MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 5:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt sie 04, 2006 7:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
ponawiam temat, poniewaz mam dokladniejsze dane jak sie to dokladnie dzieje...

ruszam...predkosciomierz pokazuje 40km/h, oczywiscie obroty sie podnosza i ma nastapic zmiana biegu, lecz jezeli w momencie gdy juz tuz tuz ma zmieniac bieg delikatnie puszcze noge z gazu to zmieni bieg plynnie, bez zauwazenia wrecz, ale jezeli nie zdejme delikatnie nogi z gazu tylko bede przyspieszał (oczywiscie nie po wariacku) to bedzie sie dalo odczuc zmiane biegu...nie zeby to bylo bardzo intensywne, ale nie jest tak jak chyba powinno byc...jestem perfekcjonistą, takze moze to moja wina nie skrzyni...

co radzicie? problem ze mna czy z samochodem?

z gory dziekuje za pomoc,

pozdrawiam.

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 9:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
To samo, co ostatnio. Pokaż mechanikowi lub komuś obeznanemu z pracą takich skrzyń.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 9:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
To samo, co ostatnio. Pokaż mechanikowi lub komuś obeznanemu z pracą takich skrzyń.


Dziekuje Ci za wyczerpujaca odpowiedz:) , nieomieszkam zastosowac sie do podanych przez Ciebie wspanialomyslnych wskazowek.

Pytaliscie o okolicznosci w jakich "szarpie" dlatego je napisalem.

Ponawiam prosbe o pomoc, poniewaz chcialbym wiedziec mniej wiecej co to jest zeby mnie mechanik nie "naciagnal" na wydanie niepotrzebnych pieniedzy, poniewaz jestem "zielony" jezeli chodzi o mechanike.

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 10:33 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź czy masz odpowiednio dobrze ustawione ciśnienie na modulatorze. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 04, 2006 2:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Pisałem Ci już za pierwszym razem, że to są dane dla gościa od ASB. Jakbym się mógł przejechać Twoją 116, to byłaby inna rozmowa.

Moim zdaniem, jeśli:
- kick down oraz tryby pracy S i L działają,
- na normalnym i dużym obciążeniu zmienia w ten sam sposób*
- bardzo płynnie przy minimalnym obciążeniu**
- przełączanie funkcji następuje to w odpowiednich miejscach (przy odp. prędkościach/obrotach),
- nie przeciąga,
to nie ma się czego czepiać. Jeśli redukcja przy hamowaniu silnikiem jest płynna, to tym bardziej wskazuje na dobrą pracę.

Regulację (modulator, cięgno) powinieneś przeprowadzić u mechanika od ASB. Być może skrzynia będzie lepiej pracowała, a może nie - ma trochę lat i np. płyta sterująca może nie być już idealnie czysta i w absolutnie dobrym stanie.

Czy teraz się zrozumieliśmy?

* Wyczuwalny, ale niepowodujący wyraźnego szarpnięcia samochodem. Jednoznaczna ocena wymaga znajomości sposobu pracy takich skrzyń.
** Czyli przy niewielkich różnicach obciążeń pomiędzy przełożeniami.

P.S.
Założenie podstawowe nr 1 jest takie, że ATF jest świeży, czysty i w odpowiedniej ilości.
Założenie podstawowe nr 2 jest takie, że ocena przeprowadzana jest na rozgrzanej skrzyni. Na zimnej przełączanie funkcji może być troszeczkę mniej płynne, szczególnie przy większych obciążeniach.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 08, 2006 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
Czy teraz się zrozumieliśmy?


W pelni, dziekuje Ci bardzo za pomoc, ale to chyba jednak ze mna cos nie tak:) . ale do mechanika i tak chyba pojade, ot tak profilaktycznie [zlosnikz]

tak a propos, co to "ASB" i "ATF" ?(z gory przepraszam za glupie pytanie)

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 08, 2006 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
ASB-automatyczna skrzynia biegów
ATF -olej do tejże skrzyni

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl