180, a 200/40 do 160. To z grubsza tyle:)

wooks pisze:
I jeszcze jedno ile moze kosztowac silniczek 2,4 3,0 w przyzwoitym stanie???

z gory dzieki za pomoc


To zalezy co sie uwaza za przyzwoity stan, co kupujesz:) i jak sie targujesz [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2003 11:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
dobry silnik z papierami o wydatek 1000/1500zl. ale trzeba doliczyc most wiec gra nie warta swieczki. ja bym radzil poszukac ( moze na zachodzie )
240D - to byly najlepsze diesle MB.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2003 11:51 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Pszczola pisze:
240D - to byly najlepsze diesle MB.


He. he - to samo słyszałem o 300D [zlosnik] [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 12:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Idzik pisze:
Pszczola pisze:
240D - to byly najlepsze diesle MB.


He. he - to samo słyszałem o 300D [zlosnik] [oczko]


podobno 300 byly bardziej zawodne niz 240 , ale 5 cylindrow mnie jednak przekonuje.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 7:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
co do przekladania silnika:
z 200D mozna spokojnie zrobic 240D, ale 300D juz za duzo roboty(inny lub bogatszy osprzet)
mozna smialo zalozyc motor 240 zamiast 200 bez zmiany mostu (da to lepsze przyspieszenia, ale ciut wiekszy halas na wys. obr. i ew.ciut nizsza Vmax)
tez tak chcialem zrobic, ale nie mialem do mojej 200D dobrego silnika 240, a poza tym dosc mialem diesli ;)
smialo wkladaj motor 240 i przekonaj sie sam.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 8:48 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
[quote="lysy2"]
mozna smialo zalozyc motor 240 zamiast 200 bez zmiany mostu (da to lepsze przyspieszenia, ale ciut wiekszy halas na wys. obr. i ew.ciut nizsza Vmax)
[quote]

W 240D byly te same mosty co w 200D, ale w wersjach wyposazonych w kola 15 calowe.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 11:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
zakladam, ze mamy doczynienia z normalnymi 14 calami ;)
a w takim przypadku most 200D jest "mocniejszy"

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 01, 2003 8:53 pm
Posty: 339
Lokalizacja: legnicka prowincja
cyt.: "Jak koledzy zapatrują się na nastepującą kwestię:
Kupic dwulitrowego klekotka i następnie zamienic mu motorek na 2,4 albo 3,0. Czy jest to gra warta świeczki?"
Otoz silnik 200D czy 240D to niewielka zmiana, jak to mowia i jedna i druga to taczka na 4 kolka. Lepiej wyremontowac 200 i miec go w dobrym stanie niz wstawic w to miejsce 240 i nie wiadomo jaki. Albo kup od razu 200 z dobrym silnikiem po remoncie kapitalnym i bedziesz jezdzil kolejne 20 lat (prawie). Ogolnie te silniki sa nie do zajechania. Jedynie wiek i ilosc "motogodzin" robi swoje i takze kultura jazdy na takim dieslu.
N.

_________________
róbta co chceta


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 3:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A ja znowu swoje: jeszcze niedawno 115 były ,,starymi mercami,, a dzisiaj to już zabytki, a więc wartość historyczna. Tak samo będzie ze 123 za parę lat - więc apeluję o zachowanie oryginalności tych aut - WARTO, ktoś nam kiedyś za to podziękuje (ktoś kto zamiast diesla czy benzyny będzie miał zestaw akumulatorów i ogniwa paliwowe :cry: ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2003 8:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Nilo pisze:
...Kupic dwulitrowego klekotka i następnie zamienic mu motorek na 2,4 albo 3,0. Czy jest to gra warta świeczki?"
Otoz silnik 200D czy 240D to niewielka zmiana, jak to mowia i jedna i druga to taczka na 4 kolka. ...

Mogę to zdanie tylko potwierdzić. Często mam przyjemność jeździć 123 200D mojego ojca i muszę przyznać że różnica w stosunku do mojego 240D jest prawie nie zauważalna. Jeżeli silnik 200D jest po remoncie i zadbany może być nawet żwawszy od nie jednego 240D a kulturą pracy dorównywać motorowi sześciocylindrowemu!
Pięniądze przenaczone na ewentualną wyminę silnika proponuje przeznaczyć na kosmetykę silnika (wtryski, wymina uszczelek, łańcucha rozrządu itp), która poprawi do maksimum kulturę jego pracy i osiągi.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 1:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
dzieki wielkie szanownemu kolezenstwu, teraz to juz mam metlik w glowie [oczko] , z tym mostem to nawet nie wiedzialem ze takie numery moga byc, pozostaje mi teraz przekonac kolege, ze 200D wcale nie jest mulowate, tylko "dostojne" w swej dynamice [oczko] [zlosnik] , gdybym mial kupowac dla siebie to bym wolal chyba kupic nawet zajezdzona 240D albo 300D i wyremontowac, ale to na pewno przekroczyloby 5kpln, dlatego nie pozostaje nic innego jak tylko szukac cierpliwie az trafi sie cos ciekawego

pzdrowionka
i jeszcze raz
[dzieki]

_________________
Pozdrawia:

Wooks

W 123 240TD 1984

W 123 230 1977 M102

(Von Konstruktion bis Kundendienst

- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 4:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
To macie "konkurencje" w postaci Petera :)
Dwie beczki wanted w łódzkim... i to naraz - a moto gratka jedna :(
Może połączcie siły i wymiencie się poglądami o obejrzanych beczkach - będzie mniej jeżdzenia....

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem najprościej zrobić 240D z 200D przez wymianę szyldu na klapie bagażnika.

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2003 5:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Kekekekekeke :D

Myślę, że sobie poradzimy w tej „konkurencji” :)

jak cuś, to [gaduly]

Ale faktycznie jest bieda. Beczunię trza wychodzić :o

pzdr,

_________________
Peter
Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl